Cu peste 840 de angajați și o cifră de afaceri de 69,8 milioane euro, transportatorul rutier de mărfuri Skiptrans a încheiat anul 2019 cu un profit net de aproape 3,4 milioane euro, în creștere ușoară față de anul 2018, când a declarat un profit net de 2,9 milioane euro. În ultimii cinci ani, compania cu capital luxemburghez a avut un profit care a variat între 2,6 milioane euro și 3,7 milioane euro.
Skiptrans Cluj-Napoca a avut, anul trecut, cea mai mare cifră de afaceri din ultimii cinci ani. Dacă în 2015 a înregistrat venituri totale de 34,2 milioane euro, în anul următor au scăzut la 32,7 milioane euro, iar în 2017 au crescut considerabil până la valoarea de 43,9 milioane euro. 2018 a însemnat pentru transportatorul rutier de mărfuri o cifră de afaceri de 61,2 milioane euro, iar anul trecut a ajuns la 69,8 milioane euro.

În 2015, compania a declarat un profit net de 3,7 milioane euro, anul următor a scăzut la 3,1 milioane euro, iar în 2017 a avut un profit net de 2,6 milioane euro. Skiptrans a încheiat anul 2018 cu un profit net de 2,9 milioane euro, iar anul trecut a crescut la aproape 3,4 milioane euro.
Numărul de angajați a crescut în ultimii cinci ani de la 387 la 842.
Skiptrans Cluj este deținută în totalitate de Jost Group SA Luxemburg. Administratorul firmei din Cluj este Jost Roland Ernst Kurt Rolf (Belgia). Compania din Luxemburg mai deține în Cluj și firma HMN Trans SRL (sediul în Dezmir, deschisă în 2019, cifră de afaceri de peste 313.000 euro anul trecut și profit net de aproape 8.000 euro), administrată de Radu Nicolae Cristian Hoza. Jost Group SA este acționar unic și la Tempo Premium Team SRL Cluj-Napoca (activități de contractare pe baze temporare a personalului, cifră de afaceri de 2,7 milioane euro anul trecut și profit net de aproape 189.000 euro).
Compania Jost Group a fost anchetată, anul trecut, de Biroul Procurorului Federal pentru o fraudă de 65 de milioane euro, din care 45 de milioane de euro reprezintă neplata contribuțiilor sociale pentru ale salariilor șoferilor, iar 20 de milioane de euro alte contribuții sociale evitate. Potrivit infotrucker.ro, începută în 2015, ancheta în cazul Jost Group a condus în 2017 la arestarea a patru persoane, printre care și a proprietarului companiei, Roland Jost, ulterior eliberat.
Compania a fost vizată în principal pentru filialele sale din Slovacia și România (Skiptrans), unde ar fi pus în aplicare „o fraudă socială gigantică”, așa cum este descrisă de autoritățile belgiene, prin intermediul sutelor de camioane înmatriculate în aceste țări, dar care efectuau transport efectiv în Belgia. Procurorii federali spuneau, anul trecut, în fața instanței că „există indicii de crimă organizată, spălare de bani și trafic de persoane”.
Într-o poziție oficială publicată pe 19 februarie 2019, reprezentanții Jost Group declarau că au contestat puternic acuzațiilor care i se aduc și va continua să facă acest lucru. Grupul și-a manifestat întotdeauna dorința de a coopera cu autoritățile și speră sincer că este capabil să se apere într-un mediu pașnic.