In vizor

Se pregăteau să inaugureze un tronson de autostradă plin de bube. Ce nereguli a semnalat Comisia de recepţie pe porțiunea Sebeş-Turda?

Comisia de recepţie a finalizat și a făcut publică lista cu neconformităţi găsite pe bucăţica de autostradă Sebeş-Turda care se pregătea pentru inaugurare festivă și tăieri de panglică. Conform listei, lotul 3 – care se întinde de la Aiud la Decea, şi care are doar 12,5 km, este e plin de neconformități.

De cealaltă parte, după vizita comisiei de recepţie de săptămâna trecută, un reprezentant al constructorului italian Tirrena Scavi, citat de presa centrală, susţinea că lotul de autostradă este gata de două luni şi că şefii de la Drumuri dau dovadă de rea-voinţă prin faptul că amână recepţia.

“Lucrarea este gata de acum două luni de zile. Ei s-au legat de testele de planeitate şi rugozitate făcute de o maşină care se cheamă Dyna Tech de la CESTRIN. Dar această problemă a fost şi înainte de Anul Nou, când trebuia să facă recepţia pe 27. Din cauză că ei au anunţat foarte târziu că vin cu această maşină, noi nu am apucat să curăţăm suprafaţa”, a explicat reprezentantul constructorului, precizând că astfel de teste se fac pe asfalt curat. În plus, constructorul susține că a efectuat la rândul său teste de planeitate şi rugozitate cu un laborator de la Cluj, din care nu au rezultat probleme aşa cum anunţă CNAIR.

Însă Comisia constituită în 9 ianuarie pentru a inspecta, în vederea recepționării, lucrările efectuate la lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda a constatat următoarele neconformități pe care le-a dat publicității:

  • au fost identificate numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ INADMISIBIL;
  • nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp în vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere;
  • nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod;
  • pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități;
  • există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante;
  • la structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor;
  • sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar;
  • nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in Spatiile de Servicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare Spațiu de Servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnalizării orizontale din cadrul Spațiilor de Servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic;
  • este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranță;
  • nu au fost respectate avizele CTE Siguranța Circulației privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED;
  • se impune verificarea de către Proiectant și Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;
  • trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare
  • În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcție de condițiile meteorologice, acest termen poate fi însă prelungit la cererea antreprenorului. CNAIR a transmis Antreprenorului raportul cu neconformitățile pentru remedierea acestora.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *