
Așa cum era de așteptat, municippalitatea este nevoită să reia licitația pentru Centura Metropolitană după ce contestația depusă de firma CON-A Operations privind decizia de anulare a licitației de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Astfel lucrările la cel mai important tronson al Centurii Metropolitane sunt din nou amânate până la finalizarea unei noi licitații.
S-a ajuns în această situație deoarece la prima licitație organizată nu s-a prezentat nimeni, iar la cea de-a doua a fost o depusă o singură ofertă de către asocierea formată din firmele românești Con-A Operations (lider), Dimex-2000 Company, Concelex, împreună cu Hydrostroy AD (Bulgaria) și Automagistral-Pivden (Ucraina), aceasta fiind declarată neconformă.
Primarul Emil Boc a fost acuzat de către Asociația Pro Inrastructura că a tărăgănat fără niciun motiv timp de cinci luni luarea deciziei de a anula licitația.
„Este neverosimil felul în care administrația clujeană în frunte cu primarul Emil Boc se chinuie, realmente, să „implementeze” acest proiect: studiu de fezabilitate gestionat din 2017 care trebuia să fie gata în 12 luni dar a durat 4 ani, la prima licitație pornită în februarie 2023 n-a participat nimeni și a fost anulată în mai, iar la a doua au avut nevoie de 5 luni ca să descalifice unica ofertă, deși puteau face asta în 3-4 săptămâni”, potrivit Pro Infrastructura.
Boc s-a apărat cu explicații compleze, ținând să precizeze că astfel de proceduri sunt de durată, iar clujenii „raționali” înțeleg acest lucru.
„M-am adresat oamenilor raționali, care înțeleg care e legea în această țară. Care înțeleg greutățile pe care le avem. Evident cei care nu ascultă nu mă adresez lor pentru că oricum nu vor să asculte. Primăria și comisia de licitație a făcut tot ce i-a stat în putință să ducă această licitație la bun sfârșit. A fost o întreagă procedură, avize peste avize. Avem cel mai bun proiect posibil pentru această centură”, preciza Boc acum o lună.
Citește și:
În fapt, motivul pentru care singura ofertă depusă a fost declarată neconformă este uluitor. Asocierea de firme ar fi făcut o greșeală de calcule în momentul depunerii ofertei financiare, și aceasta a fost cu 30% mai mare decât valoarea estimată, asta deși legea permite o majorare de maxim 15%.
Poate a treia oară va fi cu noroc și cel de-al doilea tronson al Centurii Metropolitane va avea un contructor, mai ales că valoarea lucrărilor a fost majorată cu 15%.