Din oras

Se cauta proiectant pentru podurile Traian si Garibaldi

Primaria Cluj-Napoca cauta proiectant pentru podurile Traian si Garibaldi. Daca podul Traian va fi reconstruit de la zero si va avea mai multe benzi de circulatie, cel din cartierul Grigorescu va fi refacut si imbunatatit. Ambele poduri vor fi dotate cu piste pentru biciclisti si trotuare. Valoarea contractului de proiectare se ridica la aproape 600.000 de lei.

Proiectarea celor doua poduri din Cluj-Napoca va fi realizata de aceeasi firma, Primaria Cluj-Napoca alocand pentru cele doua proiecte 575.000 de lei, fara TVA. Lucrarile de executie vor fi prevazute in bugetul de anul viitor.

Podul Traian va fi largit si prevazut cu patru benzi de circulatie si doua piste de biciclete, cate una pentru fiecare sens, la care se vor adauga si doua trotuare pentru pietoni.

Potrivit caietului de sarcini, in timpul lucrarii Primaria Cluj-Napoca va pune la dispozitie o pasarela pietonala metalica provizorie. Aceasta pasarela va fi montata inaintea sistarii circulatiei pe pod si va fi demontata dupa finalizarea lucrarilor.

Castigatorul licitatiei va proiecta inclusiv activitatea de demolare a podului. Podul Traian va avea o structura noua si vor fi reabilitate zidurile de sprijin ale malurilor. Proiectantul va trebui sa prezinte cel putin trei solutii arhitecturale de pod nou cu o singura deschidere.

Decizia de reconstruire a podului de peste Somes a venit dupa ce, in luna august, partea carosabila a acestuia s-a prabusit. In vara acestui an s-a realizat o expertiza tehnica si pentru Podul Garibaldi, vechi de peste 50 de ani.

Solutia data pentru Podul Garibaldi este de reabilitare si modernizare, prin inlocuirea suprastructurii existente cu o structura mixta din otel-beton. Aceasta solutie, data de firma care a realizat expertiza tehnica in cazul celor doua poduri – SC Drumex SRL – presupune demolarea suprastructurii existente, care este realizata din grinzi din beton armat si executarea uneia noi. Pe langa cele patru benzi de circulatie, podul Garibaldi va fi prevazut cu piste pentru biciclisti si trotuare, delimitate de partea carosabila. Si in acest caz, autoritatile locale vor amplasa o pasarela metalica, pana la finalizarea lucrarilor de executie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *