In vizor

Primăria blochează, de doi ani, modernizarea acoperișului unui bloc din cauza unui „apartament fantomă”. Plouă în locuințe, cad bucăți din tavane, dar administrația locală cere nenumărate documente

De doi ani, aproximativ 30 de locuitori ai unui bloc de pe strada Gheorghe Șincai nr. 16, situat la doi pași de sediul Primăriei Cluj-Napoca de pe Moților, nu pot să repare acoperișul și podul imobilului din cauză că sunt blocați de administrația publică locală. Situația atât de gravă încât tavanul apartamentelor de la ultimul și penultimul etaj au fost serios afectate de ploaia care pătrunde prin podul degradat. Oamenii au găsit un investitor interesat să îi ajute cu lucrările, care se ridică la peste 60.000 euro, dar degeaba, dacă Primăria tergiversează situația.

În blocul de pe strada Gheorghe Șincai nr. 16 sunt 20 de apartamente în care locuiesc aproximativ 30 de persoane. Fiind vorba de un imobil vechi, situat în centrul istoric al orașului, a fost nevoie de lucrări de modernizare a fațadei, așa cum prevede programul Primăriei, Marea Refațadizare. Oamenii s-au conformat cerințelor conducerii orașului, au pus bani și au făcut lucrările de reparare a fațadei. Valoarea totală a acestora a fost de aproximativ 50.000 euro, un efort considerabil pentru locatari.

La fel cum se întâmplă cu majoritatea clădirilor vechi, este nevoie și de alte reparații, nu doar la fațadă. În cazul de față, este vorba despre acoperiș și pod. Sunt extrem de degradate, plouă în apartamentele de la etajele superioare și se distrug tavanele și pereții locuințelor.

Așa arată podul blocului:

Iar fotografiile de mai jos sunt recente și arată situația din apartamentul de la penultimul etaj.

Vă imaginați cum se prezintă tavanul de la ultimul etaj: 

Înlocuirea în întregime a acoperișului și a podului este o lucrare care sare de 60.000 euro, dar după efortul financiar pentru repararea fațadei clădirii, proprietarilor le este dificil să mai plătească încă o tranșă de bani. Din acest motiv, au găsit un investitor care se angajează să suporte toate cheltuielile, dar în schimb dorește să amenajeze două-trei apartamente în podul clădirii. Lucrările nu pot fi însă făcute din cauză că Primăria tergiversează eliberarea unor documente fără de care nu poate începe șantierul. Situația este amânată de aproximativ doi ani.

Blocajul este cauzat de un apartament care nu există în realitate, Primăria nu recunoaște acest lucru și îi plimbă pe locatari de la o instituție la alta pentru nenumărate avize.

În cel mai recent răspuns al Primăriei către asociația de proprietari, se precizează că „văzând scopul final al operațiunii de ieșire din indiviziune a podului, respectiv mansardarea acestuia, arătăm că sunt incidente și necesar a fi clarificate aspectele prezentate prin adresa nr. (…), de către Direcția Județeană pentru Cultură Cluj din cadrul Ministerului Culturii și Identității Naționale”.

În același răspuns, se mai menționează faptul că apartamentul nr. 4 este întabulat în proprietatea statului român în administrarea Consiliului Local Cluj-Napoca, prin urmare, o eventuală ieșire din indiviziune a podului cu plată de sultă pentru cota statului din pod, aferentă apartamentului 4, este de competența Ministerului Finanțelor.

Reprezentanții asociației au arătat însă, prin documentația depusă la Primărie, că respectivul apartament nici nu există în realitate.

„Prin prezenta vă rugăm să vă exprimați acordul pentru radierea din cartea funciară a imobilului înscris în CF (…) deoarece acest apartament nu există în realitate în imobilul de pe strada Gheorghe Șincai nr. 16, având carte funciară colectivă nr. (…). Acest apartament apare în cartea funciară colectivă ca fiind apartamentul cu numărul 6, însă apartamentul cu numărul 6 avea alt număr de carte funciară și a fost dezmembrat în două apartamente, care acum au numerele 6A și 6B. Vă rugăm să luați în considerare solicitarea noastră în vederea radierii acestei cărți funciare și ne exprimăm disponibilitatea de a primi reprezentanții dumneavoastră în vederea realizării unui proces verbal prin care se constată neexistența imobilului pentru care solicităm radierea din cartea funciară”, scrie în unul din documentele transmise de asociație către Primărie.

În aceste condiții, oamenii nu au altceva de făcut decât să spere într-o mobilizare minune a Primăriei pentru deblocarea situației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *