Doua cartiere ale Clujului au ramas fara piste speciale pentru biciclete. Intamplator sau nu, primaria a uitat sa traseze piste pentru biciclisti in cartierele Bulgaria si Iris, iar putinii kilometri marcati sunt adevarate capcane pentru cei care folosesc un sistem de transport ecologic.
Pe strada Fabricii de Zahar imediat dupa traversarea pasajului de cale ferata pot fi intalnite pistele de biciclete frumos marcate si marginite de stalpisori galbeni fosforescenti. Cu toate acestea, intr-o zona predominant industirala, biciclistii care se incumeta sa foloseasca caile de acces dedicate risca sa se accidenteze ca urmare a numeroaselor gropi peste care reprezentantii Primariei au considerat ca este suficient sa dea cu putina vopsea alba si sa planteze niste „morcovi” de plastic.
Zecile de masini parcate in fata numeroaselor depozite de materiale de constructii obtureaza cele doua piste dedicate biciclistilor pe ambele sensuri. Baltile care persista dupa aproape de o saptamana de la ultima ploaie ii determina pe biciclisti sa foloseasca trotuarul. O promisiune a lui Emil Boc inca de la primul sau mandat a fost scoaterea traficului greu din oras. Cum pe strada Plevnei din 10 masini care tranziteaza 7 sunt de mare tonaj promisiunea edilului pare a fi una de domeniul SF.
In prag de iarna Regia Autonoma a Domeniulul Public, aflata in subordinea Primariei Cluj-Napoca, a decis, intre doua caderi de zapada, sa asfalteze strada Fabricii. Majoritatea soferilor care au fost surprinsi de aceasta actiune inopinata a RADP, au avut de asteptat azi zeci de minute in coloana, cat timp muncitorii razuiau stratul de asfalt uzat. Coloana formata s-a intins pe distanta kilometrica de la intersectia dintre strada Fabricii cu Campina pana in Bulevardul Muncii. Cel mai probabil, asa cum a devenit deja o obisnuinta la Cluj-Napoca, asfaltarea urmeaza sa se faca pe ploaie sau, de ce nu, pe ninsoare, urmand ca lucrarea platita din banii clujenilor sa fie refacuta si la anul.
Refacut recent, Bulevardul Muncii are trotuarele aproape la fel de late cat o banda de circulatie, dar, din pacate, nicio pista pentru biciclete. Aceeasi situatie este si pe strada Oasului, semn ca proiectul de amenajare de piste de biciclete in Cluj-Napoca incepe in centru si se sfarseste la gara. Fostul deputat PDL Petru Calian si-a facut o obisnuinta sa isi parcheze masina pe trotuarul din fata fabricii pe care o detine pe strada Oasului, ingreunand astfel circulatia pietonilor.
Clujenii care folosesc ca mijloc de transport pentru a ajunge in zona industriala tramvaiul, pot observa cu usurinta cum pe strada Oasului la numarul 127 a luat nastere o adevarata groapa de gunoi, un posibil focar de infectie. Semnele de circulatie sunt lasate la voia intamplarii, aruncate pe jos, in timp ce trecerea de pietoni din fata fostei fabrici de portelan Iris a fost marcata exact in curba.
Cluj-Napoca inseamna nu doar centrul orasului. Locuitori in Cluj-Napoca sunt si contribuabilii de pe Fabricii de Zahar, Plevnei, Bulevardul Muncii sau Oasului. Si acesti cetateni isi doresc un oras fara praf si trafic de mare tonaj prin fata caselor in care locuiesc si, de ce nu, posibilitatea de a merge la serviciu pe bicicleta in cazul in care cineva din Primaria Cluj -Napoca se gandeste sa prelungeasca pistele de biciclete si in cartierele Iris si Bulgaria.