In vizor

Nicio emoție pentru pensionarii de lux din Primăria Cluj-Napoca: Judecătorii CCR dezbat cumulul pensiei cu salariul. Dezbat chichițe, nu de ce unii sunt mai pensionari decât alții

Curtea Constituţională a României (CCR) dezbate, marţi, sesizarea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) în legătură cu legea privind cumulul pensiei cu salariul. Este vorba despre dispoziţiile Legii privind unele măsuri pentru continuarea activităţii de către persoanele care îndeplinesc condiţiile de pensionare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Potrivit legii, bugetarilor le va fi interzis să mai cumuleze salariul cu pensia, iar cei aflaţi în această situaţie vor avea 30 de zile calendaristice la dispoziţie ca să opteze pentru unul din cele două drepturi. Normal, legea adoptată în ”Șparlament” de către ”șparlamentari” se termină în ”virgula” unor excepții,că unii sunt mai ”pensionari” decât alții. Dacă unele excepții sunt normale: ”personalul de îngrijire angajat prin plata cu ora de către autorităţile locale pentru asigurarea serviciilor comunitare la domiciliul persoanelor vârstnice, copiii beneficiari de pensie de urmaş, precum şi persoanelor beneficiare de pensie de invaliditate gradul III cu drept de muncă”, acestea ascund doar mizeria menținerii la țâța bugetului public a unor paraziți de cumetrie politică: ”persoanele alese în funcţii de autoritate sau demnitate publică”, ”membrii Academiei Române”, „persoanele care exercită un mandat în cadrul autorităţilor administrative autonome aflate sub control parlamentar şi care se finanţează integral din venituri proprii generate ca urmare a desfăşurării de activităţi şi operaţiuni specifice”.

Legea adoptată de Parlament pe 28 iunie prevede și unele excepţii.

Vor putea cumula pensia cu salariul de stat, printre alții, persoanele alese în funcţii de autoritate sau demnitate publică, profesorii, persoane cu funcţii clericale sau de specialitate artistică, personalul medico-sanitar, personalul de îngrijire angajat prin plata cu ora de către autorităţile locale pentru asigurarea serviciilor comunitare la domiciliul persoanelor vârstnice, copiii beneficiari de pensie de urmaş, precum şi persoanelor beneficiare de pensie de invaliditate gradul III cu drept de muncă, membrii Academiei Române, „persoanele care exercită un mandat în cadrul autorităţilor administrative autonome aflate sub control parlamentar şi care se finanţează integral din venituri proprii generate ca urmare a desfăşurării de activităţi şi operaţiuni specifice”.

Potrivit ICCJ, sesizarea de neconstituţionalitate priveşte actul normativ în întregime, reţinându-se de către Secţiile Unite atât vicii de neconstituţionalitate de natură extrinsecă, cât şi intrinsecă. Dar, de fapt, vorbim despre tot felulde ”chichițe” care ar face legea să fie atacabilă, nu despre cumunii pensionari sunt mai pensionari decât alții. N-au să deschidăchiar beneficiarii de pensii nesimțite portițacontestării acestora prin eliminarea cumului FĂRĂ EXCEPȚII a salariului cu pensia!

Sub primul aspect, instanţa supremă arată că a fost avută în vedere existenţa următoarelor motive de constituţionalitate extrinsecă, respectiv caracterul eterogen al legii şi nesocotirea principiului unicităţii reglementării.

„Încălcarea art.1 alin.(5) privind principiul legalităţii coroborat cu art.147 alin.(4) din Constituţia României referitor la caracterul obligatoriu al deciziilor Curţii Constituţionale”, precizează instanţa.

Un al motiv de constituţionalitate extrinsecă invocat se referă la încălcarea prevederilor art.75 alin.(1) cu referire la art.73 alin.(3) lit.l) şi n) din Constituţia României, prin nerespectarea ordinii de sesizare a celor două Camere ale Parlamentului.

Sub aspect intrinsec, s-a constatat că actul normativ examinat încalcă prevederile art.1 alin.(3) şi (5) prin raportare la art.53 din Constituţie cu privire la principiul securităţii raporturilor juridice, a clarităţii şi previzibilităţii reglementării şi a statului de drept, indică Înalta Curte.

Exit mobile version