Chiar daca la finalul anului trecut, cand modernizarea si intretinerea strazilor din municipiul Cluj-Napoca a ajuns in gestiunea directa a Regiei Autonome a Domeniului Public, se arata in proiectul de hotarare ca Regia are capacitatea tehnica si umana necesare pentru lucrari de asemenea anvergura, se pare ca lucrurile nu stau chiar asa. In ultima saptamana RADP a lansat doua licitatii pentru a cumpara utilaje, intentionand sa cheltuiasca peste 1,7 milioane de lei.
Astfel pentru cumpararea unui autogreder RADP este dispusa sa plateasca 845.000 de lei, iar pentru doua autocamioane cu bena basculabila trilateral 908.000 de lei.
Cu toate acestea, in referatul care propunea gestiunea directa de catre RADP a intretinerii strazilor se preciza ca aceasta “detine instalatii tehnice, masini si utilaje, destinate executarii lucrarilor specifice activitatii de intretinere ( statii de mixturi, centrala de betoane de ciment, tancuri pentru bitum, depozite pentru agregate, silozuri de ciment si filer, instalatii pentru dozarea cu celofibre in mixturile asfaltice, malaxoare, concasor, freze de asfalt, cilindri compactori, repartizatoare de asfalt, buldoexcavator, autoincarcator, autogredere, autosolnite, marcatoare pentru marcaje rutiere, precum si utilaje pentru mica mecanizare). Bazele de productie dispun de depozite pentru stocarea temporara a materiilor prime si materialelor folosite in procesul de fabricatie”.
Asa cum Ziar de Cluj atragea atentia in urma cu cateva luni, in ciuda faptului ca in 2014 s-au facut achizitii pe fiecare gama de utilaje in valoare de aproape 1 milion de euro, majoritatea utilajelor aflate in exploatare la RADP au vechimea mai mare de 10 ani.
“RADP are capacitatea de a face intretinerea si reparatia la strazi, iar in situatiile de exceptii va accesa prestari de servicii. Inchirieri de utilaje eventual pe o perioada foarte scurta, un ajutor din partea altor firme, dar pe perioade foarte scurte de ordinul catorva zile, o saptamana, cand apar varfuri de lucrari. Prestarile de servicii inseamna o zona de intretinere, de exemplu nu putem sa facem lucrari pe o strada intr-un anumit termen solicitat de primarie, sa ni se ceara sa terminam urgent reparatia unei strazi datorita sigurantei rutiere si atunci vom apela la ajutor la alte firme pentru doua trei zile. Dar noi ne vom mobiliza 24 din 24 de ore. Am mai facut-o, insa am subcontractat la altii in functie de necesitatile beneficiarului”, a declarat Ion Pantelimon, seful RADP in luna ianuarie.