Incompetenta Primariei Cluj-Napoca in proiectul “bike-sharing” nu are limite. Bicicletele europene ar fi trebuit sa circule inca din august 2013 la Cluj, insa nici urma de ele. Termenul de finalizare a fost amanat de mai multe ori. Acum, proiectul este blocat, pentru ca o regie subordonata primariei (RADP Cluj-Napoca) a castigat licitatia de intretinere a sistemului. Un alt participant la oferta contesta, insa, castigatorul, pe motiv ca regia nu are domeniu de activitate intretinerea sistemului de bike-sharing, dar nici dotarile si angajati potriviti pentru asta.
Administrația locala a adjudecat, luna trecuta, contractul de intretinere a viitoarei retele de bike-sharing pe care este in curs sa o implementeze cu bani europeni. Contractul a fost castigat de Regia primariei care a ofertat cel mai mic pre – RADP Cluj-Napoca – si anume 6,2 milioane de lei.
Acest contract era, practic, ultimul pas inainte de implementarea proiectului in Cluj-Napoca. Urmau sa fie aduse bicicletele si sa fie trasate traseele.
Numai ca licitatia a fost contestata de un alt participant, firma Wind Tehnologies SRL, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor urmeaza sa dea un raspuns, in termen de 20 de zile.
In contestatie, se arata ca oferta depusa de Regia Autonoma a Domeniului Public Cluj-Napoca este neconforma si inadmisibila, pe motiv ca regia nu are domeniu de activitate solicitat in aceasta achizitie, aceasta fiind mai degraba o companie de constructii si de servicii de salubritate.
“In plus, negasindu-se in codurile autorizate ale acestei companii, ofertantul RADP Cluj-Napoca nu are posibilitatea legala de a presta activitatile solicitate prin documentatia de atribuire”, se mai arata in contestatie.
RADP ar trebui, de asemenea, sa dispuna de 2 masini de transport a minim 20 de biciclete, insa nu a facut dovada acestui lucru. De asemenea, RADP nu a facut dovada personalului calificat pentru intretinerea sistemului.
Proiectul administratiei clujene de incurajare a transportului cu bicicleta in oras si in comunele Floresti si Apahida trebuia finalizat in august 2013.
Ovidiu Cimpean, managerul acestui proiect cu finantare europeana, spune ca pana la o decizie a CNSC nu se poate face nimic.
“Licitatia fost contestata. Asteptam solutia de la CNSC. Daca va fi o decizie favorabila, noi vom face toate eforturile sa aducem bicicletele si sa demaram proiectul”, a declarat acesta.
Intre timp, statiile de inchiriere au fost montate in oras, insa nu au fost receptionate de primarie, iar de la finalizarea lor, unele s-au deteriorat.
“Bicicletele sunt pe stoc, dotate, asteapta doar sa fie aduse. Nu am receptionat nicio lucrare, receptia se face la final. Responsabilitatea pentru statii este in sarcina constructorului, care ar trebui sa predea aceste statii in stare perfecta, le vom receptiona cand vor fi conforme”, a adaugat Ovidiu Cimpean.
Inainte de aceasta contestatie, municipalitatea clujeana spera ca sistemul de bike-sharing sa devina functional in Cluj-Napoca din aceasta vara, iar din 2015 sa se faca si legatura cu Floresti si Apahida.
Proiectul de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. Proiectul prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.