Vocea ta

Scrisoarea unui patron de Bolturi din Cluj: Protestatarii nu au dreptate

Un cititor Ziar de Cluj, posesor al unei flote de ride sharing, ne-a transmis punctul său de vedere vizavi de protestul inițiat de unii șoferi la adresa BOLT. Clujeanul condamnă ferm modul în care unii șoferi au ales să protesteze, prin amenințări la adresa colegilor care nu s-au aliat acestei acțiuni, prin comenzi false care au determinat pierderi de timp și bani. 

Redăm mai jos mesajul integral al cititorului:

Ma numesc Bogdan Muresan , admin la mai multe flote de ride sharing in Cluj si as dori sa aduc cateva precizari la articolul dvoastra.
In primul rand as dori oarecum sa mi exprim dezamagirea si nemultumirea legata de modalitatea in care a fost organizat /gestionat si finalizat acest protest .Detaliez :  Eu impreuna cu colegii din flotele mele am decis ca nu ne regasim in aceste idei si am considerat ca neregasindu-ne, vom face parte din multii soferi care au decis sa lucreze pe durata protestului . Aici surpiza : toti soferii ( ma rog , aproape toti ) au primit telefoane prin care li se solicita ferm sa intrerupa activitatea de catre diferiti indivizi care lansau comenzi false, telefoane care in urma refuzului colegilor de a stopa activitatea s-au transformat in urmatoarea ordine , in injuraturi la adresa lor ca si persoane si la noi ca si flota, ulterior in amenintari si la final chiar in incercari de intimidare prin violenta . Evident ca am raportat aceste comportamente catre Bolt , deoarece nu este normal si nici obligatoriu ca toti sa avem aceleasi idei/pareri/nemultumiri etc . Era oarecum si solicitarea celor de la Bolt ca orice comportament neadecvat sa fie raporta , urmand ca ei sa ia masuri .

In alta ordine de idei , contractul nou cu Bolt  a fost semnat in luna 10 anul 2020 de absolut toate flotele  ( lucru obligatoriu pt obtinerea ecusoanelor ARR In momentul semnarii acestui contract , prin semnare practic ti ai dat acordul si ai acceptat termenele si conditiile lor . Ca si ideee , daca erau ceva nemultumiri , putea fiecare sa le negocieze  sau sa nu semneze acel contract . 

Ce nu inteleg majoritatea protestatarilor sa le zic asa , este faptul ca este un bussines privat , bussines care , in momentul in care nu te mai regasesti poti sa l parasesti , ca si orice alt loc de munca / afacere . Ce nu mai inteleg ei este faptul ca au tot timpul variante in cazul in care sunt nemultumiti : pot lucra pe Free-now , unde tariful este mai mare , aproape de cerintele lor , pot merge la taxi , unde tariful este egal cu cerintele lor ( olx-ul e plin de afaceri in domeniul taximetriei de vanzare , licente , masini , firme  atat de vanzare cat si de inchiriat ) . Adica protestezi cand nu ai alta varianta si nu iti acoperi costurile . Acest lucru nu exista in colaborarea cu Bolt , sa nu iti acoperi costurile . Intr adevar este mai mult de munca in aceasta perioada de criza economico/sanitara , fata de o perioada similara din trecut pentru a obtine venituri asemanatoare . Cu munca si implicare obtii venituri care te pot multumi . Trebuie luat in calcul ca in aceasta perioada dificila sunt extrem de multe persoane care au stat pe ajutor social /somaj  etc …… Noi am putut , putem si vom putea munci . Consider extrem de important acest lucru.

Au si cei de la Bolt problemele lor . Nu sunt perfecti cum nu este nimeni dar am convingerea ca toate problemele se rezolva si se vor rezolva .
Nu vreau sa se considere ca  sunt manipulat de cei de la Bolt , dimpotriva , va pot pune la dispozitie mailuri sa vedeti discutiile avute cu ei in ultima luna , discutii in care ne am contrat mai tot timpul , insa aici nu au dreptate colegii . Nu se face asa , nu ameninti , nu iti bati joc de ceilalti colegi daca nu fac ce le zici tu , nu le dai comenzi aiurea , ii lasi sa ajunga la destinatie , sa cheltuie timp si bani  si pe urma ii injuri , ameninti si le anulezi comenzile ….Sa nu mai spun ca pe acel grup de whatsup  al protestatarilor circula printscreenuri din aplicatie cu cei care au preluat comenzi , printscreenuri unde apare nr de inmatriculare , telefon sofer etc  si sa nu va desciu ce comentarii sunt si ce decizii de masuri  intre ghilimele se iau acolo ….. Nu asa se face si asta denota personalitatea celor implicati si e evident ca ei au alte interese ascunse . Mie personal mi0a afectat activitatea prin imposibilitatea de a munci , pierderi materiale prin deplasari la comezile false , pierderi de timp  si sa nu mai spun ca  unii soferi chiar s-au speriat de amenintarile primite si au refuzat sa lucreze …. fiindu le frica …… Oare in ce timpuri traim ?  Daca nu convingem pe cineva il fortam ? amenintam ? batem ? Asta suntem noi ?
Companiile mele investesc permanent in soferi , masini  , oameni , clienti si nu ne regasim in acest comportament .Est opusul ideilor noastre !

Mai mulți șoferi BOLT din Cluj-Napoca au decis, începând de ieri dimineață, să protesteze față de planul de tarifare BOLT. Aceștia cer majorarea tarifelor și intenționează să boicoteze aplicația de ride sharing. Pe tot parcursul zilei de ieri, aceștia au refuzat să folosească aplicația BOLT, dar i-au implicat și pe șoferii care nu erau parte a acestui proces prin comenzi false, menite să îi țină ocupați astfel încât clienții să se îndrepte spre o altă aplicație, BOLT România a încercat să le explice că în acest moment planul de tarifare are drept scop atragerea a cât mai mulți clienți, iar astfel și șoferii au de câștigat. Șoferii nu sunt însă mulțumiți și anunță că vor continua acest protest.

Citește și:
Protestul BOLT se acutizează: Șoferii refuză să mai ia comenzi
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *