In vizor

Radu Deac, Agentia Nationala de Transplant: “Noi nu avem un avion propriu. SMURD-ul ne ajuta”

Aproximativ 50 de zboruri au fost realizate de Agentia Nationala pentru Transplant (ANT), cu doua aeronave vechi de 40 de ani, in 2013. Avionul SMURD, aparat utilizat in astfel de zboruri, face parte din aceeasi generatie de avioane si este blocat la sol din cauza unei defectiuni.  Presedintele ANT sustine ca zborurile pentru transplant se contracteaza fiecare in parte si ca institutia nu are un avion propriu la dispozitie. 

 “Noi nu avem niciun avion. Aeronavele sunt contractate cu Scoala Superioara de Aviatie Civila”, a semnalat, pentru Ziar de Cluj, presedintele ANT, Radu Deac.

Agentia Nationala de Transplant (ANT) a efectuat, in 2013, aproximativ 50 de misiuni cu doua aeronave vechi de 40 de ani. In 2013 au fost realizate 300 de operatii de transplant de rinichi, 118 transplanturi de ficat si unul de cord, potrivit datelor furnizate de ANT la inceput de an.

 “Nu stiu sa va spun cu exactitate, insa anul trecut au fost realizate aproximativ 50 de zboruri pentru prelevare de organe in intreaga tara”, a precizat consilierul ANT, medicul Andrei Nica.

Cele doua avioane cu care se efectueaza zborurile sunt  inchiriate.  Piper PA-34 Seneca a fost produs in 1971, iar la ora actuala mai este folosit doar in Honduras, Panama, Serbia si Brazilia, in patrule de recunoastere.

Britten-Norman BN-2 Islander a fost fabricat incepand din 1960, iar din 1968 productia acestui tip de avion a fost mutata in Romania. La ora actuala, BN 2 Islander este operat de companii de transport aerian din Japonia si Marea Britanie.

 

Reprezentantul ANT a spus ca, in caz de nevoie si aeronava SMURD a participat la astfel de actiuni, insa nu reprezinta o solutie, pentru ca “aparatul e la fel de vechi”.

“Avionul SMURD e la fel de vechi, e tot asa. Sunt cam frati. Noi il solicitam la nevoie. A mai efectuat astfel de zboruri”, a continuat Nica.

Foto: stirileprotv.ro

Aparatul de zbor al SMURD a fost achizitionat in 2012 in urma campaniei 2% si a costat 1 milion de euro. Avionul Piper Cheyenne III, al SMURD, este vechi din 1981 si a fost blocat la sol din cauza unei defectiuni tehnice, anunta ieri, pentru Stirile ProTV, Raed Arafat. Secretarul de stat in Ministerul Sanatatii a precizat ca in cursul zilei de astazi va publica o lista cu toate zborurile operate de aeronava SMURD.  Raed Arafat nu a putut fi contactat pentru o pozitie in acest caz.

Reprezentantul ANT, Andrei Nica: “Ar fi trebuit sa fiu in avion”

Medicul Nica ar fi trebuit sa plece cu avionul care a aterizat de urgenta la Poiana Horii, in judetul Cluj, insa si-a schimbat planurile in ultim moment.

Foto: tion.ro

 “Imi e greu sa spun ce simt acum. Acolo, la Cluj sunt colegii si prietenii mei. Inca sunt in stare de soc, pentru ca si eu ar fi trebuit sa fiu in acel avion”, a declarat Andrei Nica, medic specialist in prelevare de tesuturi.

Potrivit sefului ANT, Andrei Nica a plecat, acum putin timp, la Sibiu, intr-o noua misiune.

Foto: stirileprotv.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *