Din oras

Primăria Cluj-Napoca pune la bătaie 200.000 euro pentru înlocuirea sistemului de acces în parkingul de pe Moților

Schimbarea sistemului de acces și plată în parkingul Primăriei de pe Moților costă aproape 990.000 lei, fără TVA (aproximativ 206.000 euro). Anunțul pentru achiziția noului sistem a fost publicat pe SEAP. Parcarea fost dată în folosință în anul 2010. Potrivit caietului de sarcini, o parte din echipamentele care vor fi cumpărate trebuie să aibă zece ani garanție.

Primăria va cumpăra 2 terminale de intrare prevăzute cu eliberator de tichete, 3 case automate de plată, 3 terminale de ieșire prevăzute cu cititor de tichete, 5 bariere, 5 camere LPR, 1 echipament encodare carduri contactless, 3 panouri informare tip LED, 1 sistem alimentare UPS, 1 sistem administrare, 1 abonament lunar pentru utilizarea platformei de plăți online și a sistemului de administrare acces de la distanță, pe platformă de tip cloud,

Potrivit caietului de sarcini, accesul în parcare va fi asigurat prin intermediul terminalului de intrare care va afișa pe display-ul acestuia pictograme și informații de tip text cu privire la modalitățile de acces și utilizare a echipamentului. Terminalul de intrare trebuie să permită afișarea concomitentă pe display a informațiilor de tip text în limba română și engleză.

Pentru accesul în parcare, autovehiculul trebuie să fie poziționat în fața terminalului de intrare, iar utilizatorul va avea următoarele instrumente de acces:

– pe baza tichetului de tip cod bare eliberat fizic de terminal prin accesarea butonului emitere tichet;

– prin citirea cardurilor contactless scanate la terminal.

Fiecare număr de înmatriculare va fi fotografiat la intrarea în parking, iar fotografiile vor fi păstrate timp de 30 de zile.

„Ca măsură suplimentară de securitate, sistemul de control acces va fi interconectat la camerele de tip LPR care vor funcționa în tandem cu sistemul de administrare având rolul de a asigura o securitate suplimentară, eliminând eventualele modalități de fraudare. Camere de tip LPR împreună cu sistemul de administrare vor crea baze de date cu numărul de înmatriculare auto asociat cardului și tichetului care asigură accesul în parcare, salvând în format foto fiecare număr de înmatriculare asociat cardului sau tichetului pentru o perioadă de 30 de zile”, mai scrie în documentul citat.

Pentru barierele de acces, printre altele se solicită să fie de tip trafic intens cu funcționare 24h din 24, să aibă o construcție robustă, protecție antivandalism, rezistență la factorii corozivi (garanție minim 10 ani), să asigure un ciclu de închideri de minim 10 milioane.

Camerele de tip LPR vor fi montate în incinta parcării în apropierea barierelor astfel încât să asigure o recunoaștere facilă a numerelor de înmatriculare și vor funcționa în tandem cu sistemul de administrare asigurând stocarea numerelor de înmatriculare citite pentru o perioadă de 30 de zile, indiferent de traficul din parcare.

Parkingul de pe Moților a fost dat în folosință în 2010. Are 5 etaje şi oferă 382 de locuri de parcare. Vaaloarea investiției a fost de peste 14 milioane de lei. Primii clienți ai parkingului au fost primarul Emil Boc și Sorin Apostu, director tehnic al Primăriei la acea vreme.

Lucrările de construcție a parkingului au durat un an și au fost realizate de Transilvania Construcții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *