Afacerea zilei

Salad Box, povestea primului restaurant de salate la cutie din Cluj care s-a extins, in doar 2 ani, in 30 de locatii din toata tara si pregateste iesirea pe piata europeana

Dani Isai este tanarul de 28 de ani care, cu sustinerea familiei si prietenilor, a pus bazele unei afaceri care a luat o amploare fantastică pe fondul preocuparilor tot mai mari ale consumatorilor pentru o alimentatie sanatoasa.

Salad Box este primul concept de restaurant specializat in salate din Romania si ofera alternativa sanatoasa, practica si convenabila la mancarea de tip fast-food. Meniul este compus din salate cu sau fara carne, supe-creme, fresh-uri, limonade si iaurturi de fructe. Toate ingredientele folosite sunt proaspete, nu se utilizeaza fructe sau legume congelate, nici coloranti sau conservanti. Mancarea poate fi servita pe loc, luata la pachet sau comandata pe internet pentru a fi livrata la birou.

La doar 2 ani si jumatate de la lansare, cu un plan de marketing foarte bine pus la punct, o viziune clara si o echipa dedicata, Salad Box s-a extins in aproape toate judetele tarii, in 30 de locatii din centre comerciale, cladiri de birouri si restaurante stradale. Intr-un top neoficial, Salad Box se situeaza pe locul III, ca numar de locatii, concurand cu Mc Donald’s si KFC. Planurile de viitor sunt ambitioase si vizeaza extinderea brandului in Europa.

Clientela este compusa in proportie de 70% din corporatisti, oameni cu studii superioare, majoritatea femei, toti preocupati de un stil de viata sanatos.

Sub brandul Salad Box activeaza 4 companii: Emma Salad, Salad Box, Bio Box și Strident Team. Desi procedurile si modul de implementare al acestora lasa impresia de organizatie rigida, ca sa intelegi filosofia care sta in spatele acestui business trebuie sa patrunzi dincolo de interfata corporate pe care reprezentantii Salad Box o afiseaza.

Cine este CEO-ul de la Salad Box

Dani Isai e un tanar caruia nu i-a lipsit nimic in copilarie, dar care a invatat din familie ca respectul se castiga prin munca. Student fiind, a inceput sa mearga in vacante la lucru in America, Italia, Australia. Contactul cu o civilizatie diferita de a noastra, cu un mediu de lucru si o filosofie de business aparte, l-a format pe Dani in spiritul corectitudinii si integritatii.

Calculat, analitic, chiar putin tipicar, tanarul antreprenor isi cantareste bine cuvintele de a caror greutate e deplin constient. Nu a vrut sa iasa in presa, nici n-are nevoie. Afacerea merge bine, feedback-ul e pozitiv, clientii tot mai numerosi si fidelizati. Cu toate astea, nu e deloc arogant, dimpotriva.

Dani Isai (foto centru) ma intampina prietenos si ma pofteste in biroul amenajat modern si practic, in care discret, dar la loc de cinste, se afla o poza cu sotia sa si cele doua fiice adorabile, Emma (3 ani si jumatate) si Tessa (un an si 10 luni). Se simte ca e foarte mandru de familia sa si abordeaza subiectul cu o usoara reticenta, partial din modestie si partial din dorinta de a le proteja de o expunere mediatica.

„De fapt”, marturiseste Dani, „n-am facut acest business ca sa ma imbogatesc. Dovada e faptul ca tot profitul l-am reinvestit in dezvoltarea afacerii. Scopul meu si al asociatilor mei e sa cream un brand puternic la nivel european, pe care sa il lasam mostenire copiilor nostri”.

Atat el cat si ceilalti 3 asociati, Mihai Muresan, Vlad Lupas si Daniel Lar, sunt familisti convinsi si cel mai important lucru pentru ei este respectarea valorilor, in business, ca si in familie. Aceste valori, care stau la baza culturii organizationale a Salad Box, sunt: integritate, fidelitate, claritate si transparenta. In conducerea companiei, alaturi de Dani, e implicat trup si suflet si prietenul acestuia din copilarie, Radu Lupas, care ocupa pozitia de COO.

Dani Isai este Ambasador Jamie Oliver in Romania. Acest statut presupune apartenenta la un program international de constientizare a rolului unei alimentatii sanatoase asupra calitatii vietii si implicarea activa in campanii de educatie alimentara.

De asemenea, Dani si Radu au initiat numeroase campanii de responsabilitate sociala derulate sub emblema Salad Box, prin care s-au organizat diferite actiuni de incurajare a copiilor de la gradinite sa consume fructe si legume proaspete. 

„Copiii de astazi sunt clientii nostri de maine”, spune zambind Dani.

De unde a plecat ideea de „salata la cutie”

In 2011, pe cand se afla intr-o vacanta in Australia, Dani Isai a remarcat că acolo se consuma foarte multa salata, nu ca garnitura, ci ca fel principal. Astfel, ceea ce trebuia sa fie o relaxare s-a transformat in cercetare activa pentru ideea de afacere ce incoltea in mintea tanarului.

In decembrie 2011, formalitatile erau indeplinite, contractul semnat. Prima locatie inchiriata a fost cea din Iulius Mall. Tot ce ii mai lipsea era capitalul initial, de 15.000 euro. Cu finantarea i-a sarit in ajutor prietenul sau Daniel Lar, Business Unit Director la firma de IT Yonder.

 Și astfel, cei doi au pus bazele unei afaceri care va numara pana la sfarsitul acestui an nu mai putin de 30 de locatii, raspadite in aproape toate judetele tarii.

Ideea de la care s-a plecat e aceea de a implementa salata ca masa principala, nu doar garnitura. Nu exista un restaurant care sa aiba ca obiect principal salatele. Oamenii sunt tot mai grabiti, au tot mai putin timp pentru o masa asezata, dar in acelasi timp sunt tot mai constienti de impactul alimentatiei asupra sanatatii. Se simtea astfel nevoia unui furnizor de mancare sanatoasa, rapida, la indemana si la un pret convenabil.

Nu a fost chiar usor sa ii convinga pe romani sa consume salate și sa opteze pentru un regim sanatos, in dauna shaormeriilor si a fast-food-urilor traditionale. La inceput, isi luau salata langa galetusa cu aripioare picante. Insa treptat au inteles ca salata poate fi un fel principal, care sa satisfaca foamea si sa aduca aportul de vitamine si nutrienti necesar functionarii unui organism sanatos.

Ce gasesti la standul Salad Box

Exista aproximativ 12 retete de salate predefinite, dar clientii pot sa-si alcatuiasca propria salata, in functie de preferinte, alegand din cele peste 40 de ingrediente disponibile. Pe langa carnea de pui, preferata de 85% din cei care vor salate cu carne, in meniu mai este carne de vita, somon, ton si bacon. De asemenea, se poate opta intre  3 tipuri de dressing-uri, pe baza de ulei de masline, iaurt sau maioneza.

Dar Salad Box nu ofera doar salate, ci si supe-creme, dintre care cele mai solicitate sunt cele de dovleac, brocoli, linte sau mazare. Meniul standului Salad Box este completat de fresh-uri, salate de fructe, limonade sau iaurturi cu fructe.

„Nu folosim deloc prafuri, conservanti sau coloranti, doar legume si fructe pasate”, ne asigura Dani Isai, cofondatorul afacerii.

Un alt aspect interesant, care tine si de modul in care sunt implementate valorile companiei, este faptul ca mancarea se prepara in fata clientului, care vede cum se gateste carnea, cum se spala si se curata legumele. Practic, transparenta rezulta atat din structura standului, cat si din modul de operare.

Ce dificultati au intampinat

Aprovizionarea se face zilnic si toate ingredientele sunt proaspete. Nu se folosesc produse congelate. O problema cu care se confrunta managerii de la Salad Box este cea a gasirii unui furnizor capabil sa aprovizioneze toate locatiile, la nivel national.

„Marea provocare a fost sa gasesc un furnizor care sa duca marfa si la Iasi, si la Timisoara, si la Constanta, si peste tot, pentru a avea aceeasi calitate si continuitate pe parcursul anului”, marturiseste Dani Isai.

De asemenea, tanarul antreprenor e de parere ca nu e usor sa gasesti angajati seriosi, care sa-si vada de treaba. Sunt si studenti care lucreaza part-time la Salad Box. Unii dintre ei sunt determinati de parinti sa renunte la job ca sa se concentreze mai mult pe studiu, desi timpul astfel economisit e pierdut, de regula, prin baruri si cafenele.

Niciun business nu se poate face fara daruire si pasiune, dar performante pot fi obtinute doar daca ai si competentele necesare. De aceea, Salad Box investeste in pregatirea profesionala a angajatilor si ii incurajeaza sa-si depaseasca limitele. Majoritatea managerilor au trecut prin toate etapele operationale si cunosc foarte bine activitatea subalternilor lor.

Ofensiva extinderii Salad Box

La ora actuala, brandul cuprinde 30 de standuri de vanzare in intreaga tara. Saptamana aceasta, marti s-a deschis a patra locatie din Bucuresti a Salad Box, iar astazi se va mai deschide una, tot in capitala.

„In Romania, vedem potential pentru maxim 50 de locatii, majoritatea in Bucuresti, cifra pe care o vom atinge pana la mijlocul anului viitor. De aceea, am inceput deja dezvoltarea spre Vest, in Germania, Austria si Ungaria. Chiar saptamana viitoare, in 20 noiembrie, se va deschide o locatie in Budapesta, iar in 25 o alta, in Germania, la Stuttgart”, precizeaza Dani Isai, CEO al Salad Box.

Tot in planurile de viitor mai sunt incluse si dezvoltarea de noi produse pentru satisfacerea cerintelor pietei si noi campanii de responsabilitate sociala.

„Dorim sa lansam un nou produs marca Jamie Oliver, care sa fie disponibil la toate locatiile, iar profitul obtinut din comercializarea lui sa fie redirectionat catre comunitate, prin campaniile CSR”, mai spune Dani Isai, managerul general al brandului Salad Box

 

Sursa foto: Salad Box

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *