In vizor

Primii părinți care cer în instanță rezilierea contractului cu Transylvania College

Părinții unui copil de clasa I, care era de la creșă la Transylvania College, l-au mutat, fiind nemulțumiți de pregătirea școlară. Aceștia plătiseră taxa de peste 15.000 de lei pentru tot anul, iar la momentul rezilierii nu s-au înțeles cu conducerea școlii asupra sumei ce trebuie returnată. Se judecă pentru o diferență de 3.500 de lei, căci părinții și școala au păreri diferite asupra momentului de la care curge preavizul, arata clujust.ro.

Lucian și Monica S. au dat în judecată vestita școală privată Transylvania College – The Cambridge International School in Cluj, solicitând rezilierea contractului și returnarea banilor plătiți în avans. Deși sunt clienți vechi ai școlii și au plătit în fiecare an în avans, copilul fiind înscris de la creșă până la clasa I, aceștia au ajuns să se judece în instanță deoarece conducerea Transylvania College nu dorește să le returnze suma solicitată de ei. Mai exact, este o diferență de viziune de 3.500 de lei. În contractul de școlarizare se prevede pentru reziliere un preaviz de 90 de zile de la data la care părinții notifică școala. În cazul de față, reclamanții îl calculează din decembrie 2014, iar școala din februarie 2015, astfel că le oprește banii pe încă trei luni. Taxa totală pe cele 10 luni din an este de peste 15.000 de lei!

În cererea de chemare în judecată, părinții au motivat cerere de reziliere și de mutare a copilului la altă școală prin faptul că sunt nemulțumiți de pregătirea care i se acordă acestuia, mai ales că este în clasa I. Aceștia au reclamat schimbările de dascăli la limbile germană și engleză, cea mai supărătoare fiind cea la engleză, având în vedere că este o școală cu predare în această limbă. Apropiați ai părinților ne-au spus că aceștia au sesizat probleme imediat după începerea clasei I, când copilul venea acasă cu ”tot felul de bastonașe” în caiet, fără a învăța ceva util. Cei doi soți reclamanți nu au dorit să dea declarație pentru CLUJUST, motiv pentru care nu vom publica numele lor, ci doar inițiala.

În continuare, redăm răspunsurile directorului executiv Transylvania College, Ruxandra Mercea, la câteva întrebări cu privire la procesul intentat de părinți.

1. De ce nu renunță Transylvania College la diferența de 3.500 de lei?

Anul școlar are 10 luni de educație (septembrie – iunie) și un cost total de 15.389 lei, deci 1.538,9 lei pentru fiecare din cele 10 luni, iar copilul familiei S. a frecventat cursurile școlii începând cu 1 septembrie 2014.

Prima notificare scrisă (prin e-mail) a intenției de transfer al copilului familiei S. s-a făcut în 09.02.2015, iar potrivit contractului de școlarizare, data la care intervine rezilierea este calculată la 90 zile de la data notificării scrise, până în momentul rezilierii contractul producându-și efectele (școala prestează în continuare servicii de educație în această perioadă, iar beneficiarul achită contravaloarea serviciilor prestate în această perioadă).

Lunile în care contractul și-a produs efectele până la data la care a intervenit rezilierea (inclusiv cu cele 90 de zile preaviz) sunt: septembrie 2014, octombrie 2014, noiembrie 2014, decembrie 2014, ianuarie 2015, februarie 2015 (20 de zile din preaviz în perioada 09.02.15-28.02.15), martie 2015 (31 zile preaviz), aprilie 2015 (30 zile preaviz) – 9 mai 2015, inclusiv (9 zile preaviz).

Prejudiciul solicitat de familia S. este calculat în mod eronat, de la o întâlnire pe care conducerea Transylvania College a avut-o cu aceasta în decembrie 2014, întâlnire la care membrii familiei nu și-au manifestat însă intenția de a transfera copilul de la școala noastră.

Din acest motiv, considerăm neîntemeiată solicitarea prejudiciului în valoare de 3.500 de lei, sumă care acoperă serviciile de educație pe care le-am prestat în tot acest interval.

2. De câte ori s-au schimbat dascălii de germană și engleză la clasa în care este copilul familiei S.?

Un fenomen de „turnover” este normal în orice școală sau organizație de orice tip și este un fenomen prezent și în școlile de stat. Însă, în special în ultimii ani, pentru Transylvania College, fenomenul a fost redus.

În ceea ce privește orele de germană, acestea au început în septembrie 2014, iar în școală există două cadre didactice care predau limba germană. Profesorul responsabil de clasa în care era copilul familiei S. a fost implicat însă, în lunile septembrie și octombrie, în pregătirea examenului de germană de tip AS (bacalaureat internațional), profesorul urmând să revină la cursuri la mijlocul lunii octombrie.

Pentru a nu aștepta până la eliberarea programului profesorului, am decis să numim temporar o altă profesoară care a predat germană în sistem de afterschool timp de mai mulți ani, cu rezultate extraordinare.

Pentru că elevii erau oricum la început de drum în studiul limbii germane, aceste discontinuități nu puteau afecta nivelul lor de cunoștințe. Ulterior, după doar 2 săptămâni de interimat (4 ore de curs în total), grupa a fost preluată de profesorul inițial din catedra de limba germană.

Referitor la orele de engleză din anul școlar 2013-2014, copilul familiei S. era atunci în grupa pregătitoare, clasa având programate un număr de 5 ore de limba engleză pe săptămână – din care 3 ore erau efectuate de prof. Mara Tivadar, profesor calificat de limba engleză, iar 2 ore erau predate de Elizabeth Dilts, profesor nativ de limba engleză, de naționalitate americană. Din cauza unor probleme de sănătate ale dnei Dilts, au existat 2 săptămâni în care acele 2 ore nu au fost efectuate de aceasta (4 ore de curs în total), însă acestea au fost suplinite de dna Tivadar. Ulterior, dna Dilts nu a putut continua colaborarea cu școala noastra din motivele mai sus menționate. Pentru a respecta totuși promisiunea făcută de școală, cele două ore de limba engleză au fost efectuate din acel moment de către dl. profesor Daniel Phillips, alt profesor de limbă engleză, vorbitor nativ.

Considerăm că ambele cazuri sunt o reacție proactivă din partea conducerii Transylvania College la situații care pot apărea oricând în orice organizație. În niciun moment însă, elevii nu au rămas fără contactul cu un profesor de specialitate. Acestea au fost singurele dăți în care au fost înlocuiți profesorii de la clasa copilului familiei S.

3. S-a încercat o înțelegere amiabilă cu părinții? Având în vedere că au copilul de la creșă acolo, adică de câțiva ani buni.

Desigur, înca de la început am încercat să mediem acest conflict cu familia S. De altfel, de-a lungul ultimului an am încercat în repetate rânduri să arătăm familiei că nivelul de cunoștințe de limba engleză și germană ale copilului înscris la școala noastră sunt bune spre foarte bune, prin realizarea unor teste și evaluări, însă aceștia au refuzat să admită autenticitatea testelor realizate și au considerat în continuare că nivelul de cunoștințe al copilului este prea mic.

Predarea limbii engleze în TC se face conform unei progresii academice care are menirea să ducă elevii la nivelul la care aceștia să poată studia în liceu în limba engleză și la care să poată susține examene în limba engleză asemenea oricărui vorbitor nativ. Rezultatele la aceste examinări internaționale ale promoțiilor anterioare sunt o dovadă a faptului că sistemul funcționează. Cu puțină răbdare, evoluția unui elev la nivelul înțelegerii și vorbirii limbii engleze este vizibilă și de netăgăduit, însă în cazul familiei S. această bunăvoință de a avea răbdare nu s-a arătat.

Material preluat din clujust.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *