Din oras

Peste 1500 de vizitatori la Transilvania International Desing and Fashion Fair. Clujenii au putut admira si cumpara articole vestimentare iesite din tipar

In acest weekend la Casinoul din Parcul Central „Simon Barnutiu” s-a desfasurat cea de a doua editie a targului Transilvania International Desing and Fashion Fair’ (TIDAFF). Expozitia cu posibilitate de vanzare a avut caracter international, dedicata desingnerilor vestimentari si s-a bucurat de un adevarat succes in randul clujenilor, astfel ca numarul vizitatorilor in cele doua zile au depasit asteptarile organizatorilor.     

Evenimentul, un adevarat show room creativ, a reunit peste  35 de expozanti din Cluj-Napoca si din alte orase din Romania iar prin participarea expozantilor din Germania si prezenta unui band canadian, TIDAFF a capatat un caracter international. Ideea evenimentului a fost de  a pune in contact direct si autentic, intr-un dialog deschis desingerii cu publicul interesat. Organizatorii si-au dorit sa sparga miturile conform carora creatia de designer ar fi inaccesibila din punct de vedere financiar publicului larg.

“Prin locatia aleasa am dorit sa impunem alte standarde fata de atmosfera unui targ cu vanzare. Vizitatorii au fost foarte receptivi, am ramas placuti surprinsi de numarul mare de participanti. Doar ieri am avut peste 600 de vizitatori, iar azi, pentru ca e duminica si lumea iese la plimbare in parc, ne asteptam sa se dubleze numarul celor care vor trece pragul TIDAFF. Avem participanti care doar expun si preiau comenzi, insa au fost si situatii in care vizitatorii si-au achizitionat produsele expuse”, a afirmat Izabella Szakacs, reprezentanta a a organizatorilor.

Pe parcursul celor doua zile, clujenii care au trecut pragul Casinoului din Parcul Central au putut sa admire si achizitioneze cele mai in voga creatii vestimentare, dar si sa participe la o serie de workshop-uri creative sustinute de desingeri autentici. Printre workshop-urile desfasurate au fost cele de creare a bijuteriilor din hartie reciclata, demonstratie de spray art (pictura urbana), si exemplificarea live a tehnicii shibori. Pentru amatorii de bauturi, atmosfera a fost intretinuta prin sesiunile de degustare de vinuri oferite de catre Casa de Vinuri Cotnari.

Printre designerii prezenti la Casinoul din Parcul Central s-a aflat si Roxana Cioflica. Desi nu a absolvit studii in domeniul artei vestimentare, ea a ajuns sa isi creeze propria colectie indeplinindu-si visul din copilarie, cand cumpara de la chioscurile de zire reviste de specialitate. De la varsta de zece ani a inceput sa rasfoiasca si sa se inspire din revistele de moda italienesti pe care le primea de cele mai multe ori dupa ce colectiile vestimentare respective erau demodate. A doua pasiue a Roxanei sunt calatoriile, iar de cate ori are ocazia sa iasa peste hotare nu pierde nici un moment sa se inspire din cultura tarilor pe care le viziteaza, si, astfel, sa isi puna in practica viziunea proprie asupra creatiei vestimentare.

“Clujul avea nevoie de un astfel de eveniment pentru ca exista aici un nucleu pe parte de desing vestimentar, exista o scoala foarte buna de design si foarte multe evenimente asemanatoare, insa niciunul nu are caracterul acesta de targ international. Expozantii vin cu piese unicat disponibie doar in cadrul acestui targ. Am inceput sa lucrez special pentru acest targ cu doar trei saptamani inainte, pentru a le oferi participantilor ceva inedit si ceva la care nu pot avea acces in alta parte, respectiv in cadrul mall-urilor”, a declarat Roxana Cioflica.

Spre deosebire de mall-uri, din punct de vedere al diversitatii produselor, la TIDAF clujenii pot admira si cumpara mai multe stiluri iar unele obiecte de imbracaminte unicat sunt iesite din spiritul conventional.

“In mall poti gasi forme variate de imbracaminte, au practic aceesi directie, aceleasi materiale foarte multi dintre producatorii de imbracamite au aceeasi sursa de materiale. Expozantii de la TIDAFF se zbat sa isi gaseasca materiale din surse diverse, materiale inedite tocmai de aceea creatiile nu sunt atat de conventionale. Practic asta inseamna desingul de atelier si atelierul de creatie”, a afirmat Roxana Cioflica. 

Urmatoarea editie a TIDAFF se va desfasura in luna noiembrie iar clujenii vor putea sa isi achizitioneze obiecte de vestimentatie unicat create special pentru sezonul de toamna.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *