In vizor

Pe Boc îl lasă nervii din ce în ce mai des. Clujenii care-l critică sunt „isterici”, „iubitori de noroi”… Acum l-a numit „idiot” pe cel care a avut „tupeul” să-i numească „centura de Diamant” „un eşec”

Prezent la una dintre emisiunile sale de chitanţier în care poiate să zică orice, fără să fie contrazis (că, mai nou, constatăm că-i cauzează la educaţie), Emil Boc a comentat declarațiile făcute în cadrul unei dezbateri, organizate de USR, pe tema metroului și a centurii metropolitane. Lui Boc i-a sărit muştarul în direct şi la oră de minimă audienţă (de chitanţier), pe seama unui comentariu coform căruia centură ocolitoare Vâlcele – Apahida ar fi un eșec.

„Dacă centură Vâlcele Apahida a fost un eșec, l-aș invită pe domnul ăla să circule prin Cluj-Napoca fără centură. Mai mare tâmpenie nu mi-a fost dat să aud. Închideți centură și scoateți prelungirea de pe Bulevardul Muncii și să vedeți cum ați circulă atunci. Cât trafic scoate din oraș, câtă poluare, cât trafic greu e scos din Zorilor și Gheorgheni. Dați-mi voie să pun sub semnul întrebării toată discuția de ieri, dacă asemenea enormatiăţi s-au putut spune. Doamne ferește, sunt consternat să aud asemenea prostii”.

Emil Voc şi-a permis săl numească „idiot” pe cel care a făcut declarațiile, după care și-a cerut scuze pentru termenul folosit.

„Restul proiectelor, studiile tehnice și proiectele care s-au aprobat conțîn toate soluțiile tehnice la asemenea probleme, inclusiv de unde se ia pământul escavat și unde se depozitează. Există și un proiect de management al traficului și care se va implementa cu costructorul care va câștigă licitațiile și la metrou și la centură metropolitană. Cum au construit alții metrou în lume, așa îl vom construi și noi, avantajul este că avem cele mai moderne utilaje față de cei care au construit acum 100 de ani. Clujul are dezavantajul poziționării geografice, închis și îngust, între dealuri, care nu are posibilitatea de a se largi, de a se extinde, că alte orașe, pe orizontală. Specialiștii, după ce au analizat toate variantele – tramvai, troleibuz, monorail, nu ai alte soluții pe axa această, decât pe o construcție subterană – metrou. Dacă am ajuns de la 50.000 de mașini în perioada comunistă la 250.000 acum, și de la 5.000 la 70.000 de oameni în Floreti, cum poți să găsești soluții de trafic alternatic și să poți să aspiri la o calitate a vieții și să menți competitivitatea orașului și să le menți oamenilor un loc in care să la facă plăcere să locuiască și să își intemieze o familie”.

Ştim, cunoaştem. întotdeauna OSĂ existe justificări şi explicaţii!

Totuşi, Maestre, mai uşor cu nervii pe scări!