Din oras

Se sparge monopolul publicității stradale în Cluj-Napoca? După 9 ani, Primăria scoate la licitație panourile publicitare

Dacă până acum, panourile publicitare din oraș erau mereu închiriate acelorași firme „de casă” ale Primăriei, acum administrația publică locală dă semne că ar vrea să spargă monopolul. Panotaj Expert, Vitrina și Amprenta sunt o parte din cele 7 firme preferate de Primărie pentru închirierea panourilor publicitare. 

Ultima dată când a fost organizată licitație publică pentru terenurile aferente panourilor publicitare din oraș a fost în 2009. De atunci, aceiași agenți comerciali controlează publicitatea stradală din Cluj-Napoca. Este vorba despre câteva firme preferate de Primărie, printre care Vitrina și Amprenta. În urmă cu trei ani, 50% din panourile publicitare din oraș erau închiriate firmei Panotaj Expert din București. Pentru o perioadă de cinci ani, administrația publică locală a încasat 2 milioane lei din închirierea acestor panouri. În 2010, autoritățile locale au încasat 31.000 de lei din publicitatea stadală, în 2011, în conturile municipalității au intrat 420.000 de lei, în 2012, suma a crescut la peste 500.000 de lei, în 2013, din contractele de închiriere a panourilor publicitare s-a încasat suma de 550.000, iar în 2015 s-a ajuns la 562.000 de lei. Se înțelege de la sine că nu este vorba despre o afacere bănoasă pentru Primăria Cluj-Napoca. 

Acum, la 9 ani de la ultima licitație pentru panourile publicitare stradale, administrația publică locală va supune votului consilierilor locali o hotărâre privind închirierea prin licitație a panourilor publicitare din oraș. 

„Constituindu-se drept unul dintre obiectivele majore ale municipalității clujene în acțiunea de modernizarea a mijloacelor de publicitate și afișaj de pe raza municipiului Cluj-Napoca, corelativ cu politica de dezvoltare urbanistică a localității și cu modificările intervenite în actele de reglementare incidente în materie, prin Hotărârea nr. 133/2018 a fost aprobat Regulamentul privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca. În cadrul regulamentului, reținând prevederile acestuia, au fost identificate amplasamentele destinate amplasării panourilor publicitare care aparțin domeniului public sau privat al municipiului Cluj-Napoca”, se arată în Hotărârea de Consiliu Local. 

Potrivit documentului, panourile publicitare amplasate pe sol vor avea următoarele dimensiuni: 1,20m X 1,80m; 4,00m X 3,00m; 3,20m X 2,40m; 3,00m X 2,00m. Prețurile de pornire a licitației pentru închirierea acestor panouri a fost stabilită de comisia de specialitate în ședința din august și septembrie. Perioada de închiriere se propune a fi pe 5 ani, cu posibilitate de prelungire pentru încă 5 ani. 

Primăria are 42 de panouri publicitare (5 în Mănăștur, 7 în Zorilor, 10 în Mărăști, 10 în Gheorgheni, 3 în zona semicentrală, 3 în Gruia, 1 în Dâmbu Rotund, 1 în zona centrală, 2 în Grigorescu). Prețul de pornire a licitației variază între 100 lei/mp/zi și 155 lei/mp/zi. 

panouri publicitare tarife

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *