Din oras

Șoferii clujeni sunt sătui de cozile de la barieră de pe Tăietura Turcului. Unde e pasajul promis de administrația Boc?

De ani de zile clujenii cer un pasaj peste calea ferată care traversează Tăietura Turcului. Timpul așteptat la barieră se traduce cu străzi aglomerate și ore petrecute în trafic. Situația e și mai gravă de când se lucrează la linia ferată și bariera este coborâtă mult mai des.

„Poliția locală ar putea să se coreleze cu cei de la CFR, care lucrând la linie din 10 în 10 min pun bariera la Tăietura Turcului. Se umplu toate străzile din Gruia, iar dimineața faci o oră până pe str. Horea din Tudor Vladimirescu, deoarece si str. Mecanicilor este blocată cu ceva lucrări ce nu se mai termină”.

„Bariera coboară cu prea mult timp înainte să treacă trenul, ceea ce duce la formarea unor cozi lungi de mașini, care blochează traficul în zonă. Vă rog să discutați cu cei de la SNCFR și să solicitați reducerea acestui timp. Chiar e frustant să aștepți minute în șir la barieră, fără să treacă trenul, de parcă timpul stă în loc.”

„Ar fi ideal să se ia în considerare faptul că blocați tot traficul dacă lăsăți jos bariera pe Tăietură Turcului TIMP DE 25 DE MINUTE că să treacă două trenuri la interval de 15 minute! Între cele două trenuri trecea jumătate din coadă, așa ce bine s-a făcut coadă până la Lidl de pe Calea Baciului, iar în Cluj nici nu mai vorbesc, că sigur e blocat până pe strada Eremia Grigorescu. Dar nu e eveniment izolat, mereu țineți barierele alea cu măcar 10 minute în plus. Suntem în 2024, refuz să cred că trenurile nu au GPS astfel încât să optimizați și barierele mai bine, că știți cum e, pasarela peste șine nu este o prioritate”, sunt cele mai recente sesizări ale clujenilor.

La toate acestea, singurul răspuns al Primăriei este că bariera se află în administrarea SNCFR. Dar nu oferă detalii despre un eventual pasaj care să soluționeze definitv această problemă,

„Barierele de trecere la nivel cu linia ferata sunt administrate de SNCFR. Din informatiile pe care le deținem, barierele sunt coborâte funcție de semnalele date de senzorii cu care acestea sunt prevăzute”, potrivit reprezentanților Primăriei.

Dar unde e pasajul promis de Boc?

Boc a promis pentru prima dată un pasaj peste Tăietura Turcului înainte de alegerile din 2008, și ulterior din poziția de premier. Doar că nu s-a reușit decât realizarea unui studiu de fezabilitate care a fost transmis către CFR și care a decis să includă acest pasaj în proiectul de modernizare a liniei feroviare Cluj-Oradea, care mai include încă 9 pasaje, 34 de poduri, 4 tuneluri și 22 de stații. În cadrul acestui proiect, pasajul ar trebui realizat până în anul 2026.

Asta nu l-a împiedicat însă pe primarul Emil Boc să promită acest pasaj la fiecare ciclu electoral. În 2016 Boc promitea nu mai puțin de trei pasaje, peste Tăietura Turcului, la sensul giratoriu de pe Aurel Vlaicu și în Piața Mihai Viteazu. În 2020 a decis să predea acest proiect către CFR care cică, l-ar fi finalizat până în 2023. În 2021, Boc anunța că pasajul a intrat în procedura de licitație, doar că au fost unele contestații, însă într-un fainal licitația a fost adjudecată, iar în februarie 2023, Boc susținea că în luna august 2023 ar trebui să înceapă partea de proiectare. Doar că, ce să vezi, CFR are cu totul alte planuri vizavi de acest pasaj.

Într-un comunicat de presă transmis la începutul anului CFR preciza faptul că nu există un termen de începere a lucrărilor la pasaj și asta pentru Pasajul de la Tăietura Turcului este pe un alt circuit de autorizare – autorizarea de construcție nefiind cuprinsă în cea a lucrărilor anunțate.

Citește și:

Totuși, când OSĂ înceapă construcția Pasajului de la Tăietura Turcului? Că Baronul OSĂ vrea și el niște poze electorale și l-ar trece printre realizăro

S-a mai fâsâit o minciună de-a Baronului OSĂnhauzen: Modernizarea Magistralei CFR Cluj-Oradea nu include și promisul pasaj rutier de la Tăietura Turcului

Dincolo de termenul incert pentru începerea proiectului, Asociația Pro Infrastructura a atras atenția că viitorul pasaj este extrem de periculos pentru toți cei care nu circulă cu mașina.

În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația marelui oraș de 5* Cluj-Napoca s-a așezat în poziția ghiocel în fața autorităților centrale și a avizat inepția menținerii trecerii la nivel.

Asociația a venit cu soluția salvatoare: SUBtraversarea dedicată pietonilor și cicliștilor și DESFIINȚAREA trecerii la nivel, adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal.

„În ciuda eforturilor noastre, publice și din birourile bine ferecate cu chei deținute de “speciali”, prostia va fi dusă până la capăt și se va executa un pasaj rutier superior păstrându-se la sol trecerea la nivel. Este doar o chestiune de timp până când “soluția” avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.

Citește și:

Avertisment sumbru: „Barieră criminală la Tăietura Turcului, feriți linia!”