Sanatate

Sistemul informatic pentru eliberarea rețetelor medicale este mai mult nefuncțional de o săptămână. Contractul de mentenanță a expirat în luna mai

Sistemul informatic pentru eliberarea rețetelor este nefuncțional de aproape o săptămână. Medicii de familie eliberează rețetele offline și riscă să fie amendați la eventuale controale ulterioare. Reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Cluj spun că sistemul este de fapt funcțional, dar cu erori. În luna mai, contractul de mententanță cu Siveco era expirat, ceea ce poate explica rateurile frecvente pe care le dă sistemul. 

De o săptămână, sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) este nefuncțional. Medicii de familie spun că funcționează câteva ore, apoi „pică”. Acest mod de „funcționare” face imposibilă eliberarea de rețete și alte documente online. De aceea, medicii lucrează offline. 

„De o săptămână nu merge și avem probleme cu eliberarea rețetelor, farmaciile la fel, ne bulversăm cu programările. Încercăm să eliberăm rețetele offline, pe proprie răspundere. Să sperăm că nu ne sancționează nimeni dacă nu e validată rețeta și să ne alegem cu sancțiuni, așa cum s-a mai întâmplat și altă dată. Facem reprogramări, rezolvăm dacă putem, în funcție de cum merge sistemul, dar așa nu se poate. În contract se precizează că în momentul în care nu merge sistemul informatic se pot elibera actele și în sistem offline. Problema este că nefiind validate s-ar putea să avem unele avertismente de care nu putem să avem cunoștință de probleme de acest gen și să ne trezim cu imputarea serviciilor prestate”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, Emiliana Costiug, medic de familie.

CNAS nu a transmis niciun anunț sau comunicat oficial cu privire la erorile sistemului informatic. 

„Nu am primit niciun mail oficial de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate și nici nu am văzut niciun anunț pe site-ul Casei. În mod normal atunci când sistemul nu funcționează ar trebui să apară anunț și noi să avem garanția că dacă funcționăm offline nu suntem pasibili să plătim valoarea serviciilor prestate”, a mai spus Emiliana Costiug.

Reprezentanții CAS Cluj sunt de altă părere.   

„Funcționează mai greoi în prima parte a lunii pentru că e perioada în care se preiau raportările de la furnizori și nu e vorba de a nu merge. Este vorba de o funcționare mai îngreunată a sistemului pentru că în prima perioadă a lunii se fac raportări ale furnizorilor de servicii medicale”, a precizat Crina Grozav, purtătorul de cuvânt al CAS Cluj. 

CNAS avea contract pentru mentenanța sistemului cu SIVECO, contract care a expirat în luna mai.

„Contractul de mentenanță pentru sistemul electronic de eliberare a rețetelor de către medicii de familie a expirat la 30 aprilie 2018 și nu a fost reînnoit. CNAS nu a lansat o procedură de achiziție în acest sens nici până la această oră”, au transmis reprezentanții SIVECO, la solicitarea Ziar de Cluj.

Așa se explică de ce sistemul informatic dă rateuri în fiecare lună și este mai mult nefuncțional în prima parte a lunii. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *