In vizor

”Se circulă pe patru benzi pe Moților”, ne anunță Emil Boc. Se circulă pe o mizerie de lucrare scremută timp de doi ani

SPRE ȘTIINȚĂ: Primarul Emil Boc a semnat în 12 februarie 2021 contractul de proiectare și execuție pentru obiectivul de investiții: ”Modernizarea Calea Moților, Calea Mănăștur, Strada Uzinei Electrice, Strada Oțetului și Strada Mărginașă”.

Lucrarea care trebuia să fie gata în 18 luni, s-a lungit cu încă patru. Nici azi nu e gata sută la sută și nici nu OSĂ fie în totalitate, ca toate lucrările de investiție a acestei non-administrații publice locale (care arată ca niște parcări de cartier, oricât de sclifosită pare lucrarea). Și care e departe de a semăna cu ceea ce se promitea.

CITEȘTE ȘI:

Artera Moților-Mănăștur se va transforma într-un șantier întins pe 18 luni. Boc: Vă dau o veste bună. Luni voi semna contractul și vom elimina ambuteiajul de la Platinia

Ne scrie domnul Romi Tătar, cititor al Ziar de Cluj: ”Clujul de 5 stele. Calea Moților de la Platinia la strada Clinicilor. Oare cine a gândit, proiectat ,executat și plătit asemenea lucrare?”

”Deși benzile de circulație sunt înguste, încât autobuzele și troleibuzele abia încap, s-a mai făcut un trotuar lat, o pistă de biciclete care începe nicăieri și se termină tot acolo și, probabil, va fi și un pic de zonă verde. La Platinia era potrivit un sens giratoriu că îți permite spațiul. Însă lucrurile astea trebuiau privite de sus. Nu de pe Platinia dar nici de la 1,5 metri cât are „marele Milică”
Propun când vrea să se mai bată în piept cu ceva, să ia o bordură.”
”De la 1 septembrie, v-am spus că se va circulă pe 4 benzi pe Calea Moților – Calea Mănăștur. Până în 11 septembrie vom avea și marcajele de drum făcute”, a declarat, vineri, Însuși El, Excelența Sa și Primarul, Emil Boc, la una dintre emisiunile sale de chitanțier în care-și face publicitate mincinoasă pe banii clujenilor.
N-a zis nimic despre cei doi ani în care firma de cumetrie a municipalității s-a scremut să asfalteze ceva care arată a 200 de metri de stradă și nici despre faptul că pentru descărcarea de sarcină istorică pentru metroul care OSĂ se facă, aceastăscremere de investiție se va săpa, tot asfaltul pus fiind degeaba.
N-a spus că n-a fost întrebat,că jurnalistul de chitanțier îl lasă să bată câmpii și să azvârle cu vorbe fără să îl deranjeze. Că dacă deranjează, dispar banii de semințe pentru el și patron.
Cam așa funcționează ”informarea” ”onestă” și ”transparentă” a clujenilor a căror bani sunt aruncați în conturi de cumetrie pentru cele mai proaste, întârziate și, deseori, inutile lucrări de ”investiție” a acestei non-administrații.
De ce se îngustează benzile de circulație din Cluj-Napoca? Pentru că se încurajează să se ardă motorină prin Compania de Transport Public Cluj-Napoca. De ce se încurajează asta? Că CTP cumpără, de zece anii, cantități impresionante de motorină de la aceeași firmă de chitanțier (pardon, cumetrie), Oscar Downstream .

Iar când sunt dați în gât, aruncă comunicate mincinoase în aceeași presă profesionistă de chitanțier.

CITEȘTE ȘI:

Compania de Transport Public Local face anunț în presa de chitanțier, după ce Ziar de Cluj a demonstrat că arde motorină de zeci de milioane de euro, luată prin achiziție directă de la compania Oscar Downstream. Iar presa de chitanțier nu marchează cu P (așa, deontologic)

Dar poate ați uita, noi nu, dar Emil Boc azvârlea vorbe în vânt în septembrie 2022 cum că ”Strada Moților va fi cu sens unic și bandă dedicată pentru transportul în comun” și ”Se va circula Florești – Cluj”, pe respectiva bandă ”dedicată”.

Însuși El, Emil Boc, explica sfătos că lărgirea de la Platinia va permite implementarea unui sens unic pe strada Moților, cu bandă dedicată pentru transportul în comun.

”Sigur că da! Tocmai de aceea face supralărgirea și conectarea cu strada Uzinei Electrice, pentru deschide culoarul până la Polivalentă. Vă dați seama ce decongestionare va fi să faci o legătură Zorilor – Grigorescu.

Apoi să facem un culoar de mobilitate, cu transport dedicat pe axa Florești – Cluj”.

Cum se circulă pe cele patru benzi ”boccite” de firma de casă a municipalității? Bară la bară.

Dar care este firma de cumetrie care s-a înhămat să execute în 24 luni ceea ce trebuia să execute în 18 luni?

Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj – ofertant (leader), alături de subcontractanții Construct CDP SRL,Energobit, Swarco Traffic Romania, Spatar Geomatics SRL, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei,Elcrirom Concept SRL,Garden Center Grup SRL, Onistua Com SRL și Search Corporation a depus singura ofertă pentru modernizarea Căii Moţilor.

Firma clujeană face parte din grupul STRABAG, una din principalele companii de construcţii din Europa şi lider de piaţă în Europa Centrală şi de Est. Firma este cunoscută în media datorită constestaţiilor formulate la diverse licitaţii organizate de municipalitate, precum Podul Răsăritului sau culoarului de mobilitate Oaşului – Ira. A mai avut contracte pentru asfaltarea unor alei din Parcul Central sau pentru turnarea pistei de atletism de pe Cluj Arena.

Deci, cu expertiză în turnarea de asfalt pe aleile din parc, a primit această lucrare de la municipalitate! Și se vede.

Exit mobile version