In vizor

SOCLUL ERA PE CÂND NU SE VEDEA, AZI ÎL VEDEM, DAR NU E: Emil Boc dă vina pe „tehnocrați” pentru modul în care arată „Școala Ardeleană” și mai mai promite o statuie

CULMEA TUPEULUI: Emil Boc cere explicații proiectantului și Comisiei de Monumente pentru „dispariția” soclului grupului statuar Școala Ardeleană. Adică a celor pe care cu o săptămână înainte îi lăuda pentru „pedigree”-ul lor în materie de arhitectură şi declara, la aceeaşi emisiune de chitanţier de unde-şi azvârle vorbele în eter că are „deplină încredere”. Acum „tehnocraţii” „trebuie ţinuţi sub control”. De parcă nu sub controlul „sms”-urilor au fost ţinuţi până acum. Poate scot „tehnocraţii” la iveală „corespondenţa” de care s-au plâns la dezbaterea organizată de Clujul Civic, să facem o lectură de grup?

„Această problemă ne arată încă o dată importanța ținerii sub control a „tehnocraților”, specialiștilor. Le-am adresat un mesaj politicos, dar ferm, să refacă totul cum a fost. Ai nevoie câteodată ca oamenii aleși să-i tragă de mânecă și să le atragă atenția că nu trăiesc într-un turn de fildeș”, a mâncat „pedigree” arhitectonic primarul Emil Boc la una dintre emisiunile sale de chitanţier unde nu-l trage nimeni de mânecă că mănâncă prea mult.

Emil Boc susţine că propunerea îndepărtării soclului a fost făcută de proiectantul lucrării și a fost avizată de Comisia de Monumente, înainte ca Primăria să dea și ea avizul pentru tot proiectul. Tot el a mai spus că această comisie de monumente aparține Ministerului Culturii. Şi că atuznci când a constatat „lipsa de respect istoric” a reacţionat. Săptămâna trecută declara că rectorul UBB Cluj-Napoca l-a tras de mânecuţă să vadă ceea ce nu a văzut în toate vizitele de lucru la şantier efectuate până atunci şi de la care sunt suficiente fotografii care să ne demonstreze că primarul doar încearcă să iasă din mizeria în care singur s-a băgat.

Dacă nu era presa să demonstreze mizeria făcută, Emil Boc făcea ceva pe „respectul istoric”, fix aşa cum a făcut şi la statuia lui Iuliu Maniua şi la Placa Memorială a lui Vaida Voevod.

Dar i-au sărit în cap „colegii”, „academicienii” şi când vine băieţii de rit vechi să-ţi spună cum e cu „respectul”, începi să-l simţi şi să cauţi o ieşire onorabilă.

Aşa că acum se caută un „acar” cu „pedigree în arhitectură” pe care să se arunce vina.

Cu neruşinare, de parcă nu ar fi văzut planşele niciodată, Emil Boc cere și explicații privind o declarație a proiectantului, care a apărut în spațiul public.

„Am văzut că proictantul se lăuda că în toate proiectele, inclusiv al lui, grupul statuar era pe soclu. Dacă e adevarat, cum ți-ai permis să mergi în teren și să nu o mai pui pe soclu. Sigur, iar asta cu rezervă, am văzut în mass media, nu am apucat să o verific.

Dar cer să confirme că a declarat asta și să explice public de ce s-a dus apoi cu altă soluție”.

Ia uite, Măiestrică, am dat-o noi asta cu soclul, înainte ca proiectantul să declare (nu să se laude) cea ce a declarat. Nu mai înghiţi broaşte, că-ţi cauzează!

CITEŞTE, SAU PUNE PE CINEVA SĂ-ŢI CITEASCĂ ŞI SĂ ÎŢI EXPLICE POZA: Poate suntem noi chiori, dar ”Școala Ardeleană” este pe un soclu, chiar mai mare decât cel original, în planșa proiectului original!

Aceasta este fotografia publicată vineri, ÎNAINTE DE DEZBATEREA LA CARE NU AI AVUT BUNUL SIMŢ SĂ TE DUCI. Puteai atunci, acolo, bărbăteşte, uitându-te în ochii celor pe care acum îi acuzi să spui ce ai de spus, sau să taci.

Şi asta este ce s-a publicat după aceea, cu tot cu planşele pe care susţii că nu le-ai văzut niciodată, prin urmare ai să verifici, că „presa minte”. Tot mai des se deraiază de la bun simţ!

Tot specialiștii au fost cei care au spus că statuia-bust a lui Emil Racoviță din fața colegiului cu același nume este una de interior, care nu se pretează să stea pe stradă.

„Le-am spus nu e bine cum gândiți. Comandăm și facem o statuie de exterior a lui Emil Racoviță. Și după ce facem o nouă statuie, mutăm bustul în interior”.

Prin urmare, rămâne cum a scris Ziar de Cluj, care minte în accepţiunea Stăpânului Minciunilor:

  • Toate autorizațiile din centru sunt însoțite de avizul de la monumente.
  • În avizul de la monumente este prevăzut foarte clar modul în care se lucrează cu zona protejată (monumente).
  • Inclusiv în caietele de sarcini sunt prevazute modul de conservare/relocare temporare a monumentelor.
  • Toate facându-se cu avizul/acordul Direcției de Cultură (aia de la tine din „bocărie, Maestre!).
  • Conform legii, dispozițiile de șantier sunt date exclusiv de arhitect. Va trebui să ne spui care arhitect: cel al municipiului, sau proiectantul? Ca să ştim cum împarţi Însuţi Tu, Măestrică, Dreptate şi Adevăr, în această mizerie.