Anchete

Prescrisul corupt David Ciceo, baronul Aeroportului clujean, i-a dat in 2023 contracte de 53 milioane de euro securistului UTI, Tibi Urdareanu, multispagarul Romaniei!

Cu un DNA anesteziat, mai ales la Cluj, nici nu e de mirare ca dosare de coruptie precum ale lui David Ciceo, seful Aeroportului International Cluj, care a luat mita un viloi de la afaceristul Ioan Bene, se prescriu bine mersi.

Insa e de mirare tupeul spagarilor si spaguitilor din Cluj, carora le arde iar buza dupa banutul public, mai ales ca, v-am zis, pericol de catuse nu prea exista, cata vreme procurorii DNA Cluj dorm in sediul luxos renovat de Boc tot pe bani publici.

Cand vorbim de spagari si spaguiti, la David Ciceo ne referim, avem si sentinta, asa ca sa nu macaie, chiar de fapta e prescrisa, infractiunea s-a comis, si mai vorbim despre securistul Tibilica Urdareanu, seful corupt al UTI, unul dintre cei mai mari datatori de spaga din istoria Romaniei, cu amendamentul ca e si sifonar de doi lei (aduceti-va aminte cum l-a dat in gat pe Ludovic Orban).

Putini stiu ca Urdareanu, azi in varsta de 70 de ani, este nascut in Dej, dar ca a profitat de pilele securistice ale taticului sau, generalul Tiberiu S. Urdăreanu, fost șef al Comandamentului de Tancuri și Auto în vremea comunismului, intrand pe piata de constructii si securitate, avand cu predliectie drept tinte aeroporturile Romaniei, dar si primariile sau consiliile judetene cele mai importante.

Sunt deja 9 ani buni de cand, in mai 2014, fostul presedinte al CJ Cluj, Horea Uioreanu, era arestat preventiv pentru multiple infractiuni de mita, intr-un scandal ce a rusinat Cluj la nivel national.

Unul dintre mituitorii lui Uioreanu era chiar Tibi Urdareanu de la UTI.

La acea vreme, Uioreanu umbla cu sorcova impreuna cu brebenelul Ioan Petran, consilier judetean, cerand mita in stanga si in dreapta, oricui se putea. Lui Urdareanu, Petran si Uioreanu i-au cerut 20 000 de euro, ca sa se aprobe extinderea parcarii pe vreme indelungata pe care UTI o avea in concesiune.

La acea vreme, cand boss de boss pe parcare era Urdareanu cu securistii din spate, David Ciceo nu avea nicio parere, statea cu capul plecat, dezinteresat sau nu, asta nu mai stim.

Ce stim sigur e ca azi, cand parcarea a fost cumparata de omul de afaceri Andrei Cionca, cel care a investit tone de bani sa modernizeze parcarea, lui Ciceo si presedintelui CJ, Alin Tise, li s-a nazarit ca au pareri despre parcare.

Ciceo a inceput sa il hartuiasca pe Cionca cu procese si mizerii media (cel mai probabil fiindca Cionca nu a vrut sa dea spaga), iar Tise a inceput cu presiuni indirecte sa sugrume businessul GOTO detinut de Cionca anuntand tam-nesam ca vrea sa construiasca undeva la intrarea in Cluj-Napoca o tampenie intitulata „park&ride”, adica o parcare, nene, denumita mai pompos, sa dea bine la fraieri, cica dedicata „turistilor” dornici sa parcheze la mama dracului, in conditiile in care transportul in comun nde legatura al lui Neag e si azi varza cu carne, traficul in zona Vuia e absolut sinistru, iar targetul potential al parcarii e compus din oameni cu bani pe care nu o sa ii vezi veci ca isi lasa limuzinele de sute de mii de euro ca sa se dea cu carutele partzaitoare ale Companiei de Transport Public.

Nota de plata semnata de Tise din bani publici pentru porcaria asta? 12 milioane de euro!

