Din oras

Spiridușul Boc bate din palme și apare bandă dedicată de pe Calea Florești până în Mărăști

Scris de 3,227

Boc a bătut din picior și Comisia de Circulație s-a conformat și i-a creonat bandă dedicată de pe Calea Florești până la intrarea în Cluj. Boc vrea de mult timp implementarea acestei benzi dedicate transportului în comun, dar s-a lovit constant de contraargumentele experților din Comisia de circulație. Acum primarul și-a pierdut răbdarea, iar comisia a fost nevoită să îi dea ceea ce își dorește.

”Vom avea bandă dedicată transportului în comun de la intrarea în Cluj, bandă creată din rearanjarea parcărilor. Parcările oblige vor fi transformate în parcări la bordură și astfel se va crea o bandă dedicată transportului în comun pe Calea Florești. În zona Fabricii de Bere, unde este o zonă foarte aglomerată nu va fi posibil bandă dedicată, dar în rest se roegnizează bandă dedicată până la primărie și apoi până în Mărăști. Această linie dedicată va fi implementată în prima parte a lunii noiembrie. Vreau să acvem în toate cartierel linii dedicate, am început cu cea mai aglomerată axă, cea est-vest”, a menționat Boc.

Deocamdată Boc a primit bandă dedicată doar pe un sens, pentru celălalt, la ieșirea din Cluj, încă se caută soluții, dar primarul a declarat că nu renunță, își dorește bandă dedicată pe ambele sensuri.

Citește și:

Emil Boc le-a pus gând rău și parcărilor de pe Calea Florești. Primarul visează bandă de autobuze până în Florești

Bandă dedicată, prin sacrificarea locurilor de parcare și sufocarea traficului

Banda dedicată transportului în comun va fi implementată cu o serie de sacrificii, că doar din aceste motive nu s-a putut realiza mai repede. În primul rând numărul parcărilor de pe Calea Florești va fi redus. Potrivit lui Boc, acest lucru nu afectează pe nimeni, acele parcări nefiind parcări cu abonament. Iar cei care le folosesc vor primi parcări în noile parkinguri aflate în fază de construcție, sau după demolarea garajelor, deocamdată în fază de proiect.

De asemenea, traficul va avea mult de suferit după ce va fi montat câte un semafor nou la fiecare intersecție, semafor care să ofere prioritate autobuzelor.

”Se vor monta semafoare la intersecțiile: Calea Florești cu Govora, Calea Florești cu Ciobanului, Calea Florești cu Taberei, Calea Moților cu strada Hațieganu. Trebuie montate suplimentar semafoare pentru autobuz, pentru ca autobuzul să plece primul pentru a avea prioritate”, a anunțat Boc.

Oamenii care folosesc mașina, principalii vinovați de traficul din oraș

Boc continuă să își mențină poziția potrivit căreia cei vinovați de traficul din Cluj sunt cei care se plimbă câte unul în mașină, în loc să folosească transportul în comun sau să meargă pe jos.

”Pe termen foarte scurt putem să dăm prioritatea vehiculelor care au 40 de oameni, în locul mașinilor care au câte un om. Acestea poluează mai puțin și evident nu trebuie să ajungă în același timp cu cei care stau câte unul în mașină. Cei care folosesc transportul în comun au prioritate față de cei care merg cu mașina. Nimeni nu poate să îți îngrădească libertatea de a avea o mașină, dar de acolo, problema locurilor de parcare și a statului în trafic este generată că oricine, oricând poate să își achiziționeze o mașină.infrastructura nu se poate schimba peste noapte sau de la un an la altul în nicio țară din lume”, potrivit primarului Boc.

Mulți clujeni aleg să folosească mașina pentru a nu aștepta în frig autobuzele care au întârzieri, sau pentru a risca să nu poată urca în mijloacele de transport arhipline.

Citește și:

Clujenii constată disperați că „autoritățile sunt depășite de situație” în problema traficului

Dar Boc a găsit soluții și la această problemă, cel puțin pe axa est-vest. A solicitat companiei de transport ca în orele de vârf să suplimenteze cu 10% numărul mijloacelor de transport.

”Pe Calea Florești după Praktiker, circulă 42 de mijloace de transport în comun pe oră la orele de vârf, din care 22 merg spre Bucium, 2 merg spre Cora și 19 spre centru. Pe Calea Florești după Nodul N sunt 31 de autobuze pe oră dintre care 10 merg pe Ploipilor și 21 spre centru. Pe Calea Mănăștur după intersecția cu strada Câmpului sunt 70 de autobuze pe oră din care 49 vin de pe Câmpului și 21 de pe Calea Florești. Pe Calea Moților după intersecția cu strada Coșbuc sunt 85 de mijloace de transport în comun pe oră spre centru dintre care 70 dinspre Mănăștur și 15 dinspre Grigorescu. Am cerut Companiei de Transport să suplimenteze cu 10% aceste mijloace de transport în comun. Dacă astăzi sunt 85 de autobuze pe oră pe Calea Moților , aproximativ 1,5 autiobuze pe minut. Din minut în minut și sub un minut va trebui să fie frecvența de circulație a autobuzelor. Pentru asta am cerut companiei să-și restructureze flota, să găsească soluții și să suplimenteze cu 10% din două motive: să încurajeze oamenii să lase mașina și să folosească transportul în comun dar și pentru că e perioadă de iarnă când lumea e mai îmbrăcată cu haine groase și se diminuează numărul de locuri în autobuz”, explică Boc.

Primarul Boc continuă lupta sa cu mașinile, se folosește de toate pârghiile pe care le are să ii determine pe șoferi să renunțe la mașini. Nu este dispus să caute soluții, elimină parcări, sub promisiunea altora care nu se mai realizează. Mesajul este clar, folosiți transportul în comun sau mergeți pe jos, pentru mașini nu se vor crea condiții.

Citește și:

Nu vreau să renunț la mașină, nesimțiților!

 



ULTIMA ORĂ

  • Acum 13 mins Politica
    Ciolacu: Opoziția nedreaptă a Austriei este un cadou gratuit de Crăciun pentru Vladimir Putin. Cu siguranță, vor exista consecințe pentru Austria în urma acestui vot absurd!
  • Acum 52 mins In vizor
    NI SE ȘOPTEȘTE ÎN CASCĂ: Constructorii de la Parcul Feroviarilor încep să-și scoată gunoaiele pe care le-au îngropat de dimineață. E bună și mult hulita mass media la ceva
  • Acum 2 hours General
    MAI E DE MULS DE LA SCLAVII EUROPEI! Austria și Olanda au votat împotriva aderării României și Bulgariei la Schengen. Olanda s-a opus de fapt Bulgariei, care este însă la pachet cu România. Croația intră în Schengen de la 1 ianuarie 2023. Plus: elefantul pe care nu vea nimeni să-l vadă
  • Acum 3 hours In vizor
    ALO, GARDA DE MEDIU CLUJ, aţi fost sesizaţi, de ce nu verificaţi de ce se îngroapă deşeuri în şantierul Parcul Feroviarilor! Că şi primăria Cluj-Napoca a fost sesizată, dar se tace asurzitor!
  • Acum 3 hours Sanatate
    În plin sezon de viroze, Ministerul Sănătăţii “dă”, numai la “Cliuuj”, “că-i fain”, câte 4 – 6 ore de aşteptare părinţilor şi copiilor bolnavi în UPU. “Â-mi cer scuze la domni pacenţi!”
  • Acum 4 hours FOTOGRAFILA
    Protest în faţa Curţii de Apel Cluj: “Tişe, Vakar, județul Cluj nu l-ați primit moștenire”
  • Acum 4 hours PubliNews
    În luna sărbătorilor, Iulius Christmas Market din Iulius Parc îi poartă pe vizitatori în lumea de basm a Crăciunului
  • Acum 5 hours Eveniment
    Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, primește la Cluj-Napoca premiul unei asociații pentru cultură democratică europeană
  • Acum 5 hours In vizor
    Firma ONCOS nu e vinovată pentru minciunile unei mămici mitomane! Presa locală e varză!
  • Acum 6 hours In vizor
    Emil Boc: Construcția pasajulului de la Tăietura Turcului OSĂ înceapă anul viitor. Tot printr-o “randare” pe laptop, Maestre?
  • Acum 7 hours Vocea ta
    Dragoş Damian, Terapia Cluj: Strategia naţională de sănătate 2022-2030 a Ministrului Alexandru Rafila. Şi figura 38 de la pagină 24, o poză care te pune pe gânduri
  • Acum 8 hours Politica
    După ce guvernele lui şi-au bătut joc de Constituţie timp de doi ani, încălcând drepturile şi libertăţile civile, Klaus Iohannis şi-a slăbit niţel legăturile de la clăpari să ne vorbească despre “cărticică”: “Constituţia este cea mai importantă armă pe care o avem”
  • Acum 8 hours Sanatate
    Corina Creţu, despre spitalele regionale: “Nu înţeleg de ce nu se lansează licitaţiile”. Şi tot ea îşi dă răspunsul: Interesul pentru spitalele regionale a dispărut din momentul în care s-a opus parteneriatelor public-privat pe aceste investiţii. Privatizarea Sănătăţii îi roade pe politicienii români
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE