In vizor

Statul român abandonează educația copiilor imposturii pedagogice a profului online, Cumpănașu

În contextul desfășurării orelor în regim online, în care ministerul Educației coordonat de Monica Anisie reușea cu greu să aducă școala în casele elevilor, iar copiii nu puteau participa la ore în lipsa dispozitivelor digitale, Profu’ Cumpănașu, unchiul Alexandrei Măceșanu, pare să fi tras cartea câștigătoare, „revoluționând” în sens negativ educația prin intermediul aplicației TikTok. După cum semnala recent profesorul Universității ”Babeș-Bolyai” Ciprian Mihali, Cumpănașu a exploatat „lipsa de autoritate a ministerului, lipsa de atractivitate a cursurilor online, nenumăratele improvizații și carențe ale organizării școlare, ostilitatea crescândă a copiilor față de școală, de educație și de cunoaștere în general”, erijându-se în „profu.online” prin intermediul aplicației TikTok, fiind urmărit de peste 500.000 de elevi. Într-un mod perfid, impostura și pedagogia sunt puse laolaltă, iar prin filmările realizate de impostorul Alexandru Cumpănașu zeci de mii de elevi sunt victimele violenței cu care profu.online încurajează ura față de școală. 

Impostură și pedagogie

Alexandru Cumpănașu a publicat peste 2000 de clipuri pe TikTok prin intermediul cărora susține nemulțumirea elevilor față de școală, teme ori profesori. 

Articolul semnat de profesorul Universității ”Babeș-Bolyai” Ciprian Mihali și publicat de Republica.ro, relevă modul în care lipsa strategiei din învățământul românesc este speculată de impostori, precum este cazul lui Alexandru Cumpănașu, care „ocupă locul gol lăsat de părinți, locul gol lăsat de profesori, locul gol lăsat de guvernanți, locul gol lăsat de țara întreagă în momentul în care a renunțat la școală. Orice formă de autoritate, parentală, profesională, politică, pare grav afectată și fisurată”.

sursa captură: ciprianmihali/facebook.com

Tocmai în condițiile în care învățământul românesc înregistrează un regres considerabil în materie de adaptare a conținutului la tehnologie și vizual, profesorul Ciprian Mihali susține necesitatea educației vizuale. 

„Dacă aș fi ministru al Educației, aș introduce încă de la gimnaziu un curs obligatoriu de Educație vizuală (alături de cursuri la fel de necesare de Educație juridică, Educație sexuală, Educație religioasă, Educație civică etc.). Copiii se aruncă singuri sau au fost aruncați într-o junglă a vizualului, căreia îi stăpânesc unele dimensiuni tehnice, grație aptitudinilor lor digitale, dar ale cărei consecințe personale și legale le scapă în întregime. De altfel, noi toți ca societate suntem teribil de needucați vizual, ceea ce se vede și din entuziasmul cu care ne oferim lumii întregi viața privată, grație camerei web a telefonului mobil.

Iar dacă „profu.online” are atâta succes este și pentru că profesorii adevărați, precum și părinții copiilor, sunt inapți digital”, notează Ciprian Mihali pe pagina sa de socializare.

De altfel, profesorul Mircea Miclea semnala necesitatea lecțiilor multimedia model pentru toate materiile și clasele de la I la a XII-a, disponibile elevilor prin intermediul unei platforme de e-learning.

„Zero bani s-au alocat pentru această inițiativă, care este scrisă în Legea Educației din 2011 și care este critică pentru a stimula învățarea pentru această generație care a crescut, și care interacționează permanent cu aceste mijloace digitale, care are o minte formatată de interacțiune permanentă cu mediile multimedia, cu tehnologia multimedia. 

Și noi le dăm ce? Text tipărit, doar atât. 

În loc să le dăm multimedia.

Asta înseamnă să fii responsabil, înseamnă că ții cont de mintea elevului. Dacă mintea elevului este formatată multimedia, pentru că interacționează permanent cu tehnologie multimedia, tu-i oferi lecțiile multimedia”, semnala profesorul Mircea Miclea în ianuarie 2020. 

După cum apreciază Ciprian Mihali, unul dintre motivele pentru care Cumpănașu a devenit o „vedetă” virtuală în rândul elevilor a fost reprezentat de încurajarea unei pseudo-revolte împotriva folosirii camerelor web la ore:

„Unul dintre motivele pentru care Cumpănașu a devenit celebru pe TikTok este că a încurajat falsa revoltă a elevilor împotriva folosirii camerelor web la cursuri. Cu alte cuvinte, dansând în ținute sumare în fața telefonului, expunându-și corpul din dormitor sau din baie, în zeci de filmări care ajung la sute de mii de vizualizări și aprecieri, adolescenții protestează împotriva deschiderii camerei web la ore. Adică nu sunt de acord să se lase văzuți stând pe scaun, ascultând sau răspunzând întrebărilor pentru că, nu-i așa, li se încalcă dreptul la intimitate și la propria imagine. Dansând din buric în duet cu Cumpănașu în văzul unei jumătăți de milion de fani, tinerii devin vedete alături de el; deschizând însă aceleași camere la ore, sunt victime ale unui sistem opresiv”, notează profesorul UBB, Ciprian Mihali. 

În urma articolul semnat de profesorul Ciprian Mihali, profu.online Alexandru Cumpănașu a lansat un atac furibund pe pagina sa de socializare.

Reacția lui Cumpănașu vine în contextul în care profesorul UBB, Ciprian Mihali, l-a acuzat pe Alexandru Cumpănaşu că „încurajează violent ura copiilor față de școală și față de profesori”.

Profu.online Cumpănașu susține, pe pagina sa de socializare, că studenti din Romania nu profesează în domeniul în care au finalizat cursurile unei universități. Reacția lui Cumpănașu înregistrează multiple derapaje.

sursa captură: alexandrucumpanasu/facebook.com

„Niciun fel de intervenție în Educație nu mi se pare prea rapidă, prea radicală sau prea curajoasă. Iar această intervenție nu cade pe umerii unei persoane, ai unui partid sau minister. Dacă în această țară au mai rămas oameni cinstiți, deștepți și curajoși, ar trebui să se manifeste. Dacă nu, să tăcem în continuare și să admirăm cu invidie succesul lui Cumpănașu, Garcea și Șoșoacă, valorile actuale unui neam mândru peste măsură”, adaugă profesorul Ciprian Mihali. 

În situația în care educația românească abia a reușit să facă față desfășurării orelor în regim online în contextul pandemiei de coronavirus, iar digitalizarea reală a învățământului este departe de a fi una funcțională, necesitatea unei educații vizuale care să răspundă interacțiunii digitale prin intermediul unei oferte multimedia este marcată de urgență. Altfel, cazul „profului” online Cumpănașu reflectă modul în care autoritățile au neglijat atât consilierea în rândul elevilor, cât și adaptarea conținuturilor la noua realitatea digitală, context în care pedagogia este înlocuită de impostură.

 

 

 

 

featured image: profu.online/alexandrucumpanasu/tiktok.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *