Jos palaria

RESPECT pentru optimismul civicilor Clujului! În încercarea de a pune o ordine în colectarea deşeurilor din „Oraşul Comoară”, au înfiinţat un grup de dezbateri. Succes, deşi ştim că nu prea au cu cine. Ne referim la autorităţi

Începând din 2023, Supercom are monopol pe colectarea deșeurilor din județul Cluj. Devine tot mai clar că aducerea operatorului de deşeuri Supercom, pe monopol, în Cluj riscă să devină un fiasco – ca tot ce se face pe cumetrie pe banul public. Motiv pentru care s-a înfiinţat un website dedicat colectării deșeurilor, denumit chiar aşa: orasulcomoara.ro

“Municipiul Cluj-Napoca se compară cu orașe europene precum München, Viena sau Barcelona. La acea calitate a vieții din Cluj-Napoca de care ne bucurăm cu toții, în orașul nostru cu plan pe reziliență verde, ar fi regretabil să nu reușim că ne ridicăm tocmai la capitolul “deșeuri” la nivelul următor. Avem cel mai modern SMID din țară, un operator cu o infrastructură impresionantă și autorități publice preocupate să mențină municipiul acesta, Orașul Comoară, drept model de trai urban, la standarde europene”, este disclaimer-ul acestui grup, care-şi propune să să contribuie la realizarea unui sistem de gestiune a deșeurilor la standarde europene, prin:
– informare despre colectarea separată;
– informare despre beneficiile unui sistem eficient de management al deșeurilor
– prin informare  privind fluxul deșeurilor, și
– sprijin în monitorizarea gestiunii eficiente a deșeurilor.

Şi au început prin a pune la dispoziţia cetăţenilor informaţiile necesare. Clujenii sunt învăţaţi ce pot face dacă procesul de gestiune al deșeurilor nu merge cum ar trebui?

  1. Nu reușești să închei contractul cu Supercom? Ai nelămuriri privind contractul?
  2. Sună la Supercom (contacte Supercom, AICI)
  3. Fără un contract, operatorul nu îți va ridica deșeurile.
  4. Nu primești tomberoanele pentru colectarea selectivă?
  5. Sună la Supercom (contacte Supercom, AICI)
  6. Fără tomberoanele dedicate, dotate cu chip operatorul nu va reuși să-și îndeplinească obligațiile contractuale.
  7. Mașina companiei de salubritate nu ridică deșeurile?
  8. Sună la Supercom (contacte Supercom, AICI), sau
  9. Sesizează autoritățile competente (toate contactele, AICI)
  10. -Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ECO-Metropolitan (contacte, AICI)
  11. -Primăria Cluj-Napoca (contacte, AICI)
  12. -Consiliul Județean Cluj (contacte, AICI)
  13. -RADP (contacte, AICI)
  14. -Garda de Mediu Cluj (contacte, AICI)
  15. Nu ești mulțumit pentru modul în care ești facturat pentru cantitatea de deșeuri ridicată?
  16. Sună la Supercom (contacte Supercom, AICI), sau
  17. Sesizează autoritățile competente (toate contactele, AICI)
  18. -Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ECO-Metropolitan (contacte, AICI)
  19. -Primăria Cluj-Napoca (contacte, AICI)
  20. -Consiliul Județean Cluj (contacte, AICI)
  21. -RADP (contacte, AICI)
  22. -Garda de Mediu Cluj (contacte, AICI)

Ziar de Cluj va informa cu privire la acest demers şi, mai ales, cu privire la reacţia autorităţilor şi a Supercom la dorinţa de dialog şi cooperare a clujenilor.

Deocamdată, reacţia celor pomeniţi este varză. A la Cluj – unde e fain. De exemplu, conform informațiilor primite pe site-ul primăriei marţi ar fi trebuit să fie adunați sacii cu plasticul colectat selecţionat de către clujeni. E menționat „schimbul 3” în acea informație. Din fotografia făcută şi postată pe nou înfiinţatul grup, miercuri dimineaţă la ora 9, se pare că nu există la Supercom un „schimb 3”.