Diete

Sfaturi pentru a nu va ingrasa din nou

Scris de 16

Dietetica este o arta a vietii. Provenind din termenul grec “diaita”, (“arta de a trai”), dietetica nu este o stiinta arida, rezervata persoanelor austere, ci o modalitate de organizare inteligenta a alimentatiei, pentru a atinge un nivel ridcat de bunastare fizica si psihica. Ea permite alternarea perioadelor de “rasfat” si restrictii, marcata de o constanta preocupare pentru echilibru. Multe glucide lente, suficiente proteine si putine lipide: iata regula de aur pe care ar trebui s-o invete in prezent si copii.

 

Exista reguli de igiena alimentara care va vor permite sa traiti normal, fara a recastiga kilogramele atat de greu pierdute. Nu numai ca va vor mentine greutatea ideala, dar va veti simti mult mai bine, deoarece o alimentatie echilibrata nu influenteaza doar silueta ci si sanatatea, pe termen scurt, mediu si lung. Iata 10 sfaturi pentru a nu va ingrasa din nou:

 

1.    Beti 1,5 l de apa zilnic. Este esential pentru a elimina toxinele si pentru ca organismul sa nu stocheze apa ingerata prin intermediul alimentelor. Retentia hidrosodica afecteaza in principal persoanele care nu beau suficient, nu pe cele care o fac conform nevoilor organismului, adica 1,5-2 l de apa in fiecare zi (8 pahare).

 

2.    Oferiti-va trei mese adevarate pe zi completate de 1-2 gustari pentru cele ce nu se pot opune senzatiei de foame dintre mesele principale. Micul dejun trebuie sa fie consistent si sa fie suficient pana spre sfarsitul diminetii. Astfel veti evita sa dati iama in produsele grase de la fast-food sau de la cantina. Pranzul echilibrat poate fi incheiat cu un desert dulce. Cina trebuie sa fie usoara (o supa iarna sau o salata asortata vara), pentru a evita ca organismul sa stocheze energia in exces.

 

3.    Nu sariti peste mese. Aflat intr-o stare de deficit energetic, corpul are tendinta de a stoca energia pe care in sfarsit i-o oferiti. In plus, dupa fiecare masa “sarita”, la urmatoarea mancam mai mult.

 

 

4.    Respectati limitele recomandate: 50-60 % glucide, cu accent pe zaharurile cu indice glicemic scazut; 25-30 % lipide, favorizand grasimile poli- si mono-nesaturate; 12-15 % proteine, indeosebi peste, cereale + leguminoase, carne slaba.

 

5.    Imprieteniti-va cu fibrele alimentare. Acestea faciliteaza tranzitul intestinal, intarzie absorbtia lipidelor si a glucidelor, oferind senzatia de satietate. Nu uitati ca se gasesc in legume, fructe si cereale integrale.

 

6.    Nu ingerati mai multe calorii decat ii sunt necesare corpului dvs. Pentru aceasta, recalculati-va necesarul energetic in functie de noua dvs. greutate corporala: 11x greutate + 1250 pentru femei; 16 x greutatea + 1350 pentru barbati. Adica, pentru o femeie ce cantareste 60 kg (greutatea de forma atinsa dupa perioadele de regim si stabilizare): 11 x 60 + 1250 = 1910 calorii. Iar pentru un barbat de 75 kg: 16 x 75 + 1350 = 2550 calorii.

 

7.    Practicati in mod regulat o activitate sportiva. Sportul nu slabeste, dar faciliteaza mentinerea si chiar marirea masei corporale slabe, in raport cu cea grasa. Iar kilogramele in plus aduse de musculatura ferma nu inseamna ingrasare, ci infrumusetare. Mai mult decat atat, sportul favorizeaza arderea caloriilor si eliminarea toxinelor.

 

8.    Faceti zilnic miscare. Nu va crutati eforturile: ignorati ascensoarele, autobuzele, metroul si automobilul, preferand drumurile pe jos. Si de ce sa nu investiti intr-o bicicleta medicinala, pe care sa o instalati departe de orice priviri indiscrete, in camera dvs.?

 

9.    Supravegheati-va greutatea. Fara a capata obsesia kilogramelor, continuati sa va cantariti saptamanal. Si nu va pierdeti cu firea daca greutatea dvs. variaza in perioadele de stres sau inaintea menstruatiei.

 

10.     Perimiteti-va din cand in cand cate o “abatere”. Un pahar de martini si cativa covrigei impreuna cu prietenii, un ecler cu ciocolata alaturi de cea mai buna prietena sau trei bomboane primite in dar nu constituie un capat de tara. Savurati-le fara mustrari de constiinta; a doua zi veti relua controlul asupra situatiei.

 




ULTIMA ORĂ

  • Acum 53 mins In vizor
    NE ÎNCADRĂM, DIN NOU, ÎN TERMENE: Podul Porțelanului care trebuia să fie gata la data de 26 noiembrie 2022 OSĂ fie gata undeva în 2023. Acum, de la ultima vizită de lucru a lui Emil Boc, a săltat la ”gata în proporție de 90%”
  • Acum 2 hours Politica
    Ciolacu: Opoziția nedreaptă a Austriei este un cadou gratuit de Crăciun pentru Vladimir Putin. Cu siguranță, vor exista consecințe pentru Austria în urma acestui vot absurd!
  • Acum 2 hours In vizor
    NI SE ȘOPTEȘTE ÎN CASCĂ: Constructorii de la Parcul Feroviarilor încep să-și scoată gunoaiele pe care le-au îngropat de dimineață. E bună și mult hulita mass media la ceva
  • Acum 3 hours General
    MAI E DE MULS DE LA SCLAVII EUROPEI! Austria și Olanda au votat împotriva aderării României și Bulgariei la Schengen. Olanda s-a opus de fapt Bulgariei, care este însă la pachet cu România. Croația intră în Schengen de la 1 ianuarie 2023. Plus: elefantul pe care nu vea nimeni să-l vadă
  • Acum 4 hours In vizor
    ALO, GARDA DE MEDIU CLUJ, aţi fost sesizaţi, de ce nu verificaţi de ce se îngroapă deşeuri în şantierul Parcul Feroviarilor! Că şi primăria Cluj-Napoca a fost sesizată, dar se tace asurzitor!
  • Acum 4 hours Sanatate
    În plin sezon de viroze, Ministerul Sănătăţii “dă”, numai la “Cliuuj”, “că-i fain”, câte 4 – 6 ore de aşteptare părinţilor şi copiilor bolnavi în UPU. “Â-mi cer scuze la domni pacenţi!”
  • Acum 5 hours FOTOGRAFILA
    Protest în faţa Curţii de Apel Cluj: “Tişe, Vakar, județul Cluj nu l-ați primit moștenire”
  • Acum 5 hours PubliNews
    În luna sărbătorilor, Iulius Christmas Market din Iulius Parc îi poartă pe vizitatori în lumea de basm a Crăciunului
  • Acum 7 hours Eveniment
    Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, primește la Cluj-Napoca premiul unei asociații pentru cultură democratică europeană
  • Acum 7 hours In vizor
    Firma ONCOS nu e vinovată pentru minciunile unei mămici mitomane! Presa locală e varză!
  • Acum 8 hours In vizor
    Emil Boc: Construcția pasajulului de la Tăietura Turcului OSĂ înceapă anul viitor. Tot printr-o “randare” pe laptop, Maestre?
  • Acum 9 hours Vocea ta
    Dragoş Damian, Terapia Cluj: Strategia naţională de sănătate 2022-2030 a Ministrului Alexandru Rafila. Şi figura 38 de la pagină 24, o poză care te pune pe gânduri
  • Acum 9 hours Politica
    După ce guvernele lui şi-au bătut joc de Constituţie timp de doi ani, încălcând drepturile şi libertăţile civile, Klaus Iohannis şi-a slăbit niţel legăturile de la clăpari să ne vorbească despre “cărticică”: “Constituţia este cea mai importantă armă pe care o avem”
Citește și...
Diete

Deserturi delicioase

S-au dus vremurile in care deserturile erau interzise in regimurile de slabire. Astazi arta culinara […]

Recomandările redacției
TOP CITITE