Justitie

SOCIETATEA DE CONSTRUCŢII NAPOCA SA, deținută de Ioan Bene, afaceristul condamnat penal în mai multe dosare și fugit în Italia, și-a cerut insolvența

Tribunalul Comercial Cluj a admis cererea debitoarei SOCIETATEA DE CONSTRUCŢII NAPOCA SA Cluj-Napoca şi a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă. Soluția a fost pronunțată în data de 8 decembrie, Construcții Napoca SA fiind o companie cu peste trei sute de angajați .

Conform portalului instanţelor de judecată, în funcţia de administrator judiciar provizoriu a fost numit practicianul CITR SPRL (una din firmele Grupului), iar data de 26 ianuarie 2022 a fost stabilită drept termen limită pentru înscrierea la masa credală, urmând ca prima Adunare a Creditorilor să se întrunească pe 18 februarie 2022.
SOCIETATEA DE CONSTRUCŢII NAPOCA SA este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) sub simbolul NAPO, iar acţiunile companiei s-au tranzacţionat în ultimul an cu preţuri cuprinse între 2,62 lei (înregistrat astăzi, 8 decembrie 2021) şi 6,2 lei, în condiţiile în care valoarea nominală este de un leu.
Capitalul social se ridică la 6.231.454 lei, iar IT TRANSILVANIA INVEST SA (CUI/CIF: 10754117), firmă controlată de Alexandra BENE, deţine 67,3840% din titlurile societăţii.
Pentru anul 2020, SOCIETATEA DE CONSTRUCŢII NAPOCA SA a raportat 340 de angajaţi, profit net de 2.603.171 lei, la o cifră de afaceri de 119.174.046 lei (faţă de 65.004.860 lei în 2019), datorii de 126.838.980 lei şi active circulante de 72.811.631 lei, din care creanţe de 57.917.609 lei.
În primele 9 luni din acest an (2021), compania clujeană a înregistat pierderi de 9.185.081 lei, iar datoriile au urcat la 146.036.120 lei, în timp ce numărul (mediu) de salariaţi la 30 iunie 2021 era tot de 340. 

Iată soluția dată de Tribunalul Comercial Cluj: 

Admite cererea de deschidere a procedurii insolvenţei formulată de către debitoarea S C N S.A., şi în consecinţă: Dispune deschiderea procedurii generale a insolvenţei împotriva debitoarei S DE C N S.A. . Numeşte administrator judiciar provizoriu pe S.P. „CITR” S.P.R.L. care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 58 din Legea nr. 85/2014. Fixează onorariu lunar provizoriu în favoarea administratorului judiciar în cuantum de 2.500 lei exclusiv TVA şi onorariu de succes de 5 % din sumele încasate în procedură, exclusiv TVA. Stabileşte în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a depune la dosar în termen de 40 de zile de la deschiderea procedurii un raport asupra cauzelor şi împrejurărilor ce au dus la apariţia stării de insolvenţă a debitoarei, cu menţionarea persoanelor cărora le-ar fi imputabilă conform art. 64 lit. a din Legea nr. 85/2014. Stabileşte în sarcina administratorului judiciar obligaţia de a depune la dosar un raport asupra cauzelor şi împrejurărilor ce au dus la apariţia stării de insolvenţă a debitoarei, cu menţionarea persoanelor cărora le-ar fi imputabilă conform prev. art.92 din Legea nr.85/2014. Dă dispoziţie tuturor băncilor la care debitoarea are disponibil în conturi să nu dispună de acestea fără ordinul judecătorului sindic sau al administratorului judiciar provizoriu sub sancţiunea prevăzută de art. 86 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, obligaţia de notificare revenind administratorului judiciar provizoriu. Stabileşte în sarcina debitoarei obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului judiciar provizoriu şi a creditorului deţinând cel puţin 20% din valoarea totală a creanţelor cuprinse în tabelul definitiv de creanţe toate informaţiile şi documentele apreciate ca necesare cu privire la activitatea şi averea sa, precum şi lista cuprinzând plăţile efectuate în ultimele 6 luni anterioare deschiderii procedurii şi transferurile patrimoniale făcute în cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii, sub sancţiunea ridicării dreptului de administrare. Dispune desemnarea administratorului special. Dispune în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a efectua inventarierea bunurilor debitoarei, în termen de 60 de zile de la deschiderea procedurii, conform art. 101 din Legea nr. 85/2014. Dispune în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a efectua notificările prevăzute de art. 99-100 din Legea nr. 85/2014. Fixează termenul limită pentru depunerea de către creditori a opoziţiilor la hotărârea de deschidere a procedurii ca fiind de 10 zile de la primirea notificării, precum şi termenul de soluţionare a opoziţiilor pentru data de 12 ianuarie 2022. Stabileşte termenul limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei în vederea întocmirii tabelului preliminar al creanţelor la data de 26 ianuarie 2022, termenul de verificare, întocmire, afişare şi comunicare a tabelului preliminar al creanţelor, la data de 16 februarie 2022, termenul pentru depunerea contestaţiilor faţă de tabelul de creanţe, cu privire la creanţele şi drepturile trecute sau, după caz, netrecute de administratorul judiciar în tabelul preliminar de creanţe, de 7 zile de la publicarea tabelului preliminar de creanţe în BPI şi termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru definitivarea tabelului creanţelor la 9 martie 2022. Dispune desfăşurarea primei şedinţe a adunării creditorilor la sediul administratorului judiciar provizoriu S.P. „CITR” S.P.R.L., în Cluj-Napoca, Calea Doroban?ilor, nr. 48, etaj 6, clădirea Silver Business Center, jud. Cluj, la data de 18 februarie 2022, ora 1100. Dispune în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a depune lunar un raport cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuţiile, justificarea cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente în averea debitoarei, onorariul încasat, cu precizarea modalităţii de calcul al acestuia precum şi, dacă este cazul, stadiul efectuării inventarierii, un extras al acestuia urmând a fi publicat de către administratorul judiciar provizoriu în BPI şi de a se prezenta la fiecare termen în procedura. Dispune în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a examina situaţia economică a debitorului şi a documentelor depuse potrivit prevederilor art. 67 sau 74 din Legea nr. 85/2014, după caz, şi de a întocmi un raport prin care să propună fie intrarea în procedura simplificată, fie continuarea perioadei de observaţie în cadrul procedurii generale, pe care îl va depune în termen de maximum 20 de zile de la data desemnării sale, cu obligaţia de a notifica propunerea de intrare în faliment prin procedura simplificată creditorilor care au depus cerere introductivă şi debitorului, prin administratorul special, depunând la instanţă, odată cu cererea, dovada îndeplinirii procedurii de notificare şi fixează termen pentru dezbaterea acestui raport, precum ?i a opozi?iilor la cererea de deschidere a procedurii pentru data de 12 ianuarie 2022, ora 1100, sala 102. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare care se va depune la Tribunalul Specializat Cluj. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei, azi 8 decembrie 2021.
Document: Hotarâre  2386/2021  08.12.2021

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *