Din oras

Reclame atarnate de geamurile clujenilor. Cat primesc asociatiile de locatari din expunerea mesh-urilor?

Adesea, reclamele outdoor atrag atentia prin dimensiunile lor, prin design sau locul in care sunt amplasate. Inclusiv blocurile au devenit, in timp, spatii publicitare. Mesh-urile si bannerele sunt reclamele care atarna zi de zi pe unele cladiri. Desi cei care accepta o astfel de reclama in dreptul geamului ar putea fi compatimiti, rasplata lor este pe masura. Chiria lunara pentru un astfel de mesh poate varia intre 0,5 € – 2 € pe metru patrat. Astfel, amplasarea unui mesh poate ajunge la valoarea de aproape 2.000 de euro pentru cateva luni.

Locatarii stabilesc impreuna cum sa investeasca banii primiti din chiria pentru mesh-uri

Asociatiile de locatari refuza sa spuna un pret exact in ceea ce priveste suma primita pentru amplasarea reclamelor si arata ca aceasta variaza de la caz la caz.

„Din punctul de vedere al profitului, informatiile contractului de inchiriere sunt confidentiale, dar, sigur, din punctul de vedere al demersurilor trebuie respectate niste etape. Deoarece un astfel de mesh publicitar nu se poate ascunde la fel de usor ca o reclama a unui cabinet stomatologic, de exemplu. Mai intai, este nevoie de o solicitare catre primarie urmand, mai apoi, obtinerea avizului din partea primariei si a locatarilor direct afectati. Dupa ce se obtine acest aviz, are loc o adunare generala a locatarilor in cadrul careia se discuta despre amplasarea mesh-ului si despre modul de investire a veniturilor castigate. Despre cum isi pot imbunatati asociatia de locatari”, a declarat pentru Ziar de Cluj Sorin Munteanu, seful Federatiei Asociatiilor de Locatari din Cluj-Napoca.

Astfel, banii nu merg neaparat in mana celor direct afectati de mesh-ul publicitar, dar pentru ca reclama sa fie amplasata, toti locatarii trebuie sa-si dea acordul.

„Firmele nu merg sa dea bani in mod direct oamenilor. Sigur, am auzit de cazuri mai putin legale in care unii si-au inchiriat uscatoare sau spalatorii, iar apoi au impartit banii. Si e pacat, noi ne-am luptat mult ca sa scoatem de sub impozitare acesti bani”, a mai spus Munteanu.

Fara a vorbi despre o suma standard a chiriei pe care firmele o platesc lunar, Munteanu a estimat valoarea amplasarii unui astfel de mesh intre 0,5-2 euro pe metru patrat.

„Preturile difera in functie de locatie si de dimensiuni. Am inteles ca ele pot oscila intre 0,5 euro pe metru patrat si 1,5-2 euro pe metru patrat pe luna”, a conchis acesta.

Sursa foto: gazetadecluj.ro

Nici firmele nu ofera o valoare exacta deoarece pretul amplasarii unui mesh depinde de dimensiunile si locul acestuia. Suma orientativa pe care avanseaza firmele este, insa, ceva mai mare decat cea pe care a declarat-o Sorin Munteanu. 

„Nu e un pret standard. In jur de 3-7 € pe luna pe metru patrat din ce stiu. Acum, nu se poate spune care e realitatea pentru ca doar cei care incheie contractul stiu exact ce scrie in foile acelea”, a informat Flaviu Chezan, director Reset Media.

Unele firme de publicitate recomanda amplasarea mesh-urilor pentru cel putin sase luni. De cealalta parte, Flaviu Chezan considera ca nu poate fi vorba de impunerea unei perioade de timp.

„De obicei campaniile de outdoor sunt integrate in campaniile generale ale producatorilor sau distribuitorilor. Nu exista o regula cum ca trebuie sa dureze o luna, trei luni, sase luni. De obicei firmele intra cu campania in cele patru medii mari: pe radio, TV, online si outdoor. Depinde cum sunt facute contractele cu asociatiile de locatari. Daca toata lumea este de acord cu afisarea lor, nu ar avea ce probleme sa fie. De altfel, nici nu se prea poate sa afisezi daca nu e toata lumea de acord cu chestiunea respectiva. Nu poti sa mergi sa-l privezi pe om si sa-ti intinzi mesh-urile peste geamurile lui fara sa fie de acord cu asa ceva”, a explicat Chezan.

Expunerea unui mesh ajunge pana la 2.000 de euro

 

In functie de dimensiuni si locatie, pretul expunerii unui mesh variaza intre 400 de euro si 1.100 de euro, ajungand, uneori, si la aproape 2.000 de euro. Din oferta unei firme clujene de publicitate outdoor, reiese ca un mesh in zona Marasti, strada Aurel Vlaicu de dimensiunea 4×15 m este 480 de euro, in timp ce unul amplasat pe Calea Turzii, la intrarea in Piata Cipariu ajunge, cu o dimensiune de 13,5×19 m, la pretul de 1.980 de euro. 

Cu astfel de preturi, nu este deloc surprinzator faptul ca unele asociatii de locatari accepta amplasarea reclamelor pe blocuri, chiar si in fata ferestrelor. Strategia firmelor de publicitate este aceea de a amplasa reclame in zone cu trafic intens precum este Piata Mihai Viteazul, Calea Turzii si zonele Marasti, Manastur, zone de intrare-iesire din oras.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *