Vocea ta

Să deschidem Cartea cu povești despre #metrou la Capitolul în care Boc ne minte prin omisiune: ”S-a schimbat legea și putem face noi exproprierile, cu aprobarea Ministerului Transporturilor” și să comparăm cu #realitatea Legii ”schimbate”

În urmă cu un an, proiectantul Metroului se plângea că legea prevede că în România numai Metrorex poate face exproprieri pentru liniile de metrou. Între timp, Emil Boc anunță că s-a schimbat legea.

”S-a schimbat lege(a) și putem face noi exproprierile, cu aprobarea Ministerul(ui) Transporturilor. După finalizarea licitație (expirare perioada de contestații sau soluționare contestații) vom prezenta calendarul împreuna cu firma câștigătoare”, a precizat Emil Boc.

Cum #osă facă exproprieri primăria pentru metrou?
Probabil vă amintiți problema cu exproprierile pentru metrou – anume că ele puteau fi făcute numai de #Metrorex. Acum un an, proiectantul Ionel Oprea chiar zicea că o să dureze „luni bune” până asta o să se rezolve. Dar nu chiar s-a rezolvat. Că după o țucahară legală efectuată, cel care va reprezenta primăria în exproprieri e tot Metrorexul. Detalii.
Anul trecut Ciucă a dat o ordonanță care a modificat legea exproprierilor si a trecut următoarea prevedere generală:
(4) La solicitarea ministerelor abilitate să efectueze exproprierea, conform prevederilor alin. (1), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei sau autorităţile administraţiei publice locale pe a căror rază administrativ-teritorială se realizează lucrările de utilitate publică, în baza unui protocol încheiat cu ministerul abilitat, pot efectua exproprierea în numele statului român, în condiţiile prezentei legi.
DAR
Mai jos, în lege, se specifică precum urmează:
(3) În aplicarea prevederilor prezentei legi, expropriatorul prevăzut la alin. (2) este reprezentat de:
a) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., precum şi prin Compania Naţională de Investiţii Rutiere – S.A., pentru toate lucrările de construcţie de drumuri de interes naţional, prin Compania Naţională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., pentru lucrările de construcţie, reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice, prin Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti «Metrorex» – S.A., pentru lucrările necesare dezvoltării reţelei de transport cu metroul şi de modernizare a reţelei existente.
Deci nu-i chiar așa, bă ninja. Îi cu Metrorex.
Szakats Istvan