In vizor

Sa vă lămurim cu PODUL RUPT de la TURDA. De ce după 3 ani și ZERO lucrări se circulă pe două benzi?

Timp de aproape trei ani zeci de mii de mașini se opreau la podul de la ieșire din Turda spre Alba Iulia, zona benzinărieie A&A, așteptau la semafor și circulau pe mijlocul acestuia din cauză că marginile – vizibil rupte arătau că riscai să ajungi cu mașina în Râul Arieș peste care podul face legătura. De două săptămâni niște marcaje galbene aprobate de Serviciul Rutier Cluj îți dau încredere să uiți de vechiul semafor și de coada infernală din ultimii ani și să conduci la câțiva centimetri de craterele de pe marginea podului. Desigur, aplanează explicația că totul se datorează campaniei electorale, deoarece podul a devenit un chin pentru locuitorii din Turda care sunt prinși în blocajul cauzat de cei care tranzitează municipiul. Haideți să încercăm să lămurim puțin cât de mult s-a mințit și cât de tare sunt păcăliți electorii. 

Ziar de Cluj a încercat să stea de vorbă cu polițiștii de la Serviciul Rutier Cluj, cei care au printre atribuțiile principale responsabilitatea asigurării unui climat de singuranță pe drumurile principale din județ. Comisarul șef de acolo ne-a explicat procedura prin care s-a ajuns ca pe podul respectiv să se reia circulația pe ambele sensuri: „Nouă ni s-a prezentat o documentație, o propunere, pe care am avizat-o. Vorbim exclusiv de semnalizarea rutieră corectă pe segmentul respectiv. Nu ține de noi verificarea structurii podului sau evaluarea riscului pe care acesta îl reprezintă. Obiectivul aparține de CNAIR, ei au inginerii lor, ei au specialiști în acest sens. Serviciul Rutier a avizat semnalizarea adecvată pentru conducătorii auto”. 

Într-adevăr, s-a renunțat la cele două semafoare din capătul podului și s-au tras marcaje galbene pentru ca circurlația să fie efectuată din ambele sensuri, în același timp, nu câte un sens simultan, cum era înainte. 

CNAIR – „Puteam de mult să dăm drumul la circulație”

Surpriza vine de la Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj – CNAIR, care susține că își asumă în totalitate ideea ca pe podul respectiv să se circule și că lucrările de consolidare vor fi demarate peste o săptămână. 

„Cum să vă spun? Nu există niciun risc. Vedeți acolo crăpăturile acelea, dar alea au legătură doar cu trotuarele de pe margine. Stâlpii de sub pod sunt buni și rezistenți. Nu o să pățească nimeni nimic. De ce nu s-a circulat pe ambele benzi? Pentru că la o persoană i s-a părut riscant și nu a vrut să își asume acest lucru și de aia s-a circulat pe o bandă. Eu mi-am asumat asta. Am vorbit cu inginerii și am stabilit că nu e niciun pericol. Podul ăla e foarte bun, atâta tot că pe vreme respectivă se faceau poduri cu trotuare, iar trotuarul de pe acest pod a cedat din cauza vibrațiilor, dar structura de mijloc este în stare excelentă”, a explicat Eugen Cecan. 

Tot Cecan susține că Antrepriza de Lucrări și Reparații ARL a câștigat contractul pentru lucrările de consolidare a podului de la ieșire din Turda. ARL va încasa aproximativ 7 milioane de lei pentru licitația aceasta, iar Cecan asigură că într-o săptămână lucrările vor începe, ca urmare a obținerii avizului de construcție. Pentru suma respectivă cei de la ARL vor lucra la marginile podului și vor întări structura de rezistență pentru benzile de circula

Unul dintre jurnaliștii cunoscuți din Turda, Gelu Florea, directorul Turdanews.net, susține că a rămas la fel de confuz cu privire la maniera în care s-a reluat circulația pe podul respectiv. 

„E foarte clar: trei ani s-a circulat cu restricții și acum se poate circula fără. Vor argumenta probabil că s-a luat decizia din cauza agloemrației, pentru că se lucrează și pe cealaltă rută cunoscută ca ”armata roșie”, zona indistrială. E uimitor cum până acum era un pericol circulația pe ambele sensuri, iar acum pericolul a dispărut. Se poate ca totul să aibă legătură cu campaniile electorale. În ultimul timp se formau cozi infernale până în interiorul orașului, în zona Piața Romană, din cauza circulației blocate. Întrebarea e care dintre ei sunt bătuți în cap? Cei care au decis că e riscant să se circule pe două benzi, ori cei care acum susțin că nu mai e niciun pericol.

Anul trecut, în iunie, a fost o licitație. Cei care au câștigat (n.red ARL) aveau timp să finalizeze lucrările de consolidare până peste o săptămână: în septembrie 2020. Ei, nu doar că nu s-au apucat de lucru, ce să mai zicem de finalizarea lucrărilor, ci au dat drumul la circulația pe pod ca și cum consilidarea s-a efectuat”, explică jurnalistul turdean Gelu Florea. 

 

 

Rămânem și noi cu întrebarea lui: care dintre ei sunt bătuți în cap? Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR susținea că din cauza problemelor de la fundația podului s-a luat decizia de dirija circulația pe un singur sens. Directorul DRDP Cluj – CNAIR, Eugen Cecan spune că probleme nu sunt la fondația podului. Poate pozele de mai jos servesc drept  răspuns. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *