Sandra Bendre e fashion blogger, una dintre cele mai cunoscute din Cluj, blogul său, deschis acum 3 ani, însumând până acum aproape 2 milioane de vizualizări. Tânăra de 26 de ani, absolventă de Drept, a fost pasionată dintotdeauna de domeniul vestimentar și ocupația sa actuală de blogger a venit de la sine. Nu are studii de marketing, de jurnalism, și multă vreme nu a știut ce înseamnă SEO, doar a scris mereu ce a simțit și a postat întotdeauna ținutele care a considerat că se potrivesc, iar cititorii nu au întârziat să apară. Blogul său a avut o creștere fulminantă, încă de la început, iar acum ea reușește să trăiască din această activitate, având postări remunerate și numeroase colaborări.
Sandra e un blogger ce a reușit să transforme această activitate, la început un hobby, într-o profesie, și e în prezent un etalon în domeniu. Ea consideră că frumusețea nu se măsoară în centimetri, că nu trebuie să ai 90-60-90 ca să fii un model de feminitate și nici nu trebuie să ai neapărat foarte mulți bani ca să te îmbraci bine. Important e să știi cum să porți hainele pe care ți le permiți, nu neapărat unele de firmă, să știi ce te avantajează și să ai bun-gust – să fii ,,o lady”.
Sandra nu e un fashion blogger tipic, croit după tiparele sau prejudecățile legate de acest domeniu, ci o fashionistă originală, cu un stil și un public propriu, fidel, format din femei peste 25 de ani, interesate de cultivarea propriei feminități.
A venit la Cluj ca studentă la Drept
Sandra e din Oradea și a venit la Cluj acum 6 ani, ca studentă la Drept, considerând că facultatea de aici e una dintre cele mai bune din țară. Înainte de a ajunge în orașul studenției auzise că la Cluj ar fi ,,super distracție și super cluburi”, dar ea nu s-a simțit niciodată atrasă de latura aceasta. Orașul i-a plăcut din prima clipă, drept pentru care a și rămas după absolvire, dar a apreciat mai mult posibilitățile pe care i le oferea o mare urbe, decât distracțiile de noapte:
,,În facultate weekendurile mi le petreceam acasă în Oradea, sau dacă alegeam să ies, preferam să ies la o cafenea, la un suc, nu neapărat în club. Mi-ar ajunge degetele de la o mână să număr cluburile la care am mers în timpul facultății, nu am fost super activă.”
Blogul ei s-a născut încă din timpul facultății
Sandra s-a apucat de blogging din anul III de facultate:
,,Cum m-am apucat de blog…? Postam oricum ținutele pe site-uri de street style din străinătate, iar cititorii de acolo, cei care îmi urmăreau profilul, mă întrebau: «Ok, ești super tare, îmi plac ținutele, dar unde e linkul blogului?» Și nu aveam un link al blogului, pentru că nu aveam blog. Tot acolo îmi scriau tot felul de colaboratori, pentru că magazinele online își caută foarte mult partenerii pe site-urile de street style, și la fel mă întrebau de linkul blogului.”
Așa că, sub presiunea cititorilor și-a colaboratorilor, Sandra a decis că e momentul să își facă un blog. După câteva luni și-a dat seama că e vital pentru succesul blogului să aibă și o pagină de Facebook, pagină care, imediat după ce a fost creată, a avut o creștere explozivă. A ajuns rapid la câteva mii de like-uri, iar în prezent are peste 20.000.
Blogul Sandrei a fost urmărit încă de la început, deși inițial ținutele și postările nu erau de o calitate excepțională:
,,Chiar mă amuză să îmi deschid postările vechi și să văd pozele din fața blocului, pe care le făceam. E super funny. Il stresam pe iubitul meu: «Te rog, măcar o postare…!” La început el îmi făcea pozele și trebuie să îi fiu recunoscătoare pentru chestia asta. Era fotograful meu, și practic așa am început blogul.”
Sandra și-a transformat pasiunea într-un job
Deși inițial nu s-a gândit să își transforme pasiunea într-un job cu acte în regulă, între timp și-a dat seama că acest lucru e posibil, și că putea să avanseze și să activeze la modul profesionist, prin blogging, în domeniul modei, un domeniu care a atras-o dintotdeauna:
,,Mereu am fost atrasă de modă, și dacă întrebi orice fată, orice femeie, niciuna nu o să-ți spună că nu o pasionează moda sau că nu o interesează, că merge la shopping doar când nu mai are haine în dulap. Cred că în orice femeie există un sâmbure de fashionistă.”
La început, Sandra posta numai ținutele personale, dar mai apoi au început să vină, în mod firesc, și colaborările. Blogul ei a crescut în mod natural, pentru că Sandra Bendre nu a investit deloc în SEO, sau în promovare:
,,De fapt nu știam ce e ăla SEO, pur și simplu am postat cum am crezut de cuviință. Nu am niciun studiu în domeniul marketingului sau al jurnalismului, am postat cum am crezut eu că e ok și am scris exact ce am simțit, și am descris ținuta care credeam eu că ajunge cel mai ușor la sufletul cititorului.
Cred că ăsta e unul dintre motivele pentru care publicul a rămas acolo, și pentru care revine. Se spune că trebuie să scrii povești. Eu nu m-am orientat așa de tare spre a scrie povești fără substanță, am preferat să scriu natural și să fiu eu în fiecare postare, fără artificii.”
Inițial Sandra a avut colaborări neremunerate, pe care le accepta pentru că, fiind la început de drum, îi era util să-și asocieze imaginea cu anumite branduri, însă, ulterior, și-a creat o ofertă de colaborare, iar în prezent postările ei sunt răsplătite și financiar, ceea ce-i atrage și o responsabilitate implicită a muncii:
,,Lumea își imaginează că jobul de fashion blogger presupune doar să te pozezi toată ziua, să ieși la cafele și să stai pe Facebook, dar nu e cum își imaginează oamenii. Practic fiecare postare are nevoie de mult timp până să ajungă pe blog, ai nevoie de un fotograf, de o locație unde să îți faci pozele, de timp, pozele trebuie să arate bine… nu postezi doar așa, de dragul de a posta, eu scriu doar atunci când simt că am ceva de transmis.
Fiecare articol are nevoie de pregătire și se întâmplă de multe ori să nu ai inspirație, să nu te simți bine, sau pur și simplu să nu ai chef. Și mă întrebau multe fete dacă nu mi se întâmplă să nu am chef să postez, pentru că postez aproape zilnic: «Tu ai chef în fiecare zi să te aranjezi, sau să te îmbraci super?» Ei, bine, nu am chef în fiecare zi, dar de multe ori trebuie, pentru că ori ai un eveniment, ori o întâlnire, ori trebuie să postezi. Tu stabilești un deadline cu colaboratorii, semnezi un contract cu ei, totul e super profi, și mie îmi place să respect deadline-urile astea.”
Fiindcă își tratează cu profesionalism colaboratorii, numărul acestora e într-o continuă creștere. Sandra are colaboratori atât din țară, cât și din străinătate, iar pe lângă postările de street style, scrie pe blog și despre produsele cosmetice pe care le testează, cărora le realizează review-uri adevărate, reale, chiar dacă i-au plăcut sau nu. Ea mai scrie și despre evenimentele care se organizează în Cluj, deschideri de magazine sau lansări de colecții.
De la model la designer, personal shopper și speaker în cadrul unor conferințe
Să fii fashion blogger nu înseamnă doar muncă de model, să te pozezi și să postezi ținute, ci și să fii implicat în diferite proiecte:
,,De exemplu, sunt unul dintre speakerii «exercițiului de stil – Fashionality», un eveniment care se desfășoară în fiecare an, dedicat femeilor, o conferință unde eu vorbesc despre tendințe, despre cum să purtăm anumite piese vestimentare, cum să facem shopping cu cap: să nu investești în fiecare an în piesele sezonului, pentru că tendințele se schimbă de la un sezon la altul și riști astfel să îți ruinezi bugetul și să îți umpli dressingul de haine, și să te trezești că nu ai cu ce să te îmbraci când ieși din casă. Și atunci eu vorbesc despre piesele cheie pe care trebuie să le aibă orice femeie în garderobă: o cămașă albă, o geacă de piele, o pereche de jeanși care să îi vină perfect, trebuie să ai o pereche de pantofi stiletto, pe care să îi poți purta în fiecare sezon, o rochie neagră e obligatorie, și eu aș spune că orice femeie trebuie să aibă un costum, fie el cu fustă, sau cu pantaloni, dar în care să arate impecabil.”
Sandra e blogger oficial și în cadrul conferinței ”The Woman”, și a fost speaker la mai multe evenimente desfășurate în diverse orașe din țară.
Recent, vrea să facă și pasul spre design, intenționând să lanseze o colecție de pantofi:
,,Nu am studii în domeniu, scriu ce simt, și la fel o să se întâmple și cu colecția mea. O să creez modele care cred eu că ar fi potrivite mai întâi pentru publicul meu, și apoi pentru orice femeie din fashion.”
Luna aceasta va ieși pe piață și o geantă creată de Sandra Bendre, în colaborare cu un brand și un magazin online. Estetica feminină și vestimentară nu constă, în opinia Sandrei, în clișee, în dimensiuni sau în branduri celebre, ci în adecvare și în echilibrul formelor:
,,Nu cred că trebuie să ai 90-60-90 ca să poți să fii model, și nu cred că frumusețea se măsoară în centimetri, pentru că sunt femei frumoase care nu au dimensiuni standard. Și tot legat de chestia asta, nu cred că numai dacă ai mulți bani poți să te îmbraci bine și să fii o lady. Toată lumea zice, ok, tu ai atâtea haine, și ai o garderobă super plină, și normal că arăți bine, dar nu e chiar așa. Nu trebuie neapărat să investești o avere într-un dressing pentru a te îmbrăca bine, nu e neapărat să îți cumperi haine de firmă. Poți să îți cumperi din orice magazin, ideea e să știi cum să porți hainele respective, ca să te avantajeze, pentru că sunt foarte multe femei care au impresia că dacă îți cumperi haine din ultimele colecții și ai cele mai cool accesorii, ești bine îmbrăcat. Din punctul meu de vedere, nu faptul că ai haine din ultimele colecții poate să îți dea verdictul ăsta de bine îmbrăcat.”
Sandrei îi place să interacționeze cu cititorii și, pe lângă interacțiunea online, oferă și offline sfaturi, femeilor care i le cer:
,,Sunt personal shopper, dacă cineva îmi cere ajutorul, eu merg cu fata respectivă în mall, bineînțeles, după o discuție în prealabil despre stilul de viață, job, vârstă, ce îi place să facă. În funcție de toate astea, eu îi fac un profil persoanei respective, pentru a îi alege astfel ținutele și pentru a o consilia.”
Pe lângă blogging sau partea de fashion, visul Sandrei include și un restaurant propriu, pentru că e o gurmandă, pasionată de gătit.
,,Nu mă consider un specialist în fashion, pur și simplu scriu pentru femeile care se regăsesc în stilul meu”
Blogul îi ocupă Sandrei foarte mult timp, dar îi asigură în prezent, pe lângă satisfacția de a face ceea ce îi place, și venituri stabile, ea având deja și colaborări de lungă durată, plus o multitudine de colaboratori mulțumiți, care revin mereu cu noi oferte, pentru că scot în permanență colecții și produse noi, pe care vor să le promoveze.
Până acum, postările Sandrei pe blog au totalizat aproape 2 milioane de vizualizări, în mod surprinzător, publicul fiind, în proporție de 56%, unul masculin. Restul de 44% sunt femei, preponderent peste 25 de ani, cititoare mature, ce se regăsesc în maturitatea și naturalețea Sandrei:
,,Prefer să am un public fidel, care să îmi urmărească postările și să se regăsească în stilul meu. Eu nu mă consider un specialist în fashion, ci pur și simplu scriu pentru fetele sau femeile care se regăsesc în viziunea mea vestimentară, sau care sunt pe aceeași lungime de undă.”