Revenind la scandalul Uioreanu-UTI, sa mai pomenim episodul hilar al datului de mita de catre reprezentantul UTI consilierului judetean Petran, ditamai prof univ in parcarea de la Iulius Mall, informatie pe care acum 9 ani v-o dadeam in exclusivitate. Filat fiind de „baieti”, Petran a luat spaga si s-a dus sus la mall sa isi cumpere un „aifon” AURIT, hahahaha, cum poarta „haurarii” de la Huedin, aia cu case tuguiate, ii stiti voi.

In fine, exclusivitatea de azi e un cliseu, in fapt. Istoria se repeta des, istoria greselilor se repeta insa mereu. O fi prostia sau lacomia cea care ii face pe oameni sa insiste in a gresi?!

Haideti sa lasam filosofiile de coafeze si sa va anunt ca tovarasul David Ciceo i-a pasat in ultimele 31 de zile prin licitatie maiorului in rezerva Tibilica Urdareanu de la UTI nici mai mult si nici mai putin de 3 milioane de euro dandu-i din nou pe mana importante lucrari de securitate la aeroport.

Dar, stati! Atsa nu e totul. Pe silent, ca sa nu auda presa locala platita regeste cu cativa sutici, Ciceo i-a oferit in 2023 adevaratului sau stapan, Urdareanu, lucrari de 53 de milioane de euro!

Spagarul de la CJ Cluj, mituitor arestat in dosare enorme de coruptie ba la Iasi, ba la Bucuresti sau Cluj, s-a intors „acasa” ca sa mai smantaneasca ceva!

„Smenul” sta aici in modalitatea achizitiilor, unele facute prin procedura simplificata, altele, prin „procedura competitiva cu negociere”, adica i s-au atribuit lui UTI PE FATA!

UTI Construction and Facility Management e tot businessul lui Urdareanu cel lacom, stati linistiti, chiar daca el si-a pus familionul la inaintare si s-a pitit dupa doua rahaturi de off-shore-uri.

Dar cel mai interesant este ca…

in timp ce dumneavoastra ardeti gazul pe facebook cu spagarul Mitica Buzatu, securistul spagar de moda veche, Urdareanu Tiberiu, care nu ar mai fi trebuit sa traga o basina in businessul romanesc, a revenit cu o pofta de bani publici ceva de nedescris, in ultimii 3 ani facand o cifra de afaceri cumulata de 100 de milioane de euro.

 

Revenirea unui securistoid spagar in bransa este un semn tare trist pentru Romania anului 2023. Dupa cateva clinciuri cu „sistemul”, Urdareanu s-a remufat la banul public si a reintrat in toate zonele sensibile ale sistemului de securitate romanesc cu lucrari la MAI, primarii si aeroporturile din intreaga tara. Prieteni, doar in luna septembrie, batranul vulpoi de 70 de ani a „impuscat” contracte de 50 de milioane de euro! DOAR INTR-O LUNA!

Din diverse combinatii, de la inceputul anului si pana azi, Urdareanu a mai „lovit” licitatii in intreaga tara in valoare de circa 45 de milioane de euro!

Practic, pe ce contracte are acum UTI, din care aeroportul clujean i-a devenit CEL MAI IMPORTANT partener de afaceri, cifra de afaceri din 2022 a UTI se va tripla in 2023, caci anul nu e gata, stati linistiti!

Regele Urdareanu a revenit la Cluj, unul dintre aeroporturile regionale cele mai bogate din estul Europei. El este adevaratul stapan al lui David Ciceo si e clar de ce directorul aeroportului clujean nu i s-a supus niciodata lui Alin Tise, seful Consiliului Judetean Cluj, adevaratul proprietar al aeroportului, e clar de ce dosarul de coruptie ale lui Ciceo a fost lasat la macerat pana la prescriere (Urdareanu s-a albit aproape integral, „permitandu-i-se” acorduri de recunoastere, pedepse cu suspendare si chiar anularea pedepselor cu suspendare! – vezi foto jos).

E clar de ce Tise nu a reusit sa il distruga pe Ciceo si sa instaleze un alt director. Ciceo face azi maine TREIZECI de ani in fruntea aeroportului clujean, doar el si nea Isarescu mai sunt atat de „directori” in sistemul de stat!

Ciceo a folosit „sistemului” securistilor vechi care s-au apucat de facut business si i-a servit mereu in ultimele decenii cu contracte si concesiuni lucrative.

Si este tot mai clar motivul pentru care omul de afaceri Andrei Cionca, cel care a cumparat cu buna credinta parcarea de la Urdareanu cand acesta era pe sponci, transformand-o intr-un business modern si civilizat, este hartuit de David Ciceo, seful Aeroportului. Ani de zile, Ciceo nu a cracnit in fata lui Urdareanu, CATA VREME Urdareanu era patronul parcarii, ma rog, al firmei care avea concesiunea. Cand a aparut Cionca, au aparut procese, dezmembrari de parcari, hartuieli administrative, proteste sindicaliste, toate menite sa il alunge pe Cionca din locatie.

Cel mai probabil, prin Ciceo, Urdareanu vrea sa faca o romaneasca si sa il „convinga” pe Cionca sa renunte la parcare, business care este acum legitim si juicy. L-am putea numi santaj, lucru la care se pricep si Ciceo, si Urdareanu, dar e ceva mai mult acolo decat simpla parcare.

Planul e unul mai mare, dar, ca sa se puna in aplicare, aeroportul trebuie sa scape cu orice pret de GOTO, singurul ghimpe din coasta celor doi.

Cand a reinceput „asaltul” de recucerire al aeroporturilor de catre Urdareanu?

La final de 2021. Incet, discret, mai prin firme asociate grupului, mai pe fata, Urdareanu a reacaparat „piata”. Toate aeroporturile din Romania i-au devenit furnizori de contracte, practic, el este din nou „taticul” securitatii aeroportuare in Romania.

  • Decembrie 2021 – Aeroportul International Mihail Kogalniceanu – Constanta ii da firmei TRIDENT SERVICII SI MENTENANTA, firma asociata cu familia Urdareanu, suma de 2,6 milioane euro
  • Ianuarie 2022 – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 1.1 milioane euro
  • Februarie 2022 – Pentru constructia noului Aeroport International Brasov-Ghimbav, Consiliul Judetean Brasov ii da lui UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 13,6 milioane euro
  • Iunie 2022 – Aeroportul International Sibiu ii da UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT si asocierii 42 milioane euro
  • Octombrie 2022 – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 1.3 milioane euro
  • Noiembrie 2022 – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 2.3 milioane euro
  • Decembrie 2022 – Aeroportul International Avram Iancu Cluj ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 1,5 milioane euro
  • 16 februarie 2023 – Aeroportul International Avram Iancu Cluj ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 46 de milioane euro
  • 22 aprilie 2023 – Aeroportul International Bacau ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 2,3 milioane euro
  • 27 aprilie 2023 – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 2.1 milioane euro
  • 9 mai 2023 – Aeroportul International Avram Iancu Cluj ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 2,7 milioane euro
  • 26 mai 2023 – Aeroportul Oradea ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 1,6 milioane euro
  • 12 iulie 2023 – Aeroportul Satu-Mare ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 9 milioane euro
  • 17 iulie 2023 – Pentru constructia noului Aeroport International Brasov-Ghimbav, Consiliul Judetean Brasov ii da lui UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 13,6 milioane euro
  • 11 august 2023 – Aeroportul Satu-Mare ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT si asocierii suma de 54 milioane euro
  • 7 septembrie 2023 – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 2.2 milioane euro
  • 28 septembrie 2023 – Pentru constructia noului Aeroport International Brasov-Ghimbav, Consiliul Judetean Brasov ii da lui UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 13,6 milioane euro
  • 30 septembrie 2023 – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti ii da firmei UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT suma de 6,9 milioane euro

Q.E.D.

Exit mobile version