In vizor

Primăria Cluj-Napoca va plăti trei avocați cu 30.000 euro într-un proces cu Curtea de Conturi. Ce contestă administrația publică locală?

În urmă cu câteva zile, Primăria Cluj-Napoca a publicat anunțul de achiziție publică pentru servicii de avocatură. Administrația publică locală va plăti peste 30.000 euro pentru trei avocați care să o reprezinte într-un proces cu Curtea de Conturi. Este interesant faptul că Primăria caută avocați, deși are 25 de juriști. Niciunul nu este capabil să o reprezinte? 

Primăria Cluj-Napoca a lansat, de câteva zile, anunțul de achiziții publice pentru servicii juridice de consultanţă, asistenţă şi reprezentare într-un proces cu Curtea de Conturi. Mai exact, administrația publică locală contestă rapoartele Curții de Conturi pe anii 2016 și 2017. Pentru aceasta are nevoie de trei avocați din afară deoarece, se pare că cei 25 de juriști din Primărie nu întrunesc condițiile necesare. 

“Prestatorul va propune o echipă de minim trei avocaţi cu experienţă în domeniul juridic şi contencios de cel puţin trei ani, calculaţi prin raportare inversă de la dată limită de depunere a ofertelor”, se arată în caietul de sarcini. 

Anunțul de achiziții publice vine după ce, în luna iulie, a fost votat proiectul de hotărâre de Consiliu Local pentru contractarea acestor servicii de avocatură. 
Ce contestă Primăria? Potrivit caietului de sarcini, în anul 2017, în urmă auditului efectuat de către Curtea de Conturi a fost întocmit un proces verbal de constatare prin care se arată că au fost descoperite 30 de abateri de la legalitate din partea Primăriei și 10 abateri de la legalitate din partea unităților subordonate. 

“Împotriva procesului-verbal menţionat au fosta formulate obiecţiuni în termenul legal, fiind contestate un număr de 23 de măsuri la nivelul ordonatorului principal de credite şi 6 la nivelul unităţilor subordonate, cu privire la care s-a apreciat că reţinerile Curţii de Conturi sunt nelegale şi nefondate”, scrie în caietul de sarcini. 

Printre măsurile contestate în procesul pentru care vor fi plătiți avocați cu 30.000 euro se numără următoarele: 
-neînregistrarea în evidenţa contabilă a obiectivelor de investiţii publice finanţate din taxa specială de apă; 
-acordarea nelegală a unor drepturi salariale (stimulente) angajaţilor din aparatul de specialitate al primarului şi din serviciile publice subordonate; 
-plata nejustificată a unor drepturi de personal prin stabilirea eronată a salariului în cazul personalului nominalizat în cadrul unor echipe de implementare a proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile; efectuarea unor plăți sub formă de transferuri pentru investiţii către Compania de Transport Publoc (troleibuze articulate noi ); 

În raportul Curții de Conturi sunt menționate nereguli și la contractual de dezinsecție a domeniului public: 
-plata şi decontarea de servicii de dezinsecţie mai mari decât cele real datorate, că urmare a creşterea nelegală a frecvenţei de execuţie a tratamentelor de dezinsecţie; 
-acceptarea la plata şi decontarea de servicii de dezinsecţie şi dezinfecţie mai mari decât cele real datorate, că urmare a majorării artificiale a suprafeţelor prevăzute în contract la instituţiile de învăţământ de pe rază municipiului; 
-acceptarea la plata şi decontarea de servicii de dezinsecţie şi deratizare mai mari decât cele real datorate, prin cuprinderea în suprafaţă contractată a pădurilor; 

Primăria nu ar fi jucat cinstit nici când a acordat finanțare ONG-urilor. Potrivit raportului, unele asociații au înregistrat profit, ceea nu este legal. Astfel, neregulile din raport mai vizează următoarele:
-acordarea nelegală de finanţări nerambursabile Asociaţiei Cultural-Urbană Cluj-Napoca; 
-acordarea nelegală de finanţări nerambursabile unor asociaţii şi fundaţii în condiţiile în care acestea au desfăşurat şi realizat activităţi care au generat profit;
– acordarea de finanţări nerambursabile de la bugetul local la mai multe asociaţii şi fundaţii care nu au prezentat documente justificative corespunzătoare.

Și unele lucrări de investiții ar fi avut probleme, potrivit raportului:
– plata nelegală urmare a nerespectării prevederilor legale privind stabilirea rezultatului  aplicării procedurii de achiziţie publică pentru obiectivul de investiţii – Pasaj subteran P-ta Gării;
– plata nelegală a unor lucrări neexecutate la obiectivul de investiţii ”Consolidarea zonelor supuse alunecărilor de teren pentru str. Donath f.n.”.

Data limită pentru depunerea ofertelor este 4 septembrie 2017. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *