In vizor

SE MUTĂ ȘPAGA ȘI ABUZUL ”PE LOCAL” cu un proiect de lege prin care comercianții sunt obligaţi să obţină acord de funcţionare de la primărie, după ce depun o pădure de acte obligatorii

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, un proiect de lege potrivit căruia comercianţii vor avea obligaţia de a obţine un acord de funcţionare de la primăria în a cărei rază teritorială desfăşoară servicii de alimentaţie publicăm, anunță Agerpres. Noi știm ce înseamnă acest lucru doar am documentat abuzul pe care ”bocăria” Cluj-Napoca l-a făcut și îl face cu comercianții care au neșansa să nu fie în grații.

CITEȘTE ȘI:

Comerciantii rezidenti ai Parcului Central, alungati de Untold in perioada festivalului

CITEȘTE ȘI:

CAM BĂNUIAM NOI ASTA: După o discuție cu ”discotecarii” Parcului Central, Emil Boc a decis să-i ”relocheze” la loc fără vad comercial pe comercianții de pe Aleea Stadionului. Asta și ca răspuns la faptul că aveau pretenția să li se prelungească abonamentele în locația în care erau

Așa că legea aceasta vine mănușă pe pumnul cu care ”bocăria” Cluj-Napoca dă în afacerile neagreate pentru a le favoriza pe cele de capă și șpagă. Și ca să vedeți cât de convenabilă e legea bunului plac acordul de funcţionare va fi eliberat pe durată limitată, lunar/semestrial/anual, cu posibilitatea reînnoirii.

Adică fix modul în care ”bocăria” Cluj-Napoca își face de cap cu toți comercianții stradali deja. Acum va primi mână liberă să-și facă de cap cu toate magazinele comerciale din Cluj. Trai neneacă pe atleții ocali ai ”bocăriei”, gardienii panseluțelor de la Poliția Locală în sarcina cărora va cădea ”atribuția de control și verificare”.

Plus că era vorba că ne debirocratizăm. Și vin deșelațiimintal din Camera Deputaților și pentru a obține o hârtie de funcționare omoară pădurea cu necesarul de acte. Din care văgăună socialistă au răsărit și ăștia? Din văgăuna Alianței PNL – PSD, iar legea aceasta făcută pentru a înmulți taxele pe diverse hârtii șiamenzile pentru nerespectarea măgăriilor introduse în ea, va duce la final doar la înmulțirea abuzurilor și șpăgilor!

Pentru obţinerea acestui acord vor fi necesare documentele

a) cerere de emitere;

b) copie de pe BI/CI al/a administratorului societăţii;

c) copie de pe BI/CI al/a persoanei care depune documentaţia de autorizare;

d) împuternicire de reprezentare a comerciantului pentru ridicarea acordului, în original;

e) copie conformă de pe certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;

f) certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din care să rezulte situaţia la zi a comerciantului; g) copie de pe actul de deţinere al spaţiului;

h) extras de carte funciară cu valabilitate de maximum 30 de zile;

i) certificat de atestare fiscală din care să rezulte că nu există debite restante la bugetul local;

j) contract de prestare a serviciului de salubrizare încheiat cu operatorul, în cazul în care acest serviciu este asigurat pe bază de contract individual;

k) copie de pe autorizaţia sanitară sau sanitar-veterinară de funcţionare eliberată de direcţia sanitară-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor din localitatea unde îşi desfăşoară comerciantul activitatea;

l) declaraţia privind încadrarea pe tipuri a unităţilor de alimentaţie publică neincluse în structurile de primire turistice;

m) acordul locatarilor limitrofi spaţiului şi acordul asociaţiei doar pentru unităţile de alimentaţie aflate la parterul imobilelor sau locuinţelor;

n) copie de pe autorizaţia de securitate la incendiu eliberată de inspectoratul pentru situaţii de urgenţă din localitatea unde-şi desfăşoară comerciantul activitatea, după caz;

o) copie de pe autorizaţia de mediu;

p) dovada achitării taxei pentru emiterea acordului de funcţionare.

Noroc că se termina alfabetul, că acești inutili care se joacă de-a legislația ar mai fi inventat niște acte în era digitalizării!

Acordul de funcţionare va fi emis de către primărie în termen de 30 de zile de la depunerea documentaţiei şi va fi prelungit anual, în baza solicitării comerciantului, printr-o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte faptul că nu au intervenit modificări cu privire la documentele care au stat la baza emiterii acordului, la care se ataşează dovada achitării taxei pentru prelungirea acordului de funcţionare. Prin excepţie, pentru acordul de funcţionare prelungit lunar/semestrial nu este necesară declaraţie pe propria răspundere, decât în situaţia în care comerciantul şi-a prelungit acordul de funcţionare pentru cel puţin 10 luni consecutive sau pentru încă un semestru peste cel iniţial.

Acordul va cuprinde obligatoriu denumirea şi datele de identificare ale comerciantului, sediul social, activitatea comercială pentru care se solicită autorizarea, punctul de lucru, orarul de funcţionare şi suprafaţa spaţiului comercial, mai stabileşte actul normativ.

Primarului i se dă puterea de satrap local. Comercianții au doar obligații, primarul doar dreptul de a suspenda

Proiectul mai prevede că suspendarea activităţii comerciantului va putea fi dispusă de către primar, conform legislaţiei în vigoare, următoarele situaţii:

a) suspendarea avizelor sau autorizaţiilor de către instituţiile care le-au emis, precum şi a altor acte care au stat la baza eliberării acordului de funcţionare;

b) funcţionarea cu încălcarea condiţiilor prevăzute în acordul de funcţionare, până la remedierea situaţiei care a impus suspendarea;

c) neafişarea datelor de identificare a comerciantului, precum şi neafişarea acordului de funcţionare;

d) încălcarea normelor de protecţie a mediului înconjurător, în mod repetat.

Suspendarea activităţii comerciantului va putea fi dispusă pentru o durată de 30 de zile, în baza unui referat motivat, întocmit de persoanele împuternicite să constate contravenţiile şi să aplice sancţiuni din cadrul Poliţiei locale.

Cum bănuiam,”bonțidenii locali” care put de competențe vor avea în sarcină verificările.

De asemenea, proiectul prevede şi condiţiile în care acordul de funcţionare va putea fi anulat şi anume pentru nerespectarea obiectului de activitate menţionat în acordul de funcţionare, a normelor de curăţenie şi igienă publică, în mod repetat, a normelor de convieţuire socială, ordine şi linişte publică, în mod repetat, neîndeplinirea de către comerciant, ulterior emiterii acordului de funcţionare, a cerinţelor şi criteriilor care au stat la baza emiterii acestuia şi neconformarea în termen de 30 de zile de la comunicare, precum şi pentru depunerea unor documente care nu sunt conforme cu realitatea.

Proiectul prevede, de asemenea, că la casele de marcat dedicate doar familiilor însoţite de copii minori, amplasate la ieşirea din hipermagazin sau supermagazin, va fi interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentaţiei sănătoase şi care nu sunt recomandate preşcolarilor, şcolarilor, copiilor şi adolescenţilor.

Actul normativ completează în acest sens Ordonanţa Guvernului nr.99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă.

Proiectul defineşte casa de marcat prioritară pentru familii din supermagazine sau hipermagazine ca fiind „casă de marcat dedicată doar familiilor însoţite de copil/copii minori, amplasată la ieşirea din magazin, la care este interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentaţiei sănătoase şi care nu sunt recomandate preşcolarilor, şcolarilor, copiilor şi adolescenţilor conform Ordinului ministrului sănătăţii publice nr.1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi; în fiecare supermagazin sau hipermagazin trebuie să existe cel puţin o astfel de casă de marcat”.

Camera Deputaţilor este for decizional.