In vizor

Compania de Transport Public Local face anunț în presa de chitanțier, după ce Ziar de Cluj a demonstrat că arde motorină de zeci de milioane de euro, luată prin achiziție directă de la compania Oscar Downstream. Iar presa de chitanțier nu marchează cu P (așa, deontologic)

În 19 august, Ziar de Cluj publica materialul: CTP Cluj-Napoca a ars motorină de zeci de milioane de euro, luată fără licitație de la compania Oscar Downstream. Din categoria să facem Clujul neprietenos pentru mașinile personale, ca să devină prietenos pentru conturile lui Alin Niculae. În material demonstram relațiile de încârlândâc politico-economic dintre ce face CTP Cluj-Napoca și mărețele realizări de trafic ale municipiului Cluj-Napca. Și că, deși se laudă că nu mai are pe traseu atâta ”dizăl” ca în anul 2012, în fiecare an de atunci a cumpărat fix aceeași cantitate de motorină.

Dacă era ceva de adăugat l amaterial, Compania în care își depune ouăle de familie dinozaurul Liviu Neag putea să ne contacteze și să infime sau să afime tot ceea ce dorea. În loc de acestea, la fel ca alți gușteri pe care i-am prins vopsind gazonul și cei de la CTP au ales să dea o comunicare cu mantă în presa locală de chitanțier (nici nu vrem să știm de ce nu este marcat materialul respectiv cu P) din care aflăm că ”CTP cumpără motorina și energia electrică prin Bursa Română de Mărfuri”. Un material care nu are niciun scop informativ, aruncat nitam-nisam, după 5 zile, pe canalul media de chitanțier. Și, subliniem,nemarcat cu litera P.

Oricum, remarcăm că Bursa Română de Mărfuri, ca un făcut, îi pasează pe cei de la CTP, an după an, la același furnizor: compania Oscar Downstream. Măi să fie!De ce nu se zice nimic în materialul publicitar despre aceastp stranie coincidență?

Nu știm dacă să râdem, sau să plângem, citind finalul materialului publicitar din presa locală de chitanțier care afirmă: ”La final mai subliniem faptul că Primăria Municipiului Cluj Napoca nu este implicată sub nici o formă în achiziția de motorină și energie electrică pentru CTP”.

Noi pricem minciunile primarului Emil Boc, că le demontăm de ani de zile prin propriile-i declarații, că a cam început să uite ce-a mințit în alți ani pe diverse teme – dar vorba aia, vorbele zboară (din păcate sunt consemnate în presă), dar să contrazici acte oficiale pe față, ni se pare de-o stupiditate agresivă.

Deci, spicuim din materialul publicat de noi în 19 august: ”În 2012, Primăria lui Boc a băgat în conturile firmei Oscar Downstream aproximativ 16 milioane de lei, în 2013 municipalitatea clujeană a plătit aceleiași firme circa 9 milioane de lei, iar anul trecut, Primăria Cluj-Napoca a plătit două contracte, unul de 11.277.866 de lei și altul în valoare de 10.532.826 de lei firmei Oscar Downstream. Se pare că această societate are un abonament la primăria lui Boc pentru furnizarea de motorină ținând cont și de faptul că firma nu este producător de combustibil, ci distribuitor.”

”În februarie 2022, Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. (CTP) a organizat o negociere fără publicare prealabilă a unui contract de furnizare de motorină în valoare de 27.695.650 lei. Banii au mers către Oscar Downstream, contractor al CTP Cluj-Napoca de cel puțin 10 ani. S-a cumpărat motorină pentru activitatea de transport public de călători, în cantitate de 5.000 tone. Și contractul de furnizare motorină pentru perioada 2020-2021, este în aceeași cantitate de 5.000 de tone și s-a semnat în 29 decembrie 2020, fiind în valoare de 18.420.050 lei.”

”Relațiile contractuale s-au derulat după aceeași rețetă, cu aceeași finalitate, 4.900-5.000 de tone de motorină de la Oscar Downstrea și în anii dinainte. S-au plătit 25.842.450 lei în 2019-2020, 26.912.578.7 lei în 2018, 22.562.496 lei și 10.364.472 lei în 2017, 10.224.305 lei și 9.427.470 lei în 2016 și 11.644.187 lei în 2015. Și, tot așa, coborând pe scara amintirilor, până în 2012.”

Și-acum să ne uităm la poze, că numai poze pot citi comunicatorii CTP:

A cui companie de transport e CTP? A primăriei și Consiliului local Cluj-Napoca. Unde-și depune achizițiile publice CTP, alea de care ”primăria” habar nu are și ”nu e implicată”, deși primăria subvenționează din banii clujenilor cu zeci de milioane de lei anula, atât achiziția de mijloace auto, biletele pentru pensionari, cât și alte angarale? Pe site-ul municipiul Cluj-Napoca. De unde până unde nu e ”implicată primăria Cluj-Napoca”?

Și unde spumele mării e pomenită Bursa Română de Mărfuri? Că ne-am uitat în docomentul pozat mai sus, cap coadă și nu prea am văzut nimic.

Și mai avem poze, să tot citească comunicatorii CTP Cluj-Napoca, dacă vor le facem album și le trimitem și creioane pentru colorat.

Așacă lăsați-l, în continuarepe Emil Boc să ne mintă, el este Maestrul. Sau aveați de dat niște bani la presa de chitanțier și nu știați cum?

Exit mobile version