Din oras

Podurile din oras se surpa, in timp ce Boc viseaza la tuneluri subterane

Podul din Piata Mihai Viteazul s-a surpat azi-noapte. Cu toate acestea, autobuzele si masinile circula, in continuare, la marginea prapastiei, in timp ce reprezentantii Primariei Cluj-Napoca declara, din birou, ca “partea carosabila a fost inchisa”. Numai norocul a facut ca nicio persoana sa nu fie pe pod in momentul prabusirii acestuia. In timp ce majoritatea podurilor din oras arata ca dupa bombardament, Emil Boc are in cap planuri futuriste – constructia de tuneluri subterane de sute de milioane de euro, ignorand siguranta cetatenilor.

Podul care face legatura intre strada Traian si Piata Mihai Viteazu s-a surpat azi-noapte, pe o portiune de zeci de metri. Asta, dupa ce in urma cu patru luni o batrana a fost pe punctul de a cadea in Somes, din cauza gropilor din carosabil.

Situatia este una grava, podul este in pericol sa se prabuseasca de tot. Cu toate acestea, masinile si autobuzele circula in continuare, desi reprezentantii Primariei Cluj-Napoca sustin ca partea carosabila a fost inchisa circulatiei.

“Partea carosabila a fost inchisa circulatiei. In acest moment se afla la fata locului angajati ai primariei si expertul care a intocmit expertiza tehnica si studiul de fezabilitate, pentru a da Solutia de remediere”, a transmis Oana Buzatu, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca. In momentul transmiterii acestui raspuns oficial, partea carosabila nu era, insa, inchisa circulatiei.

Podul din Piata Mihai Viteazul, ca si majoritatea din Cluj-Napoca, se afla intr-o avansata stare de degradare. In urma cu patru luni, o batrana a fost la un pas sa cada in Somes, dupa ce a nimerit cu piciorul intr-o groapa din carosabil. Atunci, reprezentantii Primariei Cluj-Napoca au ales sa carpeasca partea pietonala cu placi de metal, o solutie de avarie care s-a dovedit nesatisfacatoare.

Cauza surparii, sustine Primaria Cluj-Napoca, este “probabil trecerea cu autoturisme pe zona de trotuar”.

Cat priveste planul de reabilitare, clujenii mai trebuie sa astepte cateva luni, pana sunt intocmite toate procedurile de achizitie publica pentru executarea lucrarilor de reabilitare:

“Ca proiect de reabilitare, podul va fi pe ordinea de zi in urmatoarea sedinta de Consiliu Local cu aprobarea studiului de prefezabilitate, primul pas pentru realizarea sa (urmeaza Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic, dupa care licitatie de executie)”, arata Oana Buzatu.

Boc vrea tunel subteran. Podurile sa mai astepte

In timp ce Emil Boc trambiteza proiecte futuriste, cum este constructia unui tunel subteran prin centrul orasului, in valoare de 330 de milioane de euro, pentru al carui studiu primaria a platit 14.000 de euro, podurile din oras stau sa se prabuseasca. Cu cei 14.000 de euro, cat a primit o companie franceza pentru acest studiu, se puteau repara gropile de pe podul Garii sau cele de pe podul care traverseaza strada Fabricii.

 

c

Chiar si in centrul orasului, Podul de pe strada Horea este plin de gropi, in timp ce podetele din lemn din zona Parcului Central sunt subrezite.

Intre timp, Emil Boc vrea sa construiasca un tunel de 2,7 km pe sub centrul orasului, pentru a fi rezolvate problemele de trafic din oras. Pana atunci, insa, clujenii s-ar simti mai in siguranta daca ar traversa poduri fara gropi.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *