In vizor

Protestul BOLT se acutizează: Șoferii refuză să mai ia comenzi

Protestul demarat de șoferii BOLT din Cluj-Napoca continuă, mai ales că reprezentanții companiei nu le-au oferit un răspuns mulțumitor. Decizia acestora de a boicota apicația BOLT a afectat și compania, dar și clienții. 

BOLT România a încercat să îi convingă pe șoferi că modul de tarifare aplicat este în beneficiul lor, deoarece le aduce mai mulți clienți, însă aceștia nu au fost deloc mulțumiți de acest răspuns.

Tariful unei aplicații de ride-hailing este stabilit cu scopul echilibrării cererii de curse primite de la clienți cu numărul de șoferi disponibili (oferta). Tarifele Bolt din Cluj-Napoca sunt cele mai mari din țară. Poți verifica tarifele Bolt pe https://bolt.eu/ro/cities/. Din toate studiile noastre reiese clar că orice creștere de preț are ca efect imediat diminuarea abruptă a cererii, adică mai puține curse pentru același număr de șoferi disponibili.
Un exemplu simplist: dacă la un preț de 10 lei / cursă ar exista 10 cereri, pentru un venit total de 100 lei, o creștere a prețului la 12 lei / cursă, chiar în condițiile unei scăderi proporționale a cererii, ar duce la un venit total de doar 96 lei (12 x [ ] . Câștigurile Bolt sunt calculate ca procent din valoarea cursei. Interesul nostru comun este să creștem valoarea generata de toate cursele Bolt iar asta depinde și de prețul curselor și de numărul lor.
În contextul restricțiilor de circulație determinate de pandemie cererile au scăzut oricum și în mod normal s-ar fi impus reducerea prețului. Am făcut tot posibilul să evităm acest lucru și am investit în discounturi pentru pasageri, astfel încât să primiți cât mai multe curse.

O parte dintre mesajele primite au făcut referire la faptul că tarifele Bolt sunt mai mici decât cele de taxi sau alte aplicații de ride-hailing. Strategia Bolt și diferențiatorul care ne face să fim prima alegere în ochii clienților din Cluj-Napoca este tocmai faptul că suntem cea mai accesibilă opțiune de pe piață. Am avut însă întotdeauna grijă ca veniturile șoferilor, la finalul unei perioade de lucru, să fie mai mari prin plata timpului petrecut în cursă, tarif diferențiat mai mare pentru distanțe lungi și nu în ultimul rând, prin numărul cel mai mare de curse primite. Astfel:
un șofer partener Bolt a câștigat în medie 3.3 lei/km în anul 2021 când luăm în calcul toate componentele cursei;
în medie șoferii parteneri Bolt au câștigat în 2021 35 lei/oră ceea ce le-a adus o medie de 1.000 ron/săptămână (excluzând eventualele bonusuri);
șoferii din top 10% din Cluj-Napoca au câștigat 1.800-1.900 ron/săptămână și 7.100 ron/lună în 2021
În plus față de cele de mai sus, șoferii noștri parteneri își pot suplimenta veniturile prin bonusul de recomandare (200 lei pentru fiecare șofer nou activat pe platformă până la sfârșitul lunii martie 2021). De asemenea, reluăm și programul de colantare pentru un număr limitat de mașini, cererea fiind în prezent mai mare decât necesarul.

Compania a răspuns protestului de ieri blocând mai mulți șoferi care erau parteneri BOLT, cu toate acestea cei mai mulți clienți nu au reușit să găsească o mașină în aplicație, fiind nevoiți să se îndrepte spre alte aplicații de ride sharing. Cei mai mulți șoferi sunt înrolați în toate aplicațiile astfel, că ei au avut mai puțin de pierdut decât a avut BOLT.

 

Șoferii sunt hotârăți să boicoteze activitatea BOLT la Cluj-Napoca, chiar dacă asta va duce la dispariția companiei de pe piața din Cluj. Șoferii susțin că BOLT România nu înțelege cerințele partenerilor din Cluj-Napoca, care își doresc doar să obțină un venit cinstit din această colaborare. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *