In vizor

Reabilitarea Caii Baciului, demarata doar pentru campania electorala. Minunea a durat trei zile

Calea Baciului a fost prima strada, din cele 15 strazi si 4 poduri cuprinse in programul de reabilitare a tramei stradale pe fonduri europene, care a intrat in reparatie. Cu toate acestea de mai bine de doua luni nu s-a facut nimic. Niciun utilaj in zona, nici un muncitor. Doar stalpisorii de marcaj, de culoare galben-rosu care indica zona in lucru sunt presarati de o parte si de alta a drumului pe o distanta de aproape 300 de metri.

Primarul Emil Boc anunta inca de la mijlocul lunii mai, in mijlocul campaniei electorale, ca lucrarile pe Calea Baciului vor demara cu prioritate. Situatia din teren insa e cu totul alta.

“In prezent nu mai exista nici un impediment  juridic pentru demararea proiectului de reabilitare, proiect atat de important pentru  Cluj-Napoca”, declara in 14 mai primarul Emil Boc, cu 10 zile inainte de alegerile europarlamentare.

In tot acest timp, insa, locuitorii de pe Calea Baciului sunt nevoiti sa se deplaseze prin praf, deoarece nu exista trotuare. Cand ploua noroiul si baltile formate depasesc cu usurinta nivelul gleznei. Aglomeratia creata la intersectia cu Valea Seaca testeaza nervii soferilor aflati in trafic.

“Cum a tot plouat s-au facut balti si am fost nevoita sa merg pe strada, ca pe locul unde trebuia sa fie trotuar nu aveai unde pune piciorul de noroi”, a spus Mihaela Braica.

Un cetatean care locuieste pe Calea Baciului afirma ca desi au fost demarate lucrarile in 14 mai cu fanfara si buldozere, dupa doar trei zile atat muncitorii cat si  utilajele au disparut de acolo.

“Doar cetatenii isi mai fac de treaba prin zona folosind bordurile,  bolovanii si  molozul rezultate in trei zile de lucrari intense, la pavarea curtilor”, a atras atentia Claudiu Ploscar.

Reprezentantii Primariei Cluj-Napoca motiveaza intarzierea procesului de reabilitare prin faptul ca in zona sunt lucrari de investitie a mai multor companii private.

“Licitatia s-a desfasurat fara probleme, a fost incredintata destul de repede. Problema e ca noi ne-am apucat de lucru, si imediat ce au inceput lucrarile am fost instiintati de catre Electrica si E.ON ca au, si ei, in programul de dezvoltare, investitii de facut in infrastructura din zona respectiva. Ei si-au dorit sa execute lucrarile dupa ce am fi terminat noi acolo, dar fiind vorba de bani europeni, nu era normal sa  asfaltam si sa refacem strada, iar apoi sa vina cele doua companii si sa execute lucrari de excavatie. O sa asteptam pana termina lucrarile si apoi vom demara reabilitarea. Speram sa terminam reabilitarea tramei stradale inainte de inceperea scolii”, a declarat Oana Buzatu, purtatorul de cuvant al Primariei.

Valoarea totala a proiectului, de reabilitarea tramei stradale de acces la zona industriala, este de peste 53 de milioane de lei. Lucrarile vor fi realizate de asocierea Diferit-Kiat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *