In vizor

Podul rupt de la Turda, COȘMARUL șoferilor: se stă de 6 ori la semafor

Podul peste râul Arieș aflat la ieșirea din Turda reprezintă un adevărat pericol pentru șoferi, afându-se într-o stare avansată de degradare. Iar situația această durează de mai mulți ani. Autoritățile probabil că așteaptă să se întâmple o tragedie și apoi să refacă acest pod. Deoarece o altă alternativă nu prea există, aproape toată lumea care intră sau iese din Turda trebuie să foloszească acest pod. Pentru a evita o catastrofă, autoritățile au montat semafoare, iar circulația se desfoșoară alternativ doar pe mijlocul podului. Din acest motiv, șoferii ajung să piardă zeci de minute până reușesc să treacă de pod.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunța în 2018 că reparația acestui pod reprezintă o prioritate. În iunie 2019 a fost semnat contractul pentru lucrările de proiectare și execuție. Un an mai târziu încă nu s-a reușit finalizarea proiectului tehnic, care trebuia terminat în două luni. 

”Astăzi, 11.06.2019, CNAIR SA, prin DRDP Cluj a semnat contractul de proiectare și execuție reparații pod DN 1 km 444+840 peste râul Arieș la Turda cu ofertantul declarat câștigător SC ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI – ARL S.A.
Valoarea contractului este de 6.682.073 lei, fără TVA. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 14 luni, din care 60 de zile sunt prevăzute pentru activitatea de proiectare și 12 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție este de 3 ani”, a fost anunțul făcut de CNAIR în iunie 2019.

Consilierul local PMP Turda Adrian Nap a adresat o interpelare către CNAIR în care a solicitat detalii cu privire la proiectul de reabilitare a acestui pod. Răspunsul primit în luna mai a fost că încă nu a fost finalizat proiectul tehnic.

”În data de 26.09.2019 Antreprenorul General împreună cu Proiectantul, au predat proiectul tehnic spre analiză și aprobare Consiliului Tehnico-Economic (CTE) al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj (DRDP Cluj). Prin adresa din data de 08.11.2019, Consiliul Tehnico-Economic al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj a solicitat revizuirea Proiectului Tehnic și încadrarea în indicatorii tehnico-economici ofertați.
În prezent, Antreprenorul General ARL Cluj nu a soluționat cerințele solicitate în cadrul CTE al DRDP Cluj. Proiectul nu a fost avizat, neputând fi obținută autorizația de construire. Nici până la această dată nu a fost predat în totalitate amplasamentul (zonele de racordare ale podului). Lucrările vor fi demarate după finalizarea proiectului tehnic și obținerea autorizației de construire. Traficul auto se va desfășura pe o rută alternativă, pe strada Armata Roșie, deoarece circulația pe pod va fi închisă pe perioada executării lucrărilor (conform contractului – 12 luni). De asemenea, precizăm faptul că există alocare bugetară, astfel încât să continue execuția lucrărilor”, potrivit răapsunului CNAIR, citat de turdanews.net.

Conform contractului, durata de reabilitare a podului este de 14 luni, din care 2 luni reprezintă proiectarea și 12 luni execuția lucrării. Ofertantul declarat câștigător este SC ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI – ARL SA. Valoarea contractului este de 6.682.073 lei, fără TVA.

Drumul de legătură de 5,4 kilometri dintre Tureni și A3, soluția salvatoare

În tot aceste timp șoferii sunt cei care trebuie să îndure chinul de a sta la cozi interminabile cauzate de faptul că circulația pe pod se desfășoară pe un singur fir. De altfel, șoferii consideră că aglomerația va fi rezaolvată dacă se realizează legătura dintre Tureni și A3, astfel încât șoferii să nu mai fie nevoiți să intre prin Turda. 

Intrare Turda, la podul rupt, se sta de 6-7 ori la semafor. 

Podul e un monument de prostie si incompetență, bine ca au autobuze electrice, astea dau bine in „ziar”

Si daca se repara podul, va fi aglomeratie in oras. Singura solutie e legatura dintre A3 si E81 in zona Tureni.

În 30.03.2020, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reluat de la zero un proiect regional esențial: pregătirea conexiunii dintre Autostrada A3 în zona Turda și DN1 la Tureni-Mărtinești. Licitația are o valoare estimată de 2,7 milioane lei fără TVA. Contractul va include toate avizele, acordurile și autorizațiile necesare, fiind practic un proiect „la cheie” pentru viitorul constructor.

”Perioada de 9 luni menționată în caietul de sarcini, vă spunem de acum, este insuficientă. Este nevoie de minim un an, poate chiar 18 luni, deoarece traseul intersectează situl Natura 2000 Munții Trascăului, necesitând o evaluare adecvată a impactului asupra mediului. În contextul finalizării autostrăzilor A10 Sebeș-Turda (în 2021) și A3 Nădășelu-Târgu Mureș (în 2022-2023), această conexiune devine critică pentru șoferii care ajung în Cluj-Napoca, Dej sau Bistrița, fiindcă vor putea ocoli orașul Turda cu a sa infrastructură precară: una din intrările rutiere e un pod pe jumătate căzut, iar alternativa e un șantier restricționat”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.

Procedurile pe drumul de legătură nu sunt noi. O încercare de licitare a avut loc anul trecut în iunie, când nu s-a prezentat niciun ofertant din cauza prețului estimat prea mic: 2,5 milioane lei. Distanța de studiat atunci a fost mai lungă, de 14 km.

Originile proiectului datează însă din 2014, cu un contract atribuit la un preț ridicol de mic: 232.000 lei. La acea sumă evident că nu s-a livrat mai nimic, blocând complet investiția în tot acest timp.

sursa foto: Facebook/infotraficJudCluj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *