Din oras

Rampe de lansare pentru masini in cartierul Gheorgheni

Un limitator de viteza nesemnalizat in cartierul Gheorgheni din zona Interservisan le-a dat batai de cap soferilor. Bloggerul Bogdan Anghelina a facut un filmulet cu “rampa de lansare” pregatita pentru soferi din bunavointa municipalitatii.

“Se intampla in Cluj, in cartierul Gheorgheni, zona Interservisan. Au pus limitatoare de viteza inaintea trecerilor de pietoni (in aceasta zona, intr-adevar, se circula cu viteza). Bine pentru pietoni, mai puțin bine pentru soferi. Le-au facut ceva mai inalte in ideea ca se vor lasa rapid de la trafic. Cei cu masini scumpe sunt cei mai grijuli, femeile au fost cel mai rau zguduite, iar cei cu masini “tunate” si cu garda jos au avut cel mai mult de suferit”, arata bloggerul.

Ziar de Cluj a atras atentia autoritatilor in ceea ce priveste nemultumirea soferilor referiroare la pragurile de sol realizate din asfalt.

Reprezentantii Primariei spun ca zecile de praguri de sol din oras sunt amplasate la cererea oamenilor in zone de risc de accidente din cauza vitezei si locurile sunt avizate in Comisia Mixta de Sistematizare a Circulatiei.

“Aceste praguri de sol sunt o solutie agreata de majoritatea clujenilor. Mai mult decat jumatate din acestea sunt montate ca urmare a cererii riveranilor. S-a mers pe varianta din asfalt pentru ca sunt mult mai durabile si mai putin costisitoare. Cele din cauciuc pot fi usor deteriorate de lamele masinilor de deszapezire de exemplu. Pragurile de sol respecta standardele internationale, astfel de solutii de prag de sol se gasesc si in alte tari. Cat priveste semnalizarea, acestea sunt mereu semnalizate cu indicator, conform legii, marcajul alb este suplimentar. Se realizeaza si marcajele, in functie de cum se finalizeaza lucrarile la fiecare strada in parte”, a explicat Oana Buzatu, purtatorul de cuvant al Primariei.

De asemenea, reprezentantii Politiei arata ca amplasarea pragurilor de sol este cat se poate de legala cu precizarea ca nu exista specificatii tehnice prevazute in legislatia romaneasca pentru praguri de sol. Acestea trebuie sa fie capabile sa calmeze traficul rutier si sa previna producerea de accidente.

“In scopul asigurarii securitatii rutiere, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor, conform competentelor ce ii revin, cu avizul politiei rutiere, este obligat sa instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, sa aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor in vigoare, si sa le mentina in stare corespunzatoare. Standardul de realizare a acestor lucrari, prevazut de normele juridice in vigoare, vizeaza capacitatea acestora de a calma traficul rutier in zonele cu risc sporit de accidente si de a preveni producerea acestora. In ceea ce priveste specificatiile tehnice ale pragurilor de sol, acestea nu sunt prevazute expres de legislatia romana. Legiuitorul a lasat la aprecierea institutiilor abilitate sa dispuna modul de realizare al acestor lucrari, in vederea atingerii scopului propus”, a explicat Simona Virci, purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj.

Potrivit unor declaratii mai vechi ale reprezentantilor municipalitatii, pragurile de sol au o inaltime de 7 centimetri.

Foto: captura video

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *