In vizor

Pedi 2: Dacă singura asistentă îşi ia liber, nu se fac recoltări în ambulator

Părinţii unui băieţel de un an şi o lună, care şi-au făcut programare în urmă cu mai bine de o săptămâna pentru recoltarea probelor de sânge pentru analize au avut o surpriză când au ajuns azi-dimineaţă la Pediatrie II: asistenta şi-a luat liber, nu se fac recoltări.

„În data de 25.11.2016 am fost programaţi cu minorul Lazăr Paul (data naşterii 30.10.2015) la Clinica Pediatrie 2 pentru analize de sânge,, la recomandarea medicului de familie.
Programarea a fost făcută cu mai mult de o săptămâna în urmă şi ni s-a comunicat să venim cu copilul între 7 şi 9 dimineaţă.
La ora 7.30 ambulatorul era închis.
După mai multe întrebări pe holurile instituţiei ni s-a spus că doamna asistentă responsabilă cu recoltările a primit în acea zi liber de la şeful institutiei şi că nu are înlocuitor. Mai mult, medicul de gardă ne-a zis că ştiau cel puţin cu o zi în urmă că ambulatorul va fi închis şi că li s-a comunicat să informeze pacienţii în acest sens.
Am fost, aşadar, nevoiţi să părăsim instituţia şi să căutăm rezolvarea problemei în altă parte. Nu am putut beneficia, aşadar, de un serviciu oferit de către stat şi pentru care am făcut, birocratic, toţi paşii necesari care ţineau de noi.
Ne întrebăm, ca părinţi, de ce nu ne putem baza pe un serviciu oferit de stat, pentru care plătim taxe şi ce ne facem dacă aceste servicii ar influenţa direct şi imediat sănătatea şi viaţa copiilor noştri.
De ce un spital pediatric îşi permite să închidă o parte a activităţilor fără să ia în calcul riscurile la care sunt supuşi pacienţii? Şi de ce managerul spitalului nu îşi face datoria de a asigura buna funcţionare a tuturor secţiilor, aşa cum este prevăzut?
Ramona Lazăr”, îşi încheie scrisoarea mama care plăteşte taxe către statul român. O mamă care şi-a făcut datoria faţă de stat şi care se aştepta ca şi statul să îşi facă datoria faţă de ea, mai ales că a mers pe drumul cel lung şi întortocheat al birocraţiei, nu a ales calea cea scurtă.

L-am contactat pe dr. Călin Lazăr, director medical şi reprezentantul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca.

„Să facă părinţii o sesizare şi vedem ce s-a întâmplat. Eu nu pot să comentez înainte să se întâmple ceva. Părinţii să meargă să facă o sesizare la direcţiune, pe Moţilor, şi atunci le spunem ce trebuia făcut şi cine a fost de vină. Dar să depună sesizare, că eu pe telefoane nu fac… În mod normal trebuia respectată programarea sau trebuia anunţat pacientul să nu vină, că le luăm numerele de telefon”, a precizat Lazăr.

Sperăm că vom află cine se face vinovat de faptul că familia micuţului pacient a fost pusă pe drumuri degeaba. Iar faptul că nu se pot face recoltări şi ambulatorul se blochează dacă singura asistenţă încadrată pe acest post se îmbolnăveşte sau trebuie să îşi ia o zi liberă ar trebui să îi pună pe medicii din conducerea spitalului pe gânduri.

 

Foto: spitcocluj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *