In vizor

Radu Mititean, „Sistemul Cluj bike este vechi, este prost conceput din start, bicicletele sunt rablagite dar mai ales sunt foarte puţine”

La Cluj-Napoca bicicletele pot fi închirate gratuit, prin aplicația Cluj Bike. Sună bine dar, de la implementare, acest sistem a fost făcut numai ca să se tragă-n poză primarul Emil Boc cu el. Dacă de la început, pistele pentru bicicletă sunt nişte simple desene pe asfalt care vin de nicăieri, pentru a se duce niciunde, sistemul „electronic” se inunda la fiecare ploaie, iar abonamentele se dădeau după criterii numai de cei osândiţi la spor de osânză din municipalitate, acum aflăm şi că bicicletele nu sunt în cea mai bună condiţie. Plus, restul de piste promise de Emil Boc din faţa microfoanelor prietenoase încă întârzie. Clujenii se cam tem să intre cu bicicletewle lui Boc în trafic. Oricum a „rezolvat” Boc problema dând voie să se circule haotic, peste pieton pe trotuare şi încurcând traficul, tot felul de firme de închiriat trotinete. Pentru biciclişti şi trotinetişti, în oraşul lui Boc, legile de circulaţie sunt opţionale – dovadă nenumăratele accidente din ultima perioadă. Dar când Boc îşi permite să anule legea cu ocazia UNTOLD, restul abuzatorilor de lege ce să înţeleagă altceva decât că e voie?!

Sunt peste 50 de staţii de bikesharing numai în Cluj-Napoca şi localităţile din apropiere, care oferă 500 de biciclete gata să fie utilizate. Numai că pentru a lua o bicicletă, clujenii trebuie să își facă loc printre mașinile parcate, căci în cele mai multe locuri din oraș nu există piste de biciclete. După ce bicicleta este luată, trebuie verificată cu foarte mare atenție, pentru că multe au lanțul sărit, ghidonul strâmb sau foarte multe nici măcar nu mai funcţionează.

Ce înseamnă GRATUIT pentru a te bucura de o bicicletă în Cluj-Napoca? MULT TIMP PIERDUT

Clujeanu amator de gratuitate biciclistică trebuie să obţină un card de acces de la primărie. Până acum s-au eliberat 37.000. Proiectul a fost extins şi în zona metropolitană, în Floreşti sau Apahida. Deşi reprezintă o alternativă faţă de transportul în comun, ceva nu functionează.

„Sistemul Cluj bike este vechi, este prost conceput din start, bicicletele sunt rablagite dar mai ales sunt foarte puţine”, declară reprezentantul unei asociații de ciclism, Radu Mititean, potrivit observatornews.ro.

„Noi ne gândim să îmbunătățim acest proiect și să venim cu un proiect suplimentar prin care să achiziționăm noi biciclete într-o etapă a doua. Până atunci, firma care se ocupă de mentenanţa bicicletelor le ridică pe cele care sunt defecte și le repară”, declară purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

Prin urmare, DUPĂ CE SE ATRAGE ATENŢIA, municipalitatea „se gândeşte” ce să facă. Proactiv este un cuvânt care nu există în vocabularul administraţiei clujene mult prea ocupată cu viitorul, dar care, în prezent, face ore la birou să-şi justifice sporul de osânză acordat. Doamne fereşte, să se rostogolească vreun angajat al municipalităţii în teren!

PS: Primele 60 de minute de folosire a bicicletei sunt gratuite, dar mai apoi se percepe o taxa de 2 lei pentru fiecare jumătate de oră.