In vizor

Pasajul peste Tăietura Turcului nu e un moft: șoferii așteaptă și 30 de minute în fața barierei

Dacă tot suntem în campanie electorală să reamintim nu doar realizările, așa cum și-ar dori aleșii locali ci și proiectele de o importanță majoră a căror implementare întârzie. Centură metropolitană nu avem și nici nu o să avem curând, însă sunt proiecte de infrastructură care pot să mai rezolve din problema traficului. Pasarela supraterană de la Tăietura Turcului e unul dintre ele. 

Promis cu mare fast de către primarul Emil Boc, care chiar se laudă că a făcut studiul de fezabilitate, proiectul pasajului a fost cedat către CFR să fie integrat în proiectul pe fonduri europene ce vizează electrificarea căii ferate dintre Cluj și Oradea. Doar că acesta este un proiect ce stagnează de patru ani, timp în care nici studiul de fezabilitate nu a fost proiect, nici gând să fie demarată vreo licitație.  

În timp ce Boc visează cai verzi pe pereți, colegul său de partid, primarul Oradei Bolojan este mult mai realist privind șansele ca acest proiect să fie un eșec. Bolojan atrăgea atenția anul trecut că dacă acest proiect nu este finalizat în trei ani finanțarea europeană de 450 de milioane de euro va fi pierdută și odată cu ea și șansele de a vedea pasajul suprateran peste Tăietura Turcului.  

Tăietura Turcului face legătura dintre două zone foarte aglomerate, Grigorescu și Baciu și este folosită intens nu doar de clujenii care muncesc în Parcul TETAROM, dar și de cei care traversează orașul.  

Zilnic sunt mai multe perioade când bariera este coborâtă chiar și pentru 30 de minute pentru trecerea trenurilor, iar șoferii nu au altă aternativă decât să aștepte în mașini.  

Scumpa de bariera de la Tăietura Turcului. 25 min și nu s-a ridicat încă. 

Mulțumiți autorităților care nu sunt în stare să facă un pod peste calea ferata. 

Un asa nod mare de legatura intre 2 zone foarte aglomerate din Cluj. Lasa ca avem strazi smart… Poate fac si bariere smart… 

Zilnic pe la ora 18:10 coboară bariera ca vine un tren. La 18:20 se ridică pentru 30 de secunde, apoi coboară iarăși pentru vreo 10 minute ca trece alt tren. Și uite asa… Stai lejer 20-25 de minute la coada 

Pasajul mai are însă o șansă să fie realizat. Nu doar Boc a promis realizarea lui, ci și Tișe. Pot să facă două, să nu se supere nimeni, numai să le facă odată. 

În Planul Urbanistic Zonal pentru revitalizarea Parcului Etnografic și a pădurii Hoia este propusă facilitarea fluxului pietonal si velo din directia Parcului Cetatuii prin crearea unei pasarele de supratraversare a strazii Taietura Turcului, pentru circulatia auto si velo-pietonala (str. Vântului-str. Nicolae Patrascu). Însă Tișe merge chiar mai departe cu inovațiile privind infrastructura rutieră din apropierea Parcului Etnografic și a pădurii Hoia. Acesta propune și un drum expres cu patru benzi, respectiv strada Tetarom. 

Șoferii clujeni nu au preferință care dintre proiecte va fi implementat, ei își doresc doar să se realizeze cât mai repede și să nu mai aștepte zeci de minute în fața unei bariere. Poate că cei doi Boc și Tișe ar putea să gândească o soluție comună care să avanseze dincolo de promisiuni.  

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *