Din oras

Proiectul Bike Sharing s-a transformat din "gratuit" in "cu taxa" la Cluj, in timp ce un oras de sase ori mai mic decat Clujul ofera biciclete electrice

La Deva, primarul a cumparat 20 de biciclete electrice pentru turisti si pentru Politia Locala. Investitia a costat municipalitatea 70.000  de lei – cinci dintre biciclete au ajuns la politistii locali, iar 15 sunt la dispozitia amatorilor de plimbare. La Cluj, primarul promite biciclete gratuite de mai bine de doi ani, de fiecare data cand are ocazia. Desi proiectul Bike Sharing trebuia sa fie finalizat in 2013, acesta, promite din nou primarul, va fi inaugurat abia in aceasta vara – si nu va fi gratis.

La Deva, bicicletele electrice pot fi inchiriate cu trei lei pe ora, iar doritorii trebuie sa incheie un contract si sa aiba grija sa nu fie implicati in accidente. Viteza maxima este de 35 de kilometri pe ora, iar dupa 60 de kilometri parcursi, bicicleta trebuie reincarcata. Partea buna este ca se poate incarca la orice priza, iar operatiuna dureaza cateva ore. Daca ideea bicicletelor electrice va fi apreciata, reprezentantii Primariei spun ca vor mai cumpara si altele.

La Cluj, proiectul Bike Sharing, cel care trebuia sa fie finalizat in 2013, abia acum incepe sa prinda contur.

“In proiectul “Bike sharing” vom incepe cu minim 15 statii functionale. Pana in 20 iulie se va lucra la pistele noi construite de 7,4 kilometri, iar marcajul la cei 9,3 kilometri de piste stradale se va finaliza in luna iulie.
Incepand cu luna iulie incepem cu proiectul pilot de testare. Am avut intarzieri legate de selectarea operatorului care va administra proiectul. Acum totul s-a incheiat si urmeaza sa trecem la implementarea proiectului”, a explicat primarul Emil Boc pentru stiridecluj.ro.

Acesta a mai spus ca bicicletele nu vor putea fi inchiriate in mod gratuit, asa cum se anunta pana in prezent.

“Vor fi 540 de biciclete puse la dispozitie, gratuit, pe baza unui card si scopul este acela de a-i incuraja pe clujeni sa foloseasca bicicleta ca mijloc alternativ de transport, si, de ce nu, ca mijloc alternativ de a petrece timpul liber. Clujenii vor putea sa se deplaseze gratuit cu bicicletele inchiriate pe baza unui card”, declara primarul Emil Boc in anul 2012.

Trei  ani mai tarziu, gratuitatea s-a transformat in taxa obligatorie, iar clujenii care foloseau bicicleta „ca mijloc alternativ de a petrece timpul liber” in niste inconstienti care merg cu ea la carciuma, „de unde ies pe sapte carari”. Primarul a  anuntat ca gratuitatea se va aplica doar celor care inchiriaza bicicletele timp de mai putin de o ora.

“Tu ai o ora dreptul sa o folosesti gratuit. Nu mergi cu bicicleta la carciuma si iesi peste 7 ore pe trei carari. Dupa acea ora va fi un tarif anuntat. Daca ai folosit-o o ora si o predai la urmatorul rastel, nu platesti nimic. Dar daca ai luat-o si ai mers la carciuma si ai pus-o acolo, atunci e normal ca vei plati”, a mai spus Emil Boc la emisiunea stiri de Cluj LIVE din 17 mai 2014.

Proiectul de Bike Sharing ar fi trebuit sa fie finalizat in 16 august 2013, fiind finantat din fonduri europene cu 2,6 milioane de euro. Cele 540 de biciclete care au fost cumparate pentru acest proiect stau de aproape doi ani intr-un depozit al RADP.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *