In vizor

Se fac angajari la primarie. Administratia locala drege busuiocul in problema detasarilor

Peste 60 de posturi vacante au fost anuntate pe site-ul municipalitatii joi, 13 martie, la mai toate departamentele si serviciile. Dupa ce Ziar de Cluj a scos la iveala tertipurile Primariei Cluj-Napoca in privinta angajatilor detasati de la diverse firme, pe aceleasi salarii, iar juristul Mircea Jorj a atras atentia ca e ilegal, avand in vedere ca a expirat ordonanta lui Emil Boc care bloca posturile, ieri, oficialii institutii au urmat calea legii, scotand posturile la concurs. 

Primaria are posturi libere in aproape toate departamentele, de la Paza si Protectie la Biroul Mass Media, Urbanism Evenimente publice sau Evidenta patrimoniu. Joi, 13 martie, Primaria municipiului Cluj-Napoca a anuntat pe site scoaterea la concurs pentru ocuparea mai multor functii contractuale. Intre acestea cea de administrator la Serviciul administrare hale si piete si 5 posturi de ingrijitor cladiri si doua de muncitori necalificati in cadrul aceleiasi institutii. De asemenea, mai este liber un post de inspector de specialitate la Serviciul spatii verzi, monumente istorice si ecologie urbana si trei “functii de executie” la Serviciul evidenta patrimoniu si cadastru si una de referent la arhiva Serviciului autoritate tutelara, precum si unul de inspector de specialitate la Serviciul relatii cu Consiliul si administratie locala. Intre celelalte postsuri scoase la concurs se mai afla cateva de inspector de specialitate si referenti la diverse servici si birouri, ingrijitori de cladiri, functii contractual de executie la Serviciul Urbanism si Evidenta Persoanelor, precum si “cinci functii contractuale, de executie, vacante la Cabinet Viceprimar”. Cinci functii sunt libere si la Serviciul evenimente publice, sase la Serviciul de informare pentru cetateni si patru functii de executie la Biroul Mass-Media.

Sunt scoase la concurs si cele trei posturi medicale, precum si cele patru de la Directia de Asistenta Sociala si Medicala. Se mai angajeaza oameni la Politia Locala, educatoare si trei ingrijitori copii la Centrul Bugetar de Administrare Crese si se cauta un sef pentru Centrul de Gazduire Temporara, Directia de Asistenta Sociala si Medicala. 

In total, au fost postate 27 de anunturi, pentru aproximativ 65 de posturi, majoritatea din 13 martie, dar cateva figureaza si din 11 sau 12 martie. 

Articolul publicat de Ziar de Cluj despre angajatii detasati in primaria clujeana de la firme din cele mai diverse domenii, intre care intretinere corporala, baruri sa aprozare a fost postat luni, 10 martie. Diferenta intre detasati si restul angajatilor se vede la salarii, detasatii avand dreptul legal sa primeasca de la stat aceleasi sume pe care le aveau in firmele de unde au venit. Conform unor surse, exista oameni in primarie care iau salarii foarte mari in acest fel.

vezi document

Procedura de angajare prin detasare a inceput in cadrul municipalitatii clujene inca din 2009, pe vremea cand Sorin Apostu era primar si continua in ritm ametitor. Este solutia gasita de autoritati la blocarea posturilor din sectorul public, reglementata in 2009 printr-o Ordonanta de Urgenta elaborata in aprilie 2009 de catre  Guvernul Boc. Daca angajatii primariei clujene lucreaza pe salarii umilitoare, acesti “superfunctionari” vin cu salariile pe care le aveau de la firmele de unde au fost detasati, insa din banii statului. Mai mult, potrivit unor surse, oameni de baza ai PDL cum ar fi Marinel Andro sau Alexandru Coroian ar avea, datorita acestei “politici de cadre” ingenioase, salarii care sfideaza bunul simt. 

Inspectorii de resurse umane din primarie au identificat in toate colturile tarii profesionisti din cele mai diverse domenii. Intre firmele care au detasat oameni pentru municipalitate se numara SC Panselin Art SRL din Baciu, care se ocupa cu “activitati de creatie artistica”, SC Tehniq SRL din Feleacu, avand ca domeniu de activitate “comert cu ridicata al materialului lemnos si a materialelor de constructie si echipamentelor sanitare “.  De asemenea, au mai  fost detasati la primarie oameni de la Co Cro Prodserv din Baciu, specializata in “lucrari de instalatii electrice”, sau SC Him Impex SRL, specializata in “comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun”.

Un alt angajat al primariei a venit de la Chic Budoir SRL, specializata in “comert cu amanuntul al incaltamintei si articolelor din piele, in magazine specializate”. Si o firma care activeaza in domeniul  “Baruri si alte activitati de servire a bauturilor “, SC LR Prod si-a detasat o angajata la Primaria Municipiului Cluj-Napoca. Firma Via Fidelis SRL din aceeasi lista se ocupa cu „activitati de intretinere corporala”. Chiar si faimoasa firma de securitate BGS din Bucuresti  are cativa oameni detasati la primaria clujeana. Fotograful primariei a fost detasat de la o firma de constructii. Nu lipsesc oameni de la Arome Fres SRL sau FIF Media SRL,  o firma inregistrata in Chinteni care se ocupa cu “activitati de productie cinematografica, video si de programe de televiziune”. Au mai venit oameni si de la carmangeria SC Michelangelo SRL. 

Alexandru Coroian, seful compartimentului de monitorizare a regiilor subordonate primariei a fost detasat de la o firma in acelasi regim.

“Da, am fost detasat de o firma privata”, a spus Coroian. 
Despre salariul primit de la primarie, Coroian a spus ca este acelasi cu cel din firma si ca ar fi de 1.900 de lei net. 

Juristul Mircea Jorj, vicepresedinte al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (ANFP) a declarat ca este posibil ca in acest fel oficialii primariei au incercat sa rezolve in acest fel problema blocarii posturilor, produsa de ordonanta fostului premier Emil Boc.

“In mod normal, o institutie,  mai ales cand e vorba de Primaria Municipiului Cluj-Napoca trebuie sa isi scoata posturile vacante la concurs. Trebuie sa angajeze oameni.  Daca domnul primar spune ca nu poate angaja, o sa ii spun ca este ordonanta domniei sale prin care ingradea angajarea. Aceasta ingradire a expirat la sfarsitul anului trecut, mai exact in 31 decembrie 2013. A operat tocmai in virtutea faptului ca Ordonanta 707 a fost declarat neconstitutionala acum vreo trei saptamani de Curtea Constitutionala. S-a revenit la ordonanta domnei sale. Acum, nu are ingradiri, teoretic si le poate scoate la concurs, cu respectarea legislatiei in materie. Din punctul nostru de vedere, al ANFP, noi nu trebuie sa avizam nimic pe functii contractuale si dansii trebuie sa respecte prevederile Codului Muncii”,a  precizat juristul. 

A doua zi au inceput sa fie anuntate posturile scoase la concurs. 

Astazi, oficialii Biroului Mass-Media au remis si informatiile solicitate in acest context. 

“La Primaria municipiului Cluj-Napoca sunt 75 de persoane detasate ca personal contractual si o persoana pe post de functionar public”, au spus acestia. 

Despre drepturile salariale ale acestor angajati, acestia au precizat doar ca “sunt acordate conform art. 45- 47 din Legea nr. 53/2003 Codul Muncii, republicata cu completarile si modificarile ulterioare, pentru personalul contractual si art. 89 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, reactualizata, pentru functionari publici si in baza prevederilor Legii cadru nr. 284/2010”.

“Criteriile de detasare sunt: cerintele de ocupare a postului pe care este detasat, pregatirea profesionala, experienta. Procedura de concurs pentru posturile temporar ocupate de persoanele detasate a fost deja declansata.Persoanele detasate au raport de munca cu angajatorul de la care este detasat. Detasatii ocupa postul la Primaria Cluj-Napoca pe perioada determinata”, au mai spus reprezentantii municipalitatii clujene.

Foto: gazetadecluj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *