Din oras

Personal shopper, confidenta care te scapa de stresul cumparaturilor si se asigura ca nu dai gres cu niciun outfit

Cineva care te scuteste de ore petrecute fara rezultat prin magazine si care te salveaza de esecul unei tinute nereusite, cineva care e mereu in pas cu tendintele si stie ce se potriveste stilului tau sau evenimentului la care participi. Asta face un personal shopper, o ocupatie care incepe sa prinda si la noi. Una dintre cele mai cunoscute este Irina Markovits, fondatoarea primului birou de consiliere de imagine din Romania, Image Matters, in Bucuresti. Markovits este consultant de stil, creator de imagine pentru personalitati din business si politica, personal shopper, blogger si jurnalist de moda. In 2004 a fondat Image Matters, iar de atunci sute de clienti i-au trecut pragul. Ofera, printre multe altele, servicii de personal shopping la un tarif de 52 de euro pe ora in timpul saptamanii si 70 de euro pe ora in week-end, durata minima a unei sesiuni fiind de 3 ore, iar cea maxima de 6 ore. La Cluj, fashion bloggerita Sandra Bendre este cea la care poti apela pentru servicii de personal shopper. Preturile practicate de ea nu sunt fixe si se adapteaza in functie de nevoile clientului.

“Pretul pentru servicii variaza foarte mult in functie de ceea ce isi doreste clientul. Sa stii ca la inceput, cand au venit primele propuneri, am facut asta gratuit pentru ca imi dadeam seama ca munca de pe blog de pana atunci era apreciata in offline, a fost o satisfactie enorma. Sunt persoane care au un buget limitat si atunci in functie de acesta gandesc un pachet pentru ca la final sa atingem fiecare punct important si sa transformam fiecare dorinta a clientei in realitate. Multa lume isi imagineaza ca trebuie sa ai foarte multi bani ca sa iti permiti un personal shopper sau un consultant de imagine, insa nu este asa. Eu nu sunt de parere ca doar brand-urile te „pot imbraca” bine sau ca e nevoie de tot felul de tinute alambicate pentru un rezultat demn de revistele de moda. Poti la fel de bine sa arati elegant intr-o pereche de jeansi clasici si o camasa alba impecabila, atat ca si croi cat si din punct de vedere al calitatii materialului din care este confectionata”, arata Sandra Bendre.

Face asta de aproximativ un an si jumatate, de cand a primit prima propunere.

“Totul a venit foarte natural fara sa imi propun acest lucru, desi imi doream ca la un moment dat roadele blogului pe care il detin sa se materializeze in astfel de activitati, uite ca s-a si intamplat. Nu am studii in domeniul modei, desi intentionez sa aplic pentru astfel de specializari, insa blogul este cel care mi-a oferit aceasta oportunitate de care nu pot decat sa ma bucur, reprezinta de fapt aprecierea publicului pentru ceea ce fac”, isi aminteste ea.

Sandra e din Oradea și a venit la Cluj acum 6 ani, ca studentă la Drept si s-a apucat de blogging inca din anul 3 de facultate.

“Cu siguranta a fi personal shopper sau consilier de imagine implica mult mai multe sarcini decat ne imaginam noi. Este foarte important sa ai cat mai multe informatii despre cea care iti cere ajutorul. In primul rand, stabilesc o intalnire in care sa aflu care sunt preferintele ei in materie de moda, care este stilul ei sau daca prefera sa poarte anumite culori, bineinteles este foarte important job-ul sau activitatile pe care le desfasoara in viata de zi cu zi, dar si mediul in care activeaza. Nu in ultimul rand, in construirea unei garderobe potrivite si in alegerea celor mai bune tinute, este importanta silueta, culoarea tenului, dar si a parului, dar si machiajul pe care il abordeaza cel mai des. Sa nu uitam ca varsta este un factor important, oarecum ne selecteaza automat aria stilistica despre care vorbim sau spre care tindem sa ne indreptam. Astfel, tu ca si personal shopper esti acolo de fiecare data cand clientul iti cere sfatul. Ii alegi tinuta pentru o intalnire de afaceri sau ii spui exact ce pantofi, ce rochie si ce accesorii sa aleaga atunci cand ia cina intr-un restaurant cu pretentii. Mai mult decat a fi la zi cu tendintele este important cum le pliem pe dorintele clientului si cum il facem sa se simta in pielea lui, dar in acelasi timp la moda. Totul se invarte in jurul comunicarii stranse cu cea care apeleaza la serviciile unui consilier de imagine sau personal shopper”, a subliniat ea.

Sandra povesteste ca in majoritatea cazurilor clientii sunt cei care o cauta pe ea, dupa ce ii citesc blogul.

“Majoritatea m-au abordat fie din instinct, vazand un anumit articol pe blog in care s-au regasit si pe moment au stiut exact ce vor, fie  imi urmaresc  blogul si se identifica cu stilul pe care eu il abordez si unii clienti m-au abordat chiar de la evenimentele unde am fost invitata in calitate de speaker.  Toate sunt femei, cochete si mereu interesate de tot ce se intampla, in pas cu moda, insa nu toate au la fel de mult timp pe cat si-ar dori, sa si puna in practica ceea ce vad in reviste sau in reclame.  Multe dintre ele sunt mame si atunci timpul e si mai limitat, toate sunt tinere cu varste intre 26-44 de ani aproximativ, iar mama mea e una dintre ele. Sunt femei care fie lucreaza intr-un birou, fie au un job care le solicita mult si atunci nu le mai ramane atat de mult timp sa faca shopping, sa faca styling pentru diferite intalniri sau sa se informeze care sunt tendintele in materie de incaltaminte ori accesorii. Cel mai important aspect este faptul ca toate sunt preocupate de felul in care arata si sunt constiente de faptul ca de multe ori, haina il face pe om, de fapt, e impactul vizual care inevitabil creeaza in subconstientul fiecarei persoane o impresie iar atunci cand activezi intr-un mediu unde tinuta si felul in care arati este foarte important, te gandesti ca trebuie sa acorzi mai multa atentie acestui aspect”, arata ea.

“Sunt convinsa ca tot mai multe femei vor apela la specialistii in moda insa nu as putea sa iti spun in cat timp se va intampla acest lucru, in cativa ani, cel mai probabil. Cat despre Cluj, din punctul meu de vedere este unul dintre cele mai stylish orase din Roamnia, cu un potential remarcabil atunci cand vine vorba despre fashion. Inca nu sunt suficient de deschisi oamenii si nu inteleg atat de bine ideea de fashion, blogging, personal shopper, consultant de imagine sau alte termeni asociati acestui segment. Este important sa investim inteligent in garderoba noastra, mai ales la inceput de sezon cand tendintele vin sa ne cucereasca fiecare in felul ei. Personal shopper-ul alege ceea ce se potriveste cel mai bine din acele tendinte si le adapteaza stilului clientei. Asadar, nu ai nevoie de o caruta de bani pentru a fi o femeie chic. Un bun personal shopper trebuie sa fie un bun ascultator, dar mai ales sa aiba multa, multa rabdare. Sa asculte ceea ce isi doreste clientul si sa invete din tot ce acesta ii spune. Este vital sa te mulezi dupa personalitatea fiecarei femei dar mai ales sa ii acorzi timpul de care are nevoie. Trebuie sa tii cont de fiecare data de ce iti spune clientul si mai ales sa nu uiti ca acesta nu este un model, cu dimensiuni standard, ci un om normal care are anumite preferinte si gusturi personale in materie de moda”, a incheiat Sandra.

Sigina Pop, bloggerita de beauty&lifestyle, este de acord ca deocamdata nu exista o foarte mare deschidere spre aceste servicii.

“E bine sa ai pe cineva care sa te sfatuiasca daca nu te pricepi. Cred ca e mai degraba necesar un personal shopper stilist. Un bun personal shopper trebuie sa poata sa citeasca omul, sa stie sa relationeze foarte bine, sa aiba aptitudini sociale foarte bune si sa se poata plia foarte bine pe client. Deocamdata romanul nu are cultura psihologului, n-ar da niste bani pe un psiholog sa-si imbunatateasca un pic interiorul, felul in care se simte el cu el, nu stiu daca ar da bani sa-si imbunatateasca exteriorul. Nu stiu daca o sa prinda foarte tare, poate la un nivel restrans”, a subliniat ea.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *