In vizor

Redeschiderea școlilor: copii care nu au făcut deloc școală online și elevi cu situația neîncheiată

Marinela Marc, șefa Inspectoratului Școlar General Cluj a atras atenția asupra problemelor cu care se vor confrunta elevii și profesorii după ce se vor întoarce în sălile de clasă.

Prima misiune pe care o va avea fiecare profesor este să evalueze cunoștințele dobândite de elevi în perioada când școala s-a desfășurat în sistem online pentru a stabili un program de recuperare. De asemenea, vor trebui găsite soluții pentru elevii care au rămas cu media neîncheiată pentru că nu au putut fi evaluați, dar mai ales pentru cei care nu au putut participa la ore. Marinela Marc consideră că trebuie aduse modificări programei școlare, iar o parte din materie să fie mutată pentru anul școlar viitor.

„Foarte rapid va trebui să evaluăm nivelul lor de cunoștințe. Să vedem ce planuri remediale gândim pentru fiecare clasă. Nici măcar nu putem vorbi de o strategie la nivelul județului sau al școlii. Fiecare cadru didactic trebuie să aibă seriozitatea de a decide cât, dacă și cum se desfășoară activități remediale. Sunt foarte mulți elevi cu situația neîncheiată care nu au putut fi evaluați. La nivelul județului Cluj nu este foarte mare numărul elevilor cu situația neîncheiată. Îngrijorător este la clasele mici unde fără asistarea directă a cadrului didactic acești copii s-au descurcat destul de greu. Cred că trebuie luate niște decizii și modificări a programelor școlare și de luat în calcul modificarea unor conținuturi, mutarea lor de pe un alt pe altul”, a declarat Marinela Marc.

În 15 ianuarie încă mai erau 1700 de de elevi din județul Cluj care nu aveau o tabletă. 

Citește și:

Încă mai sunt 1700 de elevi din județul Cluj care așteaptă să primească tablete

O altă provocare este reprezentată de stabilirea materiei pentru examenele naționale astfel încât fiecare elev, chiar și cei care nu au putut participa la școala online, să aibă șanse egale pentru a putea promova.

„Dacă anul trecut știam pe ce să ne bazăm, știam că semestrul întâi s-a parcurs peste tot și puteam să luăm niște decizii în ceea ce privește pregătirea examenelor, în acest moment e foarte greu de luat o decizie de către cei de la Minister vizavi de modificarea programelor de examen din acest an pentru că va trece un timp până ce fiecare cadru didactic va putea să evalueze nivelul de cunoștințe și competențe ele elevilor. Și acolo unde s-a lucrat zilnic online, cu atât mai mult acolo unde au existat elevi care nu au putut să participe la activități. Să aibă toți elevii șanse egale. Mă gândesc în primul rând la elevii din clasele a VIII-a și a XII-a care vor susține examenele naționale”, a completat Marc.

La ultima evaluare a ratei incidenței cazurilor de covid, în județul Cluj 37 de localități erau în scenariu verde, toți elevii merg la școală. 33 în scenariu galben – grădinițe, ciclu primar și elevii din clasele terminale, și 11 localități în scenariu roșu – doar grădinițe și elevi din clasele primare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *