Politica

Și-a amintit Emil Boc că este în Opoziție: Faptul că Guvernul Grindeanu nu dă bani pentru centura metropolitană este o „sfidare fără precedent"

În sfârșit are și Emil Boc ceva de zis despre faptul că Guvernul PSD Grindeanu a lăsat Clujul fără bani pentru centura metropolitană.

Aflat la periat la un radio prietenos, Emil Boc a vorbit despre centura metropolitană.

„Nu am abandonat lupta şi sper că raţionamentul va învinge. Facem toate demersurile necesare ca la o viitoare rectificare de buget să fie inclusă şi centura metropolitană. Demersurile sunt politice, nu vă gândiţi la altceva. Ceea ce cerem noi este o prioritizare a proiectelor, pentru că banii există. Nu cerem bani de la sănătate, de la educaţie, de la apărare – ştim care sunt domeniile nenegociabile. Ai 138 de milioane de euro alocaţi pentru centura metropolitană şi nu îi foloseşti, ba chiar există riscul să îi pierzi, dacă nu îi cheltui până în 2020; asta este o sfidare fără precedent la adresa Transilvaniei şi a Clujului, care este inima Transilvaniei. Banii nu se pot cheltui pentru altceva, decât dacă guvernul vrea să schimbe Master Planul. Eu sper ca eroarea să fie corectată cât mai repede cu putinţă”, a spus Boc.

Aflat în lumea imaginară a PSD, unde laptele și mierea curg în valuri peste țară, deputatul PSD de Cluj, Horia Nasra, a arătat pentru un ziar local că s-a abţinut la alocarea de bani pentru centura metropolitană deoarece nu există o comunicare foarte bună pe zona metropolitană între primarul Emil Boc şi primarii de pe traseul centurii şi că aceştia trebuie să găsească formule de accesibilitate la centura respectivă.

„Decongestionarea traficului din Cluj-Napoca trebuie să o corelezi cu ce se întâmplă în comunele limitrofe, cum e Baciu, Apahida, Feleacu, trebuie să ai un circuit integrat. Asta nu înseamnă că suntem împotriva proiectului, ci dimpotrivă”, a precizat deputatul PSD de Cluj.

Reamintim faptul că, în ianuarie, printr-o scrisoare criticată de către toți parlamentarii clujeni (minus cei ai PNL Cluj) primarul Emil Boc a făcut un apel către noul guvern şi către parlamentarii de Cluj să susţină cu prioritate investiţia în centura metropolitană.

Transregio Feleac are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro. Drumul Gilău Vest – Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe DN 1.

Drumul costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km. Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj SV – Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros – Bulevardul Muncii. Un ultim sector, Bulevardul Muncii – Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *