In vizor

Războiul lui Tișe cu bugetele pentru publicitate ascunde dorința lui de a controla comunicarea

În ședința de Consiliu Județean (CJ) Cluj de luni, s-a votat reducerea bugetului pentru reclamă și publicitate cu 271.000 lei pentru Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca. Această decizie ascunde de fapt dorința lui Alin Tișe, președintele CJ Cluj de a controla comunicarea cu presa. Nu este prima dată când Tișe are o astfel de atitudine față de reclama pe care și-o fac companiile și regiile din subordine. Anul trecut, de exemplu, Tișe declara că directorii de regii și societăți comandă articole denigratoare împotriva CJ Cluj și că aceste practici trebuie să înceteze, să existe o transparență în cheltuirea banului pentru reclamă și publicitate.

“Atitudinea iresponsabilă a unor directori de regii/societăți aflate în subordinea Consiliului Județean, de a comanda articole de atac denigratoare, plătite din bani publici, la adresa Consiliului Județean și a președintelui Consiliului Județean, intră în sfera ilegalității și nu va rămâne fără consecințe. Bugetele pentru publicitate aprobate prin votul consilierilor județeni pentru aceste subordonate s-au făcut, spre exemplu în cazul Aeroportului, pentru a-l mediatiza (chiar dacă este singurul din județ!) și nu pentru a mediatiza companiile aeriene sau zborurile acestora. Banii respectivi nu au fost aprobați pentru ca directorii acestor instituții subordonate să comande articole denigratoare împotriva Consiliului Județean care, de fapt, a aprobat acești bani, ceea ce a dus, implicit, la reducerea profitului ce altfel trebuia vărsat la bugetul județului”, spunea Tișe, anul trecut.

Ca atare, nu este de mirare că Alin Tișe & Co. au decis să taie anul acesta banii pentru publicitate ai Aeroportului Internațional Avram Iancu. Este clar că și-a exprimat încă de anul trecut dorința de a controla tot ce mișcă directorii de regii și companii, ce comunică și cui comunică, unde își fac reclamă și ce fel de reclamă.

Presa nu a reacționat niciodată în cazul lui Alin Tișe. În schimb, în perioada când președinte de CJ era Mihai Seplecan, mass-media a sărit ca arsă când Seplecan a transmis presei un comunicat de presă în care spunea că nico informație din forul județean către mass-media nu va ieși fără acordul său.
În 2015, Seplecan a transmis o circulară în instituție, prin care transmitea că nico informație nu va ieși din CJ fără acordul său.

“Declaraţiile de presă solicitate de reprezentanţii mass-media personalului din cadrul instituţiei dumneavoastră, se vor acorda doar cu aprobarea preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj”, se arăta într-una dintre prevederile din circulara respectivă.

În document mai scria că “Orice comunicat de presă sau anunţ de organizare a unei conferinţe de presă trebuie trimis mai întâi către Consiliul Judeţean Cluj, pentru a fi aprobat de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj”.

Seplecan  nu făcea decât să aplice un ordin dat de către Alin Tișe în primul său mandat. Dar, normal, pentru cei care fac plecăciuni la portofele, Seplecan era un „analfabet”, Tișe e un adevărat heruvim al comunicării. Așa că l-au taxat pe Seplecan și-l iartă pe Tișe. Asta pentru a discuta despre echidistanța aplicării dublei măsuri și dublului standard când te dai profesionist de presă…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *