In vizor

Societatea de Drumuri și Poduri Cluj își închiriază imobilele pentru a scăpa de FALIMENT

Societatea DRUMURI ŞI PODURI JUDEŢENE CLUJ S.A a solicitat aprobarea închirierii unor imobile în scopul creșterii veniturilor societății. Este parte a planului de reorganizare menit să salveze firma de la faliment. 

Închirierea imobilelor se va realiza prin licitaţie publică, în condiţiile legii.  Nivelul minim al chiriei propuse se va stabili pe baza testării ofertelor pieței imobiliare iar nivelul chiriei încasate se va stabili în procedura de licitație publică. Destinația constructiilor care se închiriază este de spații pentru activități economice, iar a terenurilor, parcare pentru echipamente sau amplasare de containere ori alte materiale pentru activitatea operațională. Durata minimă a închirierii este de 1 an, iar durata maximă este de 7 ani.

Sumele încasate cu titlu de chirie de către DRUMURI ŞI PODURI JUDEŢENE CLUJ S.A. se gestionează potrivit dispozițiilor art. 333 din Codul Administrativ, urmând ca o cotă-parte de 50% din prețul chiriei sa fie virată Consiliului Județean Cluj.

Societatea de Drumuri și Poduri se află de mai mulți ani în pragul falimentului, iar în iulie anul trecut și-a cerut insolvența, iar directorul Călin Platon și-a dat demisia.

În februarie 2018, într-o ultimă încercare de a salva firma de la faliment, Consiliul Județean a mai pompat 8 milioane de lei prin mărirea capitalului social, însă la finalul anului 2018, societatea avea pierderi în valoare de 8.6 milioane de lei.

Societatea DRUMURI ŞI PODURI JUDEŢENE CLUJ S.A. (in insolventa, in insolvancy, en producedure collective) cu sediul in localitatea Cluj-Napoca str. Traian- Vuia, nr. 216, judetul Cluj, s-a infiintat prin reorganizarea Regiei Autonome a Drumurilor Județene Cluj, cu rol de operator pentru prestarea serviciilor de administrare și întreținere curentă și periodică pe timp de vară – iarnă a domeniului public și privat a Județului Cluj, respectiv a drumurilor județene din judeţul Cluj, având ca unic acţionar Judeţul Cluj, reprezentat prin Consiliul Judeţean Cluj.

La data de 26.07.2019, împotriva societății DRUMURI ŞI PODURI JUDEŢENE CLUJ S.A s-a dispus deschiderea procedurii insolvenţei în formă generală potrivit Încheierii civile nr. 1355 pronunţată în şedinţa Camerei de consiliu, în dosarul nr. 687/1285/2019, aflat pe rolul Tribunalului Specializat Cluj.

La acest moment societatea se află în perioada de observaţie, respectiv societatea se află în perioada dintre data deschiderii procedurii de insolvenţă şi data confirmării planului de reoganizare, sau, după caz, a intrării în faliment și intenţionează să depună un plan de reorganizare al activităţii acesteia în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014.

Angajații au cerut în iulie Consiliului Județean să le dea de lucru pentru a-și putea primi salariile

Angajații au declarat în luna iulie cu ocazia unui conflict spontan de muncă faptul că au restanțe salariale și de anul trecut din iunie și iulie, iar în 2020 au încasat din luna mai cam 80% din avans, iar lichidare nimic.

”Bonuri de masă nu am mai încasat de doi-trei ani. Noi nu cerem bani, cerem de lucru”, au declarat reprezentanții sindicatului Drumuri și Poduri Județene.

Conducerea Consiliului Județean a arătat că societatea este acum în reorganizare și cea mai bună soluție ar fi o infuzie de capital extern.

”Ei sunt într-o procedură care poate să rezolve situația sau poate să ducă la măsuri mai drastice, cum ar fi vânarea de acțiuni sau găsirea unui investitor privat care să vină cu infuzie de capital fie cea mai gravă situație, falimentul. I-am propus administratorului judiciar să găsească o formulă de infuzie de capital. Fără infuzie de capital extern societatea nu va mai putea funcționa pentru că în sistemul acesta întrucât ei acum sunt concurenți pe piață cu toate societățile private și nu pot să primească lucrările decât prin licitații. Participă la licitație ca orice societate și dacă nu câștigă pur și simplu nu au bani”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Sunt 20 de imobile aflate în administrarea Societății de Dumuri și Poduri și care urmează să fie închiriate:

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *