Lucrarile pentru trasarea si construirea celor 59 de kilometri de piste de biciclete incluse in proiectul european „Bike-Sharing” nu au fost finalizate nici pana acum, iar acolo unde au fost montati stalpisori prea putini mai stau in picioare. Sistemul prost gandit si si mai prost pus in practica al Primariei Cluj-Napoca s-a prabusit inainte sa fie finalizat si receptionat. Acum, insa, municipalitatea demonstreaza cat de capabila este sa intretina pistele pe care se presupune ca ar putea circula zilnic biciclistii Clujului.
Inca de luni seara, pistele de biciclete ale Clujului sunt impracticabile. Pe kilometri intregi, chiar in centrul orasului, zapada nu a fost curatata.
Spatiul special amenajat destinat biciclistilor este in aceasta perioada un adevarat pericol. In plus, angajatii firmelor de salubritate au depozitat zapada inlaturata de pe carosabil pe pistele de biciclete.
Stalpii care delimiteaza pistele de biciclete creeaza probleme atat biciclistilor, cat si firmelor de salubritate care efectueaza curatenia stradala in Cluj-Napoca. Pe mai multe portiuni ale spatiilor destinate biciclistilor s-au format in ultima perioada adevarate capcane datorate resturilor de material antiderapant folosit la actiunile de deszapezire.
Reprezentantii Primariei Cluj-Napoca spun ca nu exista nicio problema in ceea ce priveste pistele de biciclete.
“La curatenie nu este o problema pentru ca se realizeaza manual periatul, se spala la furtun. Pe zonele unde pista de biciclete este delimitata de stalpisori si bordura trotuarului, acolo, daca nu incape peria mare, cei de la Rosal au o perie mica, iar daca nu incape, se va face curatenia manual. O problema la deszapezire nu vad sa existe, pentru ca mai sunt stalpisori de delimitare a pistei de biciclete de carosabil montati mai demult “, a afirmat Virgil Porutiu, Seful Directiei Tehnice a Primariei Cluj-Napoca